2012-04-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Ok, nej hon sitter ju bredvid.

Såg bara svart
Citera
2012-04-17, 09:15
Medlem
beyondMatrixs avatar
Kolla på http://svtplay.se/v/2771197/rapport/extra_sandning_med_anledning_av_breivikrattegangen
eller http://rt.com/on-air/breivik-trial-terror-live/
Citera
2012-04-17, 09:16
Medlem
fluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Är det bara jag som tittar och väntar på att någon plötsligt ska slå ihjäl honom?

vart kan man se????
Citera
2012-04-17, 09:16
Medlem
Haha Redan cirkus...dag 2. De börjar med ½ timmes paus för att byta en domare.

En domare avgår eftersom han sagt (I Juli 2011) på FB att ABB förtjänar dödsstraff. Han skrev under pseudonym men med samma e-mail...han har erkänt.

Man kan ju inte låta bli att skratta åt inkompetensen...är det ett sätt att stjäla ABBs tid i rampljuset?
Visste de inte det här innan? Har de tagit reda på det inatt?
Citera
2012-04-17, 09:17
Medlem
"Breivik gjorde fascist-hälsning" heter det nu.
Citera
Medlem
Flashback4Evers avatar
Enligt Google är Thomas Indrebø tydligen homosexuell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Är det någon som har koll på vilken partitillhörighet nämndemännen har? Det logiska vore ju att lotta fram nämndemän från olika partier så att man får en bred representation.

Det är ju sjukt viktigt att man i stunder som den här ser till att rättssäkerheten fungerar felfritt...

Domaren är privat vännina med Gro Harlem Brundtlands syster, vilket var en av argumenten ABB hade igår att inte erkänna rättegången. Det "råkade" svt klippa bort.
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Tydligen får man bara ta bilder under 5 minuter av någon anledning.
blir lite jobbigt att höra det konstanta klickandet från kameror längre än så.
Citera
2012-04-17, 09:18
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Är det bara jag som tittar och väntar på att någon plötsligt ska slå ihjäl honom?

Du är nog inte ensam. Jag hade fått lov att kapa av mig händerna för att inte riskera att fluga upp och slkå ihjäl honom om jag satt där bakom glaset och han vänder sig om och gör sin nazisthälsning. Fy fan vilken jävla idiot.

Tycker det är synd att han media får sända och speciellt inte sända ut hans tal. Det är nog tillräckligt jobbigt för de drabbade att se hur pass lång tid denna rättegången tar
Citera
2012-04-17, 09:19
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Vad menar du, de tog ju paus på 30 min just för att de ska överlägga om han ska få vara kvar eller ej..Och han lär knappast få vara kvar.

Domarna ja. Men domarnas jobb är att bedöma det åklagare och advokat/åtalad framför. Jag hade förväntat mig att de därför skulle säga något mer. Åtminstone hänvisa till en lag/tidigare rättsfall eller liknande.
Citera
2012-04-17, 09:19
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Domaren är privat vännina med Gro Harlem Brundtlands syster, vilket var en av argumenten ABB hade igår att inte erkänna rättegången. Det "råkade" svt klippa bort.

Jag frågade inte om domaren. Det är allmänt känt. Jag undrade om nämndemännen...
Citera
2012-04-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du är nog inte ensam. Jag hade fått lov att kapa av mig händerna för att inte riskera att fluga upp och slkå ihjäl honom om jag satt där bakom glaset och han vänder sig om och gör sin nazisthälsning. Fy fan vilken jävla idiot.

Tycker det är synd att han media får sända och speciellt inte sända ut hans tal. Det är nog tillräckligt jobbigt för de drabbade att se hur pass lång tid denna rättegången tar

Det är du som är en idiot om du påstår att hans hälsning är en nazisthälsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in