2012-04-17, 14:43
  #2125
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Advokaten? Det är inte åklagaren du menar? Hon talar sakligt och bestämt. Precis som hon ska göra.

Snarare domaren. I det klippet så är det ingen åklagare som talar.
Citera
2012-04-17, 14:43
  #2126
Medlem
emigrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Här är en video där man får höra ABB prata i rättegången, vem det nu var som efterfrågade det.
:http://www.youtube.com/watch?v=EENGsQ42m58&feature=relmfu

För övrigt så verkar advokaten vara en riktig fitta... jag vet inte varför men hon verkar vara så jävla torr.

Klockrent klipp! haha tack så mycket..
Arbetslös?? Nejdå fan skribent
Citera
2012-04-17, 14:44
  #2127
Medlem
AkademiskOchSDares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Just den här delen av rättegången förstår jag inte varför man inte sänder på tv. Den är inte ett dugg känsligare än gårdagens.

För att nu är farsen ett politiskt ämne och vissa ideologier är inte välkomna i den öppna debatten.
Citera
2012-04-17, 14:45
  #2128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Och nu kommer han in på det känsliga. Eller?
Hans bankkonto på Bahamas då?
Citera
2012-04-17, 14:45
  #2129
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad kan denna bilden från rättegången tänkas föreställa?

Med tanke på dunkarna och handskarna kan det vara något flytande ämne till bomberna (ren chansning)
Citera
2012-04-17, 14:46
  #2130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Hans bankkonto på Bahamas då?
Nja, jag tänkte på att mamman hjälpte honom med några konton.
Citera
2012-04-17, 14:47
  #2131
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Breivik är intelligent och han bekämpar fortfarande i skrivandets stund, sitt krig inifrån rättssalen.


Känner definitivt att detta är inledningen på ett krig som kommer bekämpas inifrån Europa, och sluta med väldigt många dödsoffer. Med den inställningen du har så kommer du förhoppningsvis avrättas med, vilket kommer få mig sova gott om nätterna...
Din vision av framtiden är ett slags europeiskt massinbördeskrig där en del personer pga sin "inställning" kommer avrättas? Och det gör att du sover gott om nätterna?

Låter onekligen som om du tillhör Breiviks målgrupp.

Min vision är annorlunda. Jag hoppas att demokratiska principer fortsätter råda och att människors vilja yttrar sig i politiskt engagemang, icke-våldsaktioner och annat som på sikt kan innebära förändring i den riktning majoriteten vill röra sig.

Fascister och våldsromantiker på höger- eller vänsterkanten har jag bara förakt för.

Breivik är för övrigt en riktig fegis jämfört med asiaterna som hävdar sin starka ideologiska ståndpunkt med att bränna upp sig själva. dEt hade väckt en massa uppståndelse om han gjort det utanför folketinget och samtidigt inte skadat en massa oskyldiga.
Å andra sidan har hans motiv aldrig egentligen varit politiska. Det är bara ytan som ska rationalisera.
Citera
2012-04-17, 14:47
  #2132
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiskOchSDare
För att nu är farsen ett politiskt ämne och vissa ideologier är inte välkomna i den öppna debatten.

Jepp. Helt sinnessjukt hur Breivik förnedrar hela Norge på detta sätt. Hans teser om hur politiskt inkorrekta åsikter tystas ner bekräftas ju bara av det här.
Citera
2012-04-17, 14:48
  #2133
Medlem
Random-Walks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Advokaten? Det är inte åklagaren du menar? Hon talar sakligt och bestämt. Precis som hon ska göra.
Hon är väl ändå dommare om jag förstått saken rätt?
http://no.wikipedia.org/wiki/Wenche_Elizabeth_Arntzen

EDIT: För övrigt sköter hon sig professionellt och lämpligt. Lugn men bestämd.
Citera
2012-04-17, 14:48
  #2134
Medlem
broskbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad kan denna bilden från rättegången tänkas föreställa?

Jag är ingen expert, men jag skulle gissa på tillverkning av en gödselbomb.
Citera
2012-04-17, 14:51
  #2135
Medlem
SiSeniors avatar
Expressen skriver:
Citat:
Nu blir det frågor om Breiviks politiska engagemang. Han har bland annat varit medlem i främlingsfientliga Fremskrittspartiet.
I 15-årsåldern började han engagera sig politiskt, säger han.
nrk.no skriver:
Citat:
Breivik sier at han han engasjerte seg i politikk da han var 17 år gammel. Han meldte seg inn i Fremskrittspartiets ungdom da han var 18 år, og i Fremskrittspartiet da han var 20 år.
Vad ska man tro på?
Citera
2012-04-17, 14:52
  #2136
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad kan denna bilden från rättegången tänkas föreställa?

Det var ett något han framställde för att tillverka bomben, kommer inte ihåg det kemiska namnet, det var för att göra bomben "känsligare"/"kraftigare", är inte så insatt i bomber. Tror det blandades i gödslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in