2018-05-28, 19:50
Medlem
[quote=TheCaptainAO|64172871]
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina

https://www.instagram.com/p/BV95bTtFw0D/?hl=sv&taken-by=avicii
Tack för bilden😊Men det är inte den. Bilden jag såg var en selfie på en ”sten” balkong. Var helt säker innan att det var på IG men börjar bli osäker nu. Men var skulle jag annars sett den!? Jag har letat efter den bland hundratals bilder men hittar inte den så jag tror att den av någon anledning blev borttagen....
Citera
2018-05-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Det här har nog inte med "vanliga arbetsplatser" så mycket att göra. Det har mer med makt, pengar, livsstil, lyx, droger etc. Även om du känner att syndabockar känns oviktigt och många känner att man inte ska titta bakåt på vad som hände och varför, så anser du helt fel. Det är viktigt att se bakåt för att kunna förändra framåt. Syndabockar finns säkerligen, inte så att jag behöver addera till deras val.

Jag läste precis hur Isabel Adrian (Steve Angello) för någon dag sedan gick ut i Expressen och la på syndabockar. Hon, som ändå stått Tim/Avicii nära i L.A i samma kretsar i många år, sa att hon hade önskat att han hade åtminstone en enda person som varit där bara för honom, för Tim.

Jag tror att hade han haft 1 flickvän som han fått välja och behålla själv, utan att vännerna lagt sig i. Eller 1 nära vän som brydde sig om honom och sket i att leva på Avicii. Då hade detta inte gått så långt som alkoholism, painkillers och till slut självmord.

Bara parasiter runt den ömma själen, parasiter och ryggdunkare som isolerade den stackarn i ett brödraskap. Detta är inte att hitta syndabockar det är att se sanningen som den är.

Ja, det stämmer säkert, jag har inte tänkt så mycket på vem som inte varit medmänsklig utan bara snyltat, jag har mer grunnat på hela cirkusen och livsstilen och synen på framgång och på lycka som inte verkar ett dugg sund. Men om det du skriver om gänget runtomkring honom stämmer så är det ju en del av cirkusen kring guldkalven, som har varit till skada för TB. Och när jag nämner andra miljöer än den internationella EMD-scenen (eller vad man nu kallar den) så tänker jag att synen på vad som är framgång och vad som ger lycka ändå genomsyrar så stor del av samhället.
Citera
2018-05-28, 22:08
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Trolltina|64177315]
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Tack för bilden😊Men det är inte den. Bilden jag såg var en selfie på en ”sten” balkong. Var helt säker innan att det var på IG men börjar bli osäker nu. Men var skulle jag annars sett den!? Jag har letat efter den bland hundratals bilder men hittar inte den så jag tror att den av någon anledning blev borttagen....
Kan ju vara en bild han då taggats i som nu är borttagen.
Citera
2018-05-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Det här har nog inte med "vanliga arbetsplatser" så mycket att göra. Det har mer med makt, pengar, livsstil, lyx, droger etc. Även om du känner att syndabockar känns oviktigt och många känner att man inte ska titta bakåt på vad som hände och varför, så anser du helt fel. Det är viktigt att se bakåt för att kunna förändra framåt. Syndabockar finns säkerligen, inte så att jag behöver addera till deras val.

Jag läste precis hur Isabel Adrian (Steve Angello) för någon dag sedan gick ut i Expressen och la på syndabockar. Hon, som ändå stått Tim/Avicii nära i L.A i samma kretsar i många år, sa att hon hade önskat att han hade åtminstone en enda person som varit där bara för honom, för Tim.

Jag tror att hade han haft 1 flickvän som han fått välja och behålla själv, utan att vännerna lagt sig i. Eller 1 nära vän som brydde sig om honom och sket i att leva på Avicii. Då hade detta inte gått så långt som alkoholism, painkillers och till slut självmord.

Bara parasiter runt den ömma själen, parasiter och ryggdunkare som isolerade den stackarn i ett brödraskap. Detta är inte att hitta syndabockar det är att se sanningen som den är.

