Citat:
Ursprungligen postat av fiddan090
Breivik är intelligent och han bekämpar fortfarande i skrivandets stund, sitt krig inifrån rättssalen.
Känner definitivt att detta är inledningen på ett krig som kommer bekämpas inifrån Europa, och sluta med väldigt många dödsoffer. Med den inställningen du har så kommer du förhoppningsvis avrättas med, vilket kommer få mig sova gott om nätterna...

Din vision av framtiden är ett slags europeiskt massinbördeskrig där en del personer pga sin "inställning" kommer avrättas? Och det gör att du sover gott om nätterna?
Låter onekligen som om du tillhör Breiviks målgrupp.
Min vision är annorlunda. Jag hoppas att demokratiska principer fortsätter råda och att människors vilja yttrar sig i politiskt engagemang, icke-våldsaktioner och annat som på sikt kan innebära förändring i den riktning majoriteten vill röra sig.
Fascister och våldsromantiker på höger- eller vänsterkanten har jag bara förakt för.
Breivik är för övrigt en riktig fegis jämfört med asiaterna som hävdar sin starka ideologiska ståndpunkt med att bränna upp sig själva. dEt hade väckt en massa uppståndelse om han gjort det utanför folketinget och samtidigt inte skadat en massa oskyldiga.
Å andra sidan har hans motiv aldrig egentligen varit politiska. Det är bara ytan som ska rationalisera.