2012-04-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror som ovan. Det är svårt att se detta som annat än att det spelar mångkulturalisterna i händerna.

Tvärtom min vän, tvärtom. Resultatet stavas martyr.
Citera
2012-04-17, 11:54
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det är sjukt, och även ironiskt på så många nivåer.

Vad han vill ha fram är att det är censur, åsiktsförtryck och falsk demokrati som ligger till grund för hans handlingar. Han kände sig ideologiskt tvingad till våld, eftersom censur och åsiktsdiskriminering gjorde fredliga vägar omöjliga, och så censurerar nötterna det!

Ska man skratta eller gråta? Jag vet faktiskt inte. Både och kanske.

Det gick ju att läsa i liveuppdateringarna så hur kan de ha censurerat det?
Citera
2012-04-17, 11:56
Medlem
TheDenverGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Each1Teach1
Tycker också att dådet är fruktansvärt och att han är en mycket sjukt man.
Det här är det största problemet med den här rättegången. Att folk tycker, eller snarare känner, att den åtalade är sjuk. En objektiv betraktare, som inte ständigt tar hänsyn till naturen av den åtalades handlingar, märker tydligt att ABB är såväl verklighetsförankrad som fullständigt medveten om situationen. Antagligen lider den mannen enbart av bristande empati, desperation, och extrema politiska åsikter. Men ständigt, inte mints under rättegången, men också i media, framhävs berörda offers känslor och dylikt, in absurdum. Fan, de borde ha anordnat hela kalaset nere hos någon negerstam i djupaste Afrika, med någon häxdoktor som domare. Hade blivit både objektivt och mindre irrelevant gnäll där det ej hör hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Allt det där ju att läsa i liveuppdateringarna så hur kan de ha censurerat det?

Liveuppdateringarna var väl ändå inte kompletta?
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Tvärtom min vän, tvärtom. Resultatet stavas martyr.

Det återstår att se. Rättegången tycks inte hittills peka i den riktningen, såvitt jag kan se.
Citera
2012-04-17, 11:57
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Allt det där ju att läsa i liveuppdateringarna så hur kan de ha censurerat det?

Tyvärr får vi bara en version av det som sägs då dedt måste igenom censuren först. Vi får en tolkning genom media. Media som iaf på NRK ger uttryck för vad de personligen tycker om ABB och totalt partiskt. Detta kallar jag inte ocensurerat.
Citera
2012-04-17, 11:57
Medlem
Anser att det är synd att man skickar live första dagen i krinkkastning.
För att då den tilltalade skall prata ej sända live i liknande medier.

Kan detta måhända ge stöd åt ideer om att det blir svårt att ge den tilltalade en
rättvis rättegång.
Citera
2012-04-17, 11:58
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror som ovan. Det är svårt att se detta som annat än att det spelar mångkulturalisterna i händerna.
Äh tvivla inte, man kommer aldrig kunna blidka de politiskt korrekta enligt deras politiskt korrekta spelregler. De kan hitta på alla möjliga etiketter och -ismer att smutskasta folk med, det är bara att skita i vad de tycker. De kommer aldrig ta hänsyn till verkligheten. Vi som främjar vår naturliga samhörighet här i Norden och ser realistiskt på utvecklingen har moraliskt övertag. Det är de politiskt korrekta som förstör för oss genom att förespråka mångkultur till våra (vita) länder och enbart till våra länder, de kan aldrig rättfärdiga sig utan att hyckla.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Fasthåll vid rättegången, och inte spåra iväg t ex mot allmänna förhållanden i Norge.

Strix/Mod
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast den springande punkten är ju att oavsett hur rätt man än må ha i sina åsikter och analyser så är det aldrig försvarbart att tillämpa våld som politisk metod. Så visst, kanske kommer vissa säga att "ABB hade rätt", men aldrig att "ABB gjorde rätt".

Menar du detta även under inbördeskrig eller som försvar mot en etnisk rensning? Det Breivik hävdar är ju nödvärn. Det han gjorde var ett vansinnesdåd. Men för den skull försvinner inte det rimliga i att försvara sig med våld.
Citera
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Det gick ju att läsa i liveuppdateringarna så hur kan de ha censurerat det?
de har ju vägrat att livesända hans tal så det borde väl kallas censurering
Citera
2012-04-17, 11:59
Medlem
Blad.Verks avatar
Gillar formuleringen från NRK, vi ska sätta ABB tal i en vidare kontext, vilken borde innebära vi ska indoktrinera er i den åsikt ni ska ha för innehållet i talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in