Man funderar lite på hur nära hon stod Tim. Om de var nära så undrar jag varför inte hon var den där speciella personen som han behövde. Jag tycker att hon också är en "syndabock" isf. Döma andra är lätt.
Senast redigerad av LeLLa 2018-05-28 kl. 22:41.
Citera
2018-05-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det trodde jag med i början, men det har bara kommit gissningar. Ingen har begräftat att vilka de är. Kan du göra det, tack.

Jag har sett den opixlade bilden och jag tyckte inte dom liknade några av hans gamla vänner. Försökt hitta den igen menr omöjligt. Verkar som dom pixlat alla dom bilderna...
Citera
2018-05-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicka71
Nu har du skrivit om detta hotell flera gånger och du svarar heller inte på frågor ang. dina teorier.
Om du läser i artikeln som du hänvisar till i Times’ så ser du att det står Muscat och inte Salalah.
Hotellet det skrivs om i artikeln är ju Muscat Hill Resort, Det är de som välkomnat honom till hotellet och inte det hotellet du påstår.
Det är även där han träffat Dj:n och till honom han säger att han är där med vänner, och trivs och vill förlänga sin vistelse, alltså 6 dagar innan han dog.
Alla tidningar gick ut med att han skulle ha dött på hotell direkt, men sen kom uppgifter att han dött på detta gods, som inte ens finns i Oman enligt dig.
Aftonbladet åkte ner till Oman direkt efter dödsbudet, och var på plats flera dagar, så varför skulle inte det stämma, det står ju också att det är polischefen som berättat att de funnit honom inomhus där.
Har även sett en länk till detta gods i Oman från Google Maps här på FB och det ser ut som som samma ställe som Aftonbladet har visat.
Det finns heller ingenstans skrivet att dessa uppgifter från Aftonbladet är fel heller , mer än från dig.
Bara för att du känner till Oman och vet hur landskapet ser ut och alla avstånd mellan olika städer så betyder ju inte det att du vet något om vart han varit eller dött.
Det du skriver att han bott på Chedi i några veckor med sina vänner stämmer ju heller inte,.
Han lämnade Los Angeles 4:e April, så han kan inte ha kommit till chedi förrän tidigast 5:e April.
Det finns uppgifter om att han varit 1 natt först på hotell Chedi i Baharian inte i Oman,..och skulle sen ha kommit till Oman.
Det vet vi inte om det stämmer, men han har iallafall inte varit i Chedi i några veckor, eftersom han träffade Dj:n på Muscat hill resort 6 dagar innan han dog, vilket borde ha varit typ 14:e April.
Enligt uppgifter från Muscat Hill Resort har han lämnat resorten senast 17:e då det är det datumet, de tackar för att han har bott där.
Vart han sen varit mellan 17:e till 20:e är väl troligtvis på detta gods som Aftonbladet kallar det för.
Svara gärna på de påståenden jag skrivit här och de frågor jag ställt istället för att skriva om sultanens släktingar, avstånd, dykcenter Salalah landskapet och egna påstådda hotell.
Finns ingenting som bekräftar vad du skrivit.
Det står ingenstans om Salalah, eller detta hotell, det finns heller inget som styrker att han skulle ha kommit dit innan 5:e April, vilket han måste gjort om han skulle ha kunnat ha varit några veckor på Chedi hotellet som du skriver, och hur vet du att vännerna åkte hem innan han ens kom till Muscat Hill Resort. Att sen Aftonbladet kallar detta för ett gods, har ju heller ingen betydelse.. du säger att det inte finns några gods där.. men det kanske är vad vi svenskar kallar ett sånt ställe, eller palats eller vad du vill... spelar roll??
Ser fram emot svar och vill gärna ha källor på dina påståenden
Varför är dina frågor så viktiga? Kände du Tim?

Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Undrar också vad som hände med Stockholm. Läste någon artikel med hans bror där han sagt att han hjälpte Tim med att leta efter lägenhet i Stockholm. Tror ärligt att det hade varit det bästa för honom och hans hälsa om han bara flyttat hem. Undrar varför det inte blev av?

Stämmer. Fast det har pågått många år. Inte så lätt för Tim och allt.

