Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 05:08
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Tim led med största sannolikhet av en eskalerande Schizofreni. Det kan t.o.m en lekman bedöma. Självmordsfrekvensen är mkt hög för den gruppen. Synd att han inte verkar ha fått ordentlig hjälp med medicinering etc.

https://www.1177.se/Jonkopings-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Schizofreni/

Tror jag inte för en sekund på att han hade, han verkade vara en känslig, djuptänkade kille.
Att efter hans död påstå att han var Schizofren är att spotta på honom, respektlöst.
Citera
2018-05-15, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Det där visste inte jag, att Tims vän är försvunnen sen i December. Det gör ju det hela ännu märkligare. Det går ju rykten om att dom gjorde en dokumentär som skulle fälla pedofiler och barnhandel. Något som en av Avicii's videos handlar om.
Kanske mördare någon både Tim och Carl för att dom visste för mycket.

Carl hittades och är vid liv. Tydligen hade han försvunnit under nyår när alla (utom han?) var i Sydafrika. Han hade tydligen också mått psykiskt dåligt tiden innan enligt föräldrarna och sen under nyår försvann han i LA och lämnade både nycklar, pass/id, mobil, plånbok osv. Tycker också det hela med just Carls försvinnande är märkligt.
Citera
2018-05-15, 05:17
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Carl hittades och är vid liv. Tydligen hade han försvunnit under nyår när alla (utom han?) var i Sydafrika. Han hade tydligen också mått psykiskt dåligt tiden innan enligt föräldrarna och sen under nyår försvann han i LA och lämnade både nycklar, pass/id, mobil, plånbok osv. Tycker också det hela med just Carls försvinnande är märkligt.

Bra att han är vid liv och återfunnen. Är dock väldigt märkligt, låter som att han blev kidnappad för vem lämnar sin mobil, nycklar och plånbok.
Eller så försökte han ta livet av sig, för då tar man nog inte med sig mobil och plånbok.
Märkligt är det iaf.
Citera
2018-05-15, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Bra att han är vid liv och återfunnen. Är dock väldigt märkligt, låter som att han blev kidnappad för vem lämnar sin mobil, nycklar och plånbok.
Eller så försökte han ta livet av sig, för då tar man nog inte med sig mobil och plånbok.
Märkligt är det iaf.

Jag vet inte om detta är lite långsökt men ingen har sagt något mer om detta mer än att han är tillbaka (Fricko berättade i sitt kommentarsfält). Sen har allt gått tillbaka som vanligt trots att stora grupper skapades för att finna Carl osv. Tänk om han blev kidnappad av de som är inblandade i Oman. Det kanske var första "varningen", därav tystnaden kring Carl och att de inte får säga något eller uttrycka sig precis som ingen av familj och vänner får göra angående Tim. För som du skriver är det inte riktigt normalt att lämna allt sånt om man nu inte vill ta livet av sig men tror faktiskt inte så är fallet här. Så vem vet, de alla har kanske vetat om att de är hotade eller att något är skumt/på gång. Frågan är dock varför de i så fall gick med på att åka till Oman. Men hela den resan är märklig i sig för alltid när Tim åkte någonstans med sina "brysh" tog de bilder och uppdaterade sociala medier men nu var det knäpptyst.
Citera
2018-05-15, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Hade han också blåmärken?
Citera
2018-05-15, 06:55
Medlem
Läs alla kommentarer från dsk chk

Ger i alla fall mig lite sorge lättnad. Kan det vara så att han skrivit en bok som kommer släppas? Kommer hans musik släppas?

Jag skrev i tidigare inlägg att jag hoppas familjen släpper musiken & använder vinsten till att lyfta, belysa & bekämpa psykisk ohälsa. Kanske är det så ❤️

https://instagram.com/p/BiZ_QiAAx1R/
Citera
2018-05-15, 07:48
Medlem
www.youtube.com/watch?v=yPGQ28aNIwk

Vackert
Senast redigerad av LeLLa 2018-05-15 kl. 07:52.
Citera
2018-05-15, 08:20
Medlem
Även om detta inlägg inte når de det borde måste jag, dock med full respekt för Tims familj, uttrycka en förvåning och förundran över att de som det verkar inte kommer att tillkännage när begravningen har ägt/ kommer att äga rum.

