Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 12:03
Medlem
Men i grunden måste förstås varje vuxen människa ta ansvar för sitt mående. Det verkade ju som om TB faktiskt gjorde det och ändå blev det så tragiskt. Det känns verkligen förbryllande.
Citera
2018-05-29, 12:20
Medlem
Jag har också sett den opixlade bilden och är 99% säker att det inte är hans brysh på bilden. Antingen locals eller andra turister.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Jag har sett den opixlade bilden och jag tyckte inte dom liknade några av hans gamla vänner. Försökt hitta den igen menr omöjligt. Verkar som dom pixlat alla dom bilderna...

Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Nej, jag har sett den opixlade bilden flera gånger (men kan tyvärr inte hittaden igen) och det är inte Sean och Semi. Det såg ut som två random omanska män.
Citera
2018-05-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Alltså vad är det här? Den här tråden har ju spårat ur helt? Ingen är någon syndabock!? Tim var vuxen och bodde utomlands och levde ett liv som hans familj inte var del av och man kan heller inte kräva att någon ska barnvakta honom hela livet.. Vi vet inte vad alla gjorde och inte gjorde, kanske hade dom daglig telefonkontakt, eller veckovis? Folk i hans omgivning kanske trodde han mådde bra/bättre?

Jag syftade på artikeln som någon länkade till, angående Isabell Adrian som uttalde sig om att "bryshen" är "syndabockar" till att Tim dog. Syftar inte på hans mamma om du trodde det. Jag tror att hon var helt fantatstisk med Tim o stöttade honom så mycket hon förmådde o som han tillät!!!!

En sak säger jag, Jag tror att Tims familj har gjort allt de kunde för sin son och bror. Jag skulle aldrig lägga någon skuld på dom!!!!
Senast redigerad av LeLLa 2018-05-29 kl. 12:52.
Citera
2018-05-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Jag syftade på artikeln som någon länkade till, angående Isabell Adrian som uttalde sig om att "bryshen" är "syndabockar" till att Tim dog. Syftar inte på hans mamma om du trodde det. Jag tror att hon var helt fantatstisk med Tim o stöttade honom så mycket hon förmådde o som han tillät!!!!

En sak säger jag, Jag tror att Tims familj har gjort allt de kunde för sin son och bror. Jag skulle aldrig lägga någon skuld på dom!!!!

Det var detta inlägget jag svarade på!!!

Det här har nog inte med "vanliga arbetsplatser" så mycket att göra. Det har mer med makt, pengar, livsstil, lyx, droger etc. Även om du känner att syndabockar känns oviktigt och många känner att man inte ska titta bakåt på vad som hände och varför, så anser du helt fel. Det är viktigt att se bakåt för att kunna förändra framåt. Syndabockar finns säkerligen, inte så att jag behöver addera till deras val.

Det var det här inlägget jag svarade på!!!! Så fattar inte din kommetar riktigt!

Jag läste precis hur Isabel Adrian (Steve Angello) för någon dag sedan gick ut i Expressen och la på syndabockar. Hon, som ändå stått Tim/Avicii nära i L.A i samma kretsar i många år, sa att hon hade önskat att han hade åtminstone en enda person som varit där bara för honom, för Tim.

Jag tror att hade han haft 1 flickvän som han fått välja och behålla själv, utan att vännerna lagt sig i. Eller 1 nära vän som brydde sig om honom och sket i att leva på Avicii. Då hade detta inte gått så långt som alkoholism, painkillers och till slut självmord.

Bara parasiter runt den ömma själen, parasiter och ryggdunkare som isolerade den stackarn i ett brödraskap. Detta är inte att hitta syndabockar det är att se sanningen som den är.
Citera
2018-05-29, 13:11
Medlem
Citat:
Jag tror att hade han haft 1 flickvän som han fått välja och behålla själv, utan att vännerna lagt sig i.
Men hur vet du om vännerna lade sig i vad han hade för flickvän?
Citera
2018-05-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Men i grunden måste förstås varje vuxen människa ta ansvar för sitt mående. Det verkade ju som om TB faktiskt gjorde det och ändå blev det så tragiskt. Det känns verkligen förbryllande.
Det är verkligen konstigt med tanke på hur smart och viljestark han var.
Citera
2018-05-29, 15:40
Medlem
Citat:
Man funderar lite på hur nära hon stod Tim. Om de var nära så undrar jag varför inte hon var den där speciella personen som han behövde. Jag tycker att hon också är en "syndabock" isf. Döma andra är lätt.

Jag säger inte att dom var nära, utan att dom tillhörde samma umgänge till och från som hon själv svarade.
Varför skulle hon som har man och barn vara Aviciis närmaste vän och speciella person? Faller på sin egen rimlighet.

