2012-04-16, 18:53
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Synd? Varför? För att han var stolt av sin hemmagjorda youtube-video?
Massmördare eller inte, det kallas empati. Jag har kanske ett överskott av detta eller något... Men jag håller inte med honom på en enda punkt.
Citera
2012-04-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Massmördare eller inte, det kallas empati. Jag har kanske ett överskott av detta eller något... Men jag håller inte med honom på en enda punkt.
Dock samma som Breivik har sagt om sig själv, d.v.s. att han är överempatisk.
Citera
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Bli inte arga nu, men jag tyckte faktiskt lite synd om honom när han grät

Själv tyckte jag han var patetisk. Filmen är ju inte ens bra gjord. En massa oläslig text, "roliga" bilder man sett 100 000 ggr och lite stämningsfull musik. Med tanke på hur stor genomslagskraft internet har borde han gjort filmen kortare, mer intressant och spela mer på känslor. Jag har sett höger- vänsterextrema klipp på nätet, samt en del religiösa också som får håret att resa sig på armarna på mig, trots att jag tycker filmernas budskap är förkastliga. Med ABB´s YT-film blir det som mest en gäspning. Skulle inte grabben vara "överintelligent"?
Citera
Medlem
Finns det något klipp på paniksamtalet som den 22 åriga kvinnan gjorde i toaletten? skulle vara fint om någon länka detta.

Breivik ska egentligen få halsen avhuggen eller ett skott för varje person han sköt. vet att detta inte är diskussionsmässigt. men detta är min syn på det hela.

Väldigt intressant att han är så lugn och inte ångrar något.
Citera
2012-04-16, 18:56
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Dock samma som Breivik har sagt om sig själv, d.v.s. att han är överempatisk.
Usch, fan va obehagligt Eller vänta lite nu, empatisk men dödade folk? Vad ska man egentligen tycka om... allt?
Citera
2012-04-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag antar att du är ironisk. Man får hoppas det iaf.

har du lust att utveckla det svaret lite? Varför hoppas du att jag är ironisk?
Citera
2012-04-16, 18:57
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Men empati för vad? Killen grät ju glädjetårar.
Över 100 namn räknades upp som blivit dödade och skadade för livet. Han rörde inte en enda min.
En youtube-video på 12 minuter spelas upp och han kan inte hålla sig.

Något står verkligen inte rätt till i det där hjärnkontoret. Han såg hela tiden ut att vara i en helt annan värld när han då och då kunde börja le utan förståelig anledning.
Citera
2012-04-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firea
Finns det något klipp på paniksamtalet som den 22 åriga kvinnan gjorde i toaletten? skulle vara fint om någon länka detta.

Breivik ska egentligen få halsen avhuggen eller ett skott för varje person han sköt. vet att detta inte är diskussionsmässigt. men detta är min syn på det hela.

Ah! Samma tankar om hur straff bör vara som Breivik har.
Citera
2012-04-16, 18:59
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Men empati för vad? Killen grät ju glädjetårar.
Över 100 namn räknades upp som blivit dödade och skadade för livet. Han rörde inte en enda min.
En youtube-video på 12 minuter spelas upp och han kan inte hålla sig.

Något står verkligen inte rätt till i det där hjärnkontoret. Han såg hela tiden ut att vara i en helt annan värld när han då och då kunde börja le utan förståelig anledning.
Okej jag överdrev kanske. Men något fick mig att reagera.
Citera
2012-04-16, 19:07
Medlem
HAR INSPELNINGEN FRÅN FLICKAN PÅ TOALETTEN LÄCKT UT? . HAR VIDEOUPPTAGNING FRÅN REGERINGSKANSLIET (ögonblicket då bomben utlöstes och människor skadas/dödas) LÄCKT UT? - Det spelades upp under rättegången idag.
Citera
2012-04-16, 19:10
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firea

Han påminner om Dennis Rader, BTK-Killer. Oerhört lugn och kontrollerad och inga problem med detaljer när det handlar om sina brott. Dennis bröt inte ihop men när han dömdes så började han att svamla, som om han inte kunde hålla skenet uppe genom hela rättegången. Tror ABB kommer att göra det samma efter att han fått beskriva sina handlingar och förklarat sig. Då är allt över, mission accomplished och enbart en framtid i en liten cell hägrar. Då tror jag han kommer att bryta ihop.
Citera
2012-04-16, 19:11
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Ah! Samma tankar om hur straff bör vara som Breivik har.
Eh, va? Jag förespråkar dödsstraff, och tycker att det skulle kunna appliceras i det här fallet där så pass många har fallit offer. Jag tycker inte, som Breivik, att man ska avrätta människor för att de hyser fel åsikter. Vi delar inte mening i den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in