Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Kommer bli den sorgligaste filmen någonsin. Att få följa honom från det som skulle ge honom frid och nya tag till hans sista dagar här på jorden. Vet inte riktigt vad jag tycker om detta men tror nog det är bäst att ej göra en till film efter det som hänt.

Glöm inte bort att Levan skrev detta innan Oman! Allt har förändrats nu...
Citera
2018-05-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Var hittar du att vännerna inte är chockade? De skriver att de saknar honom och han är på en bättre plats??? INGENSTANS, ser du annat än att han har fått ro inte någonstans att han tagit sitt liv eller mått dåligt de senaste åren. Inget sådant överhuvudtaget och de borde veta eftersom de var hans familj sedan tonåren.
Det är enbart familjen och Omans myndigheter som valt att skriva att han tagit livet av sig.....

Jag kan bara uppleva världen åt mig själv. Jag tolkar t.ex. Sean Erikssons inlägg - Tims vän och fotograf - på instagram som att han känner glädje över att Tim nu äntligen slipper lida. Jag kan inte tolka inlägget åt dig, endast dela med mig av min egen tolkning.
Citera
2018-05-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Hade han en bra barndom?

Vet inte alls om det. Han verkade knappt ha kontakt med föräldrarna alls och när man ser hans brors instagram. Inte 1 bild på Tim, däremot på massa andra och kändisar???? Såg en intervju från flera år sedan med bröderna och det var typ sms på födelsedagar??

Spännande om någon vet något mer om hans barndom, tills han flyttade för gått i tonåren och bodde med vännerna.....
Citera
2018-05-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Källforska lite. Det tog mig 1 minut. Vet du vem SaraDPalms källa är? Det är Chris på Dailymail. Som inte kan svenska och tror att Google Translate översatt familjens brev felaktigt. Det finns massa frågetecken kring detta dödsfall, men mord var det inte.

Uttala dig inte förrän du har sett bevisen själv. Särskilt om ett självmord i Oman
Citera
2018-05-04, 23:05
Medlem
Citat:
Var hittar du att vännerna inte är chockade? De skriver att de saknar honom och han är på en bättre plats??? INGENSTANS, ser du annat än att han har fått ro inte någonstans att han tagit sitt liv eller mått dåligt de senaste åren. Inget sådant överhuvudtaget och de borde veta eftersom de var hans familj sedan tonåren.
Det är enbart familjen och Omans myndigheter som valt att skriva att han tagit livet av sig.....

Du kan läsa instagraminlägget här: https://www.instagram.com/p/Bh_tPRkgFAJ/?hl=sv&taken-by=sean_eriksson
Citera
2018-05-04, 23:07
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Jag känner bara till vad man kan läsa i media. Svaret är ja. Hans pappa har i intervjuer berättat att Tim var rädd för allt när han var liten. Jag tror personligen Tim föddes som en skör människa. Baksidan av skörheten var just den starka ångesten - framsidan (tror jag) var just hans fantastiska ödmjukhet och unika musikaliska förmåga. Jag tror inte hans barndom hade med hans sjukdomsbild att göra, snarare var familjen ett stort stöd. Kanske en människa som Tim helt enkelt inte kunde leva längre.

Det var verkligen helt patetiskt. Du har läst i media hur hans barndom var och kommit fram till att den var bra? Sjukt.
Föddes som en skör människa? vad är det som gör en människa skör när den föds? Helt sjukt. Alla människor föds likadana, dock med lite olika förutsättningar. Skör är inte en av dem.
Du menar alltså att du sett många 1-åringar med stark ångest? Är det de du vill ha sagt? Hur utrycker 1-åringen ångest? Har du frågat någon?

Jag tror återkommer mycket, är det någon som vill veta vad du tror? har du satt dig in mycket i hur barndomen påverkar en människa som vuxen?

Ett barn som aldrig blir mött i sina känslor när det växer upp, hur ska det "vuxna barnet" känna stöd från familjen? En familj som inte känner varandra alls. Då kan man lika gärna prata med ett träd.
Jag säger inte med det att Tim haft en kärleks lös barndom. Men dina gissningar är från media, så dom kan vi hoppa över.

Någon som vet om hans barndom var bra?
Citera
2018-05-04, 23:08
Medlem
Citat:
... och angående dina övriga frågor. Jag gissar bara - men tror absolut inte han åkte dit för att ta livet av sig. Jag tror inte han visste. Däremot tror jag han länge lidit av stark livsångest och stark fysisk smärta från t.ex. sin bukspottsinflammation, och därav har han gått in och ut ur depressioner. Jag tror att han sannolikt länge pratat med anhöriga och vänner om att avsluta sitt liv. Kanske han t.o.m. har försökt tidigare. Jag drar den slutsatsen därför att varken familjen eller vännerna verkade chockade. Förkrossade, men inte chockade. Jag tror Tim började må psykisk sämre i Oman och fick ett infall som han inte kunde motstå. Däremot förstår jag inte hur han kunde dö i närvaro av vännerna. De befann sig väl kanske inte i Tims hus, men de fanns ju i Muskat. Jag börjar tro att de medvetet kanske gick honom till viljes.