Hon har inte dömt någon, hon säger bara att han inte hade någon som inte var där bara för Tims skull. Det vet vi ju redan. Ingen runt honom betalade sina egna resor, fixade sina egna tjejer och betalade sin lyxlirarstil.

Någon borde varit där bara av vänskap och kunnat hålla sin borta från hela Avicii grejen. Men nejdå, alla bara körde hårt in och all-in för att själva leka rockstars. Tragiskt
Citera
2018-05-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Alltså vad är det här? Den här tråden har ju spårat ur helt? Ingen är någon syndabock!? Tim var vuxen och bodde utomlands och levde ett liv som hans familj inte var del av och man kan heller inte kräva att någon ska barnvakta honom hela livet.. Vi vet inte vad alla gjorde och inte gjorde, kanske hade dom daglig telefonkontakt, eller veckovis? Folk i hans omgivning kanske trodde han mådde bra/bättre?

Vad menar du nu? För att man nått en speciell ålder så ska man se igenom och bryta från alla parasiter och ryggdunkare som suger pengar och livet ur en? Du verkar inte riktigt veta hur isolerad en stjärna som Avicii är? Hur mycket lögner och skit som finns runt en sådan person hela tiden? Hur mycket fjäskande och bror hit och dit till man faktiskt spyr.

Om de i hans omgivning trodde han mådde bättre. Varför går ingen ut med att det var helt otippat det som hände och berättar att han mådde så himla bra innan och de måste tolkat honom helt fel? Jo, för att de har mörkat och parasiterat vidare så långt det bara gick, så gick det som det gick.

RIP
Citera
2018-05-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag tycker tanken var fin. Tim hade sannolikt behövt och mått bättre av en stark (oavlönad) livskamrat, typ som John Lennon hade Yoko Ono. Att han sannolikt inte hade någon betyder ju inte att han inte ville ha någon.

Precis! Men vem skulle kunna komma nära honom, alla som inte var en del av bryschen skulle ju hållas borta. Jag har inte sett honom med någon utanför den där kretsen på massa år....
Citera
2018-05-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Jo, TB hade säkert mått bra av en stabil, intelligent och bildad kvinna. Nu var han ju fortfarande ganska ung men det verkar tråkigt att vännerna inte tycks ha delat hans intellektuella nyfikenhet. Ta exempelvis scenen i dokumentären där han nämner C G Jung och talar om olika personlighetstyper. Hans kompis reflekterar inte det minsta och verkar ganska ointresserad av det hela. Det tycks inte säga honom ett enda dugg. Samtidigt verkar kompisen ju himla snäll och trevlig men verkar inte dela TB:s intresse och kunskap v.g. just psykologi.

Off topic: En Yoko Ono-typ tror jag inte hade varit bra för TB om det nu var det för Lennon?! En utflippad, psykiskt labil och bortskämd performance-konstnär kanske inte behöver pengar (YO kom dessutom från en förmögen familj) men stora mängder uppmärksamhet både privat och offentligt (rimmar illa med TB:s introverta sida). Det finns flera exempel på oerhört turbulenta konstnärsförhållanden: Kurt och Courtney, Harry och Moa Martinsson och inte minst YO resp. Lennon. Det kan bli mer av allt: svart- och avundsjuka, eufori, destruktivitet, kreativitet.

Har oxå tänkt på det. Asså i filmen ser vännerna närmast efterblivna med hängande munnar och stirrande i mobilerna hela tiden. De är inte intresserade av diskussioner. Vad är det för vänner egentligen?

Kanske har du rätt i Yoko Ono grejen, men den har jag ingen kännedom om.
Citera
2018-05-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Men hur vet du om vännerna lade sig i vad han hade för flickvän?

För att det är säkerställt i flera historier/böcker genom åren om stjärnor och deras entourage. En flickvän eller fru får inte finnas, då försvinner ju entouraget för en framtida riktig familj. Så det är ett absolut sätt för entourage att skaffa ligg och tillfälliga förbindelser med brudar som inte kommer att betyda något. Alla potentiella wifeys tas bort direkt.
Citera
2018-05-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
För att det är säkerställt i flera historier/böcker genom åren om stjärnor och deras entourage. En flickvän eller fru får inte finnas, då försvinner ju entouraget för en framtida riktig familj. Så det är ett absolut sätt för entourage att skaffa ligg och tillfälliga förbindelser med brudar som inte kommer att betyda något. Alla potentiella wifeys tas bort direkt.

Fast har inte minst 2 av dem barn iallafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in