2012-08-24, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare

---

Det du står för har vi gemensamt som en demokrati kommit överrens om att vi inte vill ha i vårat samhälle.
Du får ha dina åsikter, det är ingen som hindrar dig från det. Ingen kommer att ge sig på dig för att du är högerextrem.

Sedan kan det uppstå problem när du vill ventilera dina åsikter och det är ett problem i samhället men försök inte jämställa det med förföljelser på riktigt.

Snyggt försök men det biter inte på oss som vet något. Väl mött.

När har "vi" bestämt det? Mig veterligen har ingen samtyckt till att hundratusentals invandrare ska få komma hit och leva på svenska skattebetalares pengar och begå brott mot etniska svenskar.

Du kanske menar att majoriteten har röstat på partier som har genomfört detta utan att fråga väljarna om lov? I så fall har du rätt.
Citera
2012-08-24, 12:07
Medlem
sunnyljungs avatar
För mig en oväntad dom... trodde att han skulle bli förklarad psyksjuk.

Hur blir det nu - kommer han få tillgång till internet?
Kommer han att få svara på brev?
Citera
2012-08-24, 12:08
Medlem
TheBlackSwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnyljung
För mig en oväntad dom... trodde att han skulle bli förklarad psyksjuk.

Hur blir det nu - kommer han få tillgång till internet?
Kommer han att få svara på brev?

Nej han har inte tillgång till internet, däremot får han brevväxla...samt skriva bok m.m.
Citera
2012-08-24, 12:09
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Det är ju så klart bara ett antagande från min sida, men: Killen kommer att tyna bort, han kommer aldrig att komma ut. Hur länge tror du han kommer att le? Livet ut? Hans agerande har inte förändrat någonting i det stora hela, möjligtvis rigorösare säkerhet. Om Norge har liknande statistik som Sverige gällande dömda fångar, ja...

Det lär ju sitta en del muslimer/araber/afrikaner på kåken i Norge. Det lär också sitta en del som inte tycker att mörda barn är en speciellt god idé.
Breivik kommer antagligen isolera sig från andra fångar för annars kommer han förmodligen inte leva många månader till..
Citera
2012-08-24, 12:15
Medlem
alt-anas avatar
Breivik, ett mästerligt galenskap på riktigt. Jag håller inte med om tingsrättens dom.

Min inställning är fortfarande densamma sedan mitt inlägg "Om jag vore Breivik".

Tyvärr är inlägget borttaget av moderator.
Citera
2012-08-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Åt helvete med terrorister åt helvete med rasister, har tappat hoppet om mänskligheten för längesen det här händer inte?! inte i Norden inte 2012 fy faaannnnnn!
Om alla i Skandinavien röstat på SD och motsvarande så hade kriminalvården inte varit så väldigt lyxig-tänk på det.
Citera
2012-08-24, 12:27
Medlem
TheBlackSwans avatar
De sänder live...för er som vill se...

www.vgtv.no
Citera
2012-08-24, 12:29
Medlem
Åklagarna kommer väl ändå att överklaga den här domen för att få en slutgiltig bedömning av Högsta domstolen eller vad tror ni?
Citera
2012-08-24, 12:30
Medlem
Hur kommer det sig att han inte har dömts för terroristverksamhet? Eller har han det?
Citera
2012-08-24, 12:33
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Breivik kommer antagligen isolera sig från andra fångar för annars kommer han förmodligen inte leva många månader till..
Fan om han skulle bli ihjälslagen av en annan fånge.
Jag vill på sätt och vis att han ska sitta och ruttna i nån mörk håla. Men man kan ju inte alltid få som man vill...
Citera
2012-08-24, 12:34
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
"– Domstolen är enhällig... Behring Breivik döms till 21 års fängelse, med en minimitid på 10 år och förvaring, sade huvuddomaren Wenche Elizabeth Arntzen till den tilltalades belåtna uttryck."
-Dn.se

Jag fattar inte vad menas med minimitid på 10år ? att han har chans att får förvaring efter 10år ? .. eller får han komma ut efter 10år om han sköter sig ?

och ska han sitta sina 21år o sen får förvaring vilket betyder att Domstolen bestämmer om han får komma ut eller inte ? om han inte får komma ut så får han sitta 5år till nästa förvaring ?

snälla gör de klart för mig :P hehe

Jag lyssnar på live-sändningen, och där sa de att han får fängelsestraffet i 21 år och sedan minst 10 års förvaring.

Om han inte dör inom 31 år lär den där förvaringen förlängas. Skulle den mot all förmodan inte förlängas måste han ändå "gå under jorden", för det finns ingen stans för honom att ta vägen. Norge är dessutom inte med i EU och det finns inte ett enda land som ger honom visum eller asyl. Han kommer hur som helst aldrig att kunna röra sig fritt i Norge igen.
Citera
2012-08-24, 12:36
Medlem
alt-anas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Fan om han skulle bli ihjälslagen av en annan fånge.
Jag vill på sätt och vis att han ska sitta och ruttna i nån mörk håla. Men man kan ju inte alltid få som man vill...

Han kanske gillar att sitta i en mörk håla. Vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in