Skäms, vännerna var inte närvarande i Oman där den sista veckan så ljug inte om det.

Konstigt för mig att han åkte dit för att ta livet av sig, när han direkt efter skulle till andra världsdelar några månader för att göra det sista med nya låtarna???? Musik var hans glädje, varför ta livet av sig när hans produkt var levande?
Citera
2018-05-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
@Konspirationsteorier.

Är det inte bekräftat att hans äldre bror gick till Oman på grund av ett oroligt telefonsamtal med Tim? Det ska utesluta mord och andra konspiteorier (99.99%) Detta är det sista som rapporteras i Norge åtminstone.

https://www.tv2.no/a/9833851/

Han visste tidigt att han inte kunde hantera droger, alkoholen slog sedan ut hans bukspottkörtel trots att han uttalande i tidningen att han blivit nykterist.
Människorna runtomkring honom lockade för mycket.
Hans flickvän rökte svamp framför ögonen på honom etc...
Var det då deras "fel"? Kan man säga så?
Det kan man såklart inte säga. Tim hade det yttersta ansvaret för sitt liv.

Men ändå, det jag funderar över nu är om detta kanske var indirekt planerat av någon eller några?
Jag menar såhär: planerade någon att presentera, plantera in och utsätta Tim för riktiga partyprissar och ytliga golddiggers, så han skulle få just sådana vänner, för att förstöra sin hälsa, så någon senare skulle kunna tjäna pengar på hans självmord?
Vänner som inte såg efter honom när hans familj var på väg ner till Oman. Vänner som gärna drack framför ögonen på honom. Som ignorerade hans mående. Som ringde polisen och inte ringde ambulans när de funnit honom medvetslös. Som förklarade allt för polisen, så polisen tidigt kunde säga att de inte misstänkte brott.
Det är tyvärr inte omöjligt.
Jag insinuerar alltså inte mord, utan någonting helt annat en människa aldrig kan dömas för:

Medvetet manipulativt dåligt inflytande och indirekt uppmuntran av självmord.
Citera
2018-05-04, 23:11
Medlem
Citat:
Rebby_foxs källa är någon som heter Chris Pleasance. Chris är reporter på dailymail.co.uk. Han kan inte svenska och tror att familjens brev är felöversatt till engelska. Såhär löd för övrigt familjens brev:

"Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress. När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan. Nu orkade han inte längre.
Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad.

Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen"

Och du tycker seriöst det låter som ett mord?

Inte Tims som har skrivit det!!! Familjen har konsulterat med Oman och sedan valt att skriva det! Dra dina egna slutsatser sedan utan ett enda bevis. Moget
Citera
2018-05-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
@Konspirationsteorier.

Är det inte bekräftat att hans äldre bror gick till Oman på grund av ett oroligt telefonsamtal med Tim? Det ska utesluta mord och andra konspiteorier (99.99%) Detta är det sista som rapporteras i Norge åtminstone.

https://www.tv2.no/a/9833851/

Bevis i detta läge skulle vara flygbokningar och biljetter till halvbröderna som faktiskt visar att de kom ner EFTER att Tim dött.
Bevis i telefonläget skulle vara samtalslistor mellan familjen och Tim som visar att han faktiskt ringt dom.
Citera
2018-05-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Länk?

dailymotion.com sökruta avicii
Citera
2018-05-04, 23:15
Medlem
Citat:
Uttala dig inte förrän du har sett bevisen själv. Särskilt om ett självmord i Oman

Det är inte vårt jobb som Avicii-fans att göra en professionell bedömning av hur polisen i Oman hanterat situationen - det är myndigheterna, familjen och vännernas jobb. Myndigheterna i Oman, familjen och åtminstone en vän har uttalat sig officiellt och givetvis ska vi respektera deras bedömning. Man kan för övrigt notera att alla tre säger samma sak. Att tro att både familjen och vänner gjort att slarvigt hastjobb ifråga om deras bror och son är ju i det närmast kränkande.

Att inte uttala sig innan man har sett bevisen gäller ju även ... dig. Att påstå att någon ljuger kräver ju också källor, givetvis. Jag tittar mer än gärna på källorna om att omanska polisen brukar ljuga om självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in