Citat:
Ursprungligen postat av
olivieroccean
@Konspirationsteorier.
Är det inte bekräftat att hans äldre bror gick till Oman på grund av ett oroligt telefonsamtal med Tim? Det ska utesluta mord och andra konspiteorier (99.99%) Detta är det sista som rapporteras i Norge åtminstone.
https://www.tv2.no/a/9833851/
Han visste tidigt att han inte kunde hantera droger, alkoholen slog sedan ut hans bukspottkörtel trots att han uttalande i tidningen att han blivit nykterist.
Människorna runtomkring honom lockade för mycket.
Hans flickvän rökte svamp framför ögonen på honom etc...
Var det då deras "fel"? Kan man säga så?
Det kan man såklart inte säga. Tim hade det yttersta ansvaret för sitt liv.
Men ändå, det jag funderar över nu är om detta kanske var indirekt planerat av någon eller några?
Jag menar såhär: planerade någon att presentera, plantera in och utsätta Tim för riktiga partyprissar och ytliga golddiggers, så han skulle få just sådana vänner, för att förstöra sin hälsa, så någon senare skulle kunna tjäna pengar på hans självmord?
Vänner som inte såg efter honom när hans familj var på väg ner till Oman. Vänner som gärna drack framför ögonen på honom. Som ignorerade hans mående. Som ringde polisen och inte ringde ambulans när de funnit honom medvetslös. Som förklarade allt för polisen, så polisen tidigt kunde säga att de inte misstänkte brott.
Det är tyvärr inte omöjligt.
Jag insinuerar alltså inte mord, utan någonting helt annat en människa aldrig kan dömas för:
Medvetet manipulativt dåligt inflytande och indirekt uppmuntran av självmord.