2012-04-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
He he. Jag förutsatte att det var det du menade vilket ju förstås var förhastat!

Men inte bara i denna tråd utan i hela detta forum är det en av de mest nämnda "sanningarna" att vi har ett "PK-media som" har ngn slags agenda att dölja viss info och lyfta fram annat. Jag är själv mycket skeptisk till den teorin.

Censur eller på nyspråk "etiska riktlinjer" är inget etablerad media förnekar...
Citera
2012-04-17, 14:20
Medlem
Breivik om sina studier: Jeg har nok brukt Wikipedia mest. De engelske artiklene er ufattelig innholdsrike
Citera
2012-04-17, 14:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
Finns det någon stream som inte har massa PK-floskler emellan pauserna i rättegången?
Om jag förstod det rätt kommer ingenting TV-sändas idag. Inte ens pauserna.
Citera
2012-04-17, 14:22
Medlem
ShouldBeFines avatar
Har läst igenom första timmen och måste säga att jag är tagen, hans tänkande verkar vara riktigt vettigt! Det stämmer väl över med vad jag har sagt i ett par år, massinvandringen kommer sluta i ett blodbad, folket bedras och luras av regering/media m.m.

Citat:
Breivik: - Journalister og nyhetsbyråer er ikke objektive. En journalist som velger å støtte multikulturalisme er ikke en journalist, men en politisk aktivist.
Så jävla sant, journalister ska vara objektiva och det som pågår just nu i media är rent ut sinnessjukt.
Citera
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Censur eller på nyspråk "etiska riktlinjer" är inget etablerad media förnekar...

Helt riktigt. Deras idoga kamp mot s.k. "näthat" går väl egentligen bara tolka på ett sätt. Jag tror inte att någon kan förneka vilka åsikter som främst avses.
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
Ville bara påpeka att Breivik verifierade min teori:

Är det en bra eller dålig merit att kunna förstå hur massmördare tänker?
Ja jag skrev en liknande sak igår, att han grät för att han tänkte på hur hans kära Europa drevs mot undergången. Det inlägget är av någon anledning borttaget nu.
Citera
2012-04-17, 14:24
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Psykiatrispesialist Kjersti Narud sier til NRK: - Vi må ha som bakteppe at dette er en person som ikke er frisk. Under forklaringen hans i dag, kunne vi legge merke til at hans tolkninger av folks utsagn viser at han legger en annen mening i det noen har sagt, enn det andre gjerne gjør.

Är sinnesundersökning klar eller? Trodde han var friskförklarad. Tjänstefel?

Hvorfor blander dere synsing fra psykiatere oa. i Direkte rapportering fra rettssaken ?

Kommentar från kommentatorstömmen på NRK

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är ju självklart att han inte är helt psykiskt frisk och
det är det hon påstår vilket hon har rätt att göra och detta oavsett om hon är bisittare i nyheterna eller ett expertvittne.

Hon verkar inte ha påstått att ABB skall klassas som psykiskt sjuk eller? Sen skriver man ju också att meningarna är delade bland experterna så jag fattar inte vad det är du lipar om.

Lika oförklarligt är hur det skulle vara tjänstefel?
Citera
2012-04-17, 14:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Har läst igenom första timmen och måste säga att jag är tagen, hans tänkande verkar vara riktigt vettigt! Det stämmer väl över med vad jag har sagt i ett par år, massinvandringen kommer sluta i ett blodbad, folket bedras och luras av regering/media m.m.

Så jävla sant, journalister ska vara objektiva och det som pågår just nu i media är rent ut sinnessjukt.

Han pratade även om att han tänkte gå till attack mot någon journalistmässa eller vad det var. Kanske hade det varit ett bättre val?
Citera
2012-04-17, 14:25
Medlem
Han har humor också.
Citera
2012-04-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han pratade även om att han tänkte gå till attack mot någon journalistmässa eller vad det var. Kanske hade det varit ett bättre val?

Kommer det en copycat i Sverige kan inte aftonbladet ligga särskilt bra till...
Citera
2012-04-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Han har humor också.
Vilket obegripligt nog uppskattades av delar av de anhöriga.
Citera
2012-04-17, 14:28
Medlem
EggByEggs avatar
kl. 14.24
Latteren kommer fordi Breivik har drevet et firma som forfalsker attester.
kl. 14.24
Både Breivik og enkelte av tilhørerne ler.
kl. 14.24
Breivik: - Jeg kunne selvfølgelig ha laget et diplom til meg selv.
kl. 14.23
Engh spurte om han vurderte å formalisere kunnskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in