[quote=Trolltina|64177315]
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO

Du har säkert sett den av nån brysh på insta.
Citera
2018-05-29, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det trodde jag med i början, men det har bara kommit gissningar. Ingen har begräftat att vilka de är. Kan du göra det, tack.

Jag ska inte bullshita. Jag kan inte bekräfta 100 % att det är Tims vänner, men enligt mina ögon så ser det ut till vänster om Tim att vara hans PT/Livvakt/Lifecoach Semi, och till höger om Tim - Sean Eriksson.
Senast redigerad av EricBana87 2018-05-29 kl. 04:32.
Citera
2018-05-29, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Jag ska inte bullshita. Jag kan inte bekräfta 100 % att det är Tims vänner, men enligt mina ögon så ser det ut till vänster om Tim att vara hans PT/Livvakt/Lifecoach Semi, och till höger om Tim - Sean Eriksson.

Trodde det var levan och Sean first. Semi är det nog inte, kolla plufsmagen. Semi har muskler, andra tatueringar och är mer slimmad. Sean är det inte, killen på bilden har inga tatueringar..
Citera
2018-05-29, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Man funderar lite på hur nära hon stod Tim. Om de var nära så undrar jag varför inte hon var den där speciella personen som han behövde. Jag tycker att hon också är en "syndabock" isf. Döma andra är lätt.
Alltså vad är det här? Den här tråden har ju spårat ur helt? Ingen är någon syndabock!? Tim var vuxen och bodde utomlands och levde ett liv som hans familj inte var del av och man kan heller inte kräva att någon ska barnvakta honom hela livet.. Vi vet inte vad alla gjorde och inte gjorde, kanske hade dom daglig telefonkontakt, eller veckovis? Folk i hans omgivning kanske trodde han mådde bra/bättre?
Citera
2018-05-29, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87

Nej, jag har sett den opixlade bilden flera gånger (men kan tyvärr inte hittaden igen) och det är inte Sean och Semi. Det såg ut som två random omanska män.
Citera
2018-05-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Alltså vad är det här? Den här tråden har ju spårat ur helt? Ingen är någon syndabock!? Tim var vuxen och bodde utomlands och levde ett liv som hans familj inte var del av och man kan heller inte kräva att någon ska barnvakta honom hela livet.. Vi vet inte vad alla gjorde och inte gjorde, kanske hade dom daglig telefonkontakt, eller veckovis? Folk i hans omgivning kanske trodde han mådde bra/bättre?

Jag tycker tanken var fin. Tim hade sannolikt behövt och mått bättre av en stark (oavlönad) livskamrat, typ som John Lennon hade Yoko Ono. Att han sannolikt inte hade någon betyder ju inte att han inte ville ha någon.
Citera
2018-05-29, 11:38
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag tycker tanken var fin. Tim hade sannolikt behövt och mått bättre av en stark (oavlönad) livskamrat, typ som John Lennon hade Yoko Ono. Att han sannolikt inte hade någon betyder ju inte att han inte ville ha någon.

Jo, TB hade säkert mått bra av en stabil, intelligent och bildad kvinna. Nu var han ju fortfarande ganska ung men det verkar tråkigt att vännerna inte tycks ha delat hans intellektuella nyfikenhet. Ta exempelvis scenen i dokumentären där han nämner C G Jung och talar om olika personlighetstyper. Hans kompis reflekterar inte det minsta och verkar ganska ointresserad av det hela. Det tycks inte säga honom ett enda dugg. Samtidigt verkar kompisen ju himla snäll och trevlig men verkar inte dela TB:s intresse och kunskap v.g. just psykologi.

Off topic: En Yoko Ono-typ tror jag inte hade varit bra för TB om det nu var det för Lennon?! En utflippad, psykiskt labil och bortskämd performance-konstnär kanske inte behöver pengar (YO kom dessutom från en förmögen familj) men stora mängder uppmärksamhet både privat och offentligt (rimmar illa med TB:s introverta sida). Det finns flera exempel på oerhört turbulenta konstnärsförhållanden: Kurt och Courtney, Harry och Moa Martinsson och inte minst YO resp. Lennon. Det kan bli mer av allt: svart- och avundsjuka, eufori, destruktivitet, kreativitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in