Ännu mer förvånad och förundrad är jag dock över det iaf tidigare skrivits
här att ingen har med att göra när begravningen är, låt familjen sörja ifred o.s.v.
Klart att de ska få sörja ifred, det har inte ens med saken att göra.

Tim var inte bara en älskad son och broder utan en världskändis, en STOR sådan. Trots hans önskan om att vara privat var det hans eget val att bli en officiell person. Tro mig, jag vet av egen erfarenhet att det har sina för- och nackdelar, men vi får tro att Tim gjorde det han ville och det är nog allmänt känt att han älskade att skapa musik för oss andra. Han levde för sin musik och hade dessutom möjligheten att med råge försörja sig på den.

Påståendet att familjen inte kan sörja om de delar med sig info om när begravningen är kan ju låta ”logiskt”, men jag kan inte låta bli att mina tankar går till en annan tragisk händelse.

Jag är medveten om att alla sörjer på sitt sätt, men det jag syftar på är att jag på nära håll känner till organisationen i samband med det tragiska mordet på då 17-åriga Lisa Holm år 2015. Det var en nationell nyhet och jag tror att de flesta som hänger med i nyhetssvängen har hört talas om händelsen.

Begravningsceremonin för Lisa var öppen för alla. Alla som kom fick av förklarliga skäl inte plats i kyrkan, men familjen ordnade så att det fanns bildskärmar utanför kyrkan för dem som inte fick plats inomhus. Lisas familj var naturligtvis förkrossade, MEN de ville inte stänga ute någon, om inte annat för att alla som ville skulle kunna få hedra Lisa och även för att alla som på något sätt berörts av deras älskade dotters korta tid på jorden skulle ges så bra förutsättningar som möjligt för att bearbeta sin sorg. De gjorde som de trodde att Lisa hade velat och delade med sig till alla som ville av den troligen näst värsta dagen i deras liv. Dagen då de fick ta farväl av deras unga mördade dotter.

I Tims fall finns det många som verkligen berörts av den bild som målats upp av hans vackra personlighet, som inte är ”fans” från början och jag tror att det skulle vara av stort värde för väldigt många om familjen delar med sig av denna händelse.
Citera
2018-05-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
www.youtube.com/watch?v=yPGQ28aNIwk

Vackert

Jaaaa..😩

Känns lite som sången är direkt till Tim..😔
Citera
2018-05-15, 10:42
Medlem
Även om familjen väljer att hålla begravningen helt privat finns det inget som hindrar andra personer att hålla en minnesstund. Många har behov av att uttrycka sin sorg över Tim/Avicii och det är inte så konstigt. Vi är många som känner oss berörda även om vi helt saknar anknytning till honom. Det är som att själva tillvarons innersta mening, eller möjligen meningslöshet, uppenbaras när vi ställs inför det som hänt.
Citera
2018-05-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Varför tror du att du kan tidsbestämma ett förhållande m.h.a. Instagrambilder?

Därför att alla bilder av sonen var tagna under ett par månader fram till jul.
Jan-April var det inga bilder på vad jag förstod.
Sen har ju såklart såna som säger sig veta (rätt eller fel) hävdat att förhållandet var slut och det passar ju in i hennes val av foton.
Citera
2018-05-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Vad menar du, vilka gärningar?
Såsom du beskriver henne känns det som att du är lite avis...eller du tror att hon lade ut brevet för att hon tänkte dagen efter Ts död, att oj, om jag lägger ut ett brev här och förklarar min kärlek, så kommer jag att gå långt i Hollywood?
Förlåt men Långsökt och bittert inlägg...slappna av nu och släpp Tereza. Det var trots allt henne Tim valde att ha i sitt liv!💕

Enligt såna som säger sig veta (rätt eller fel) så hade som inte ett förhållande när TB gick bort.

Ja jag tror att hon kommer få en sjuhelvetes karriär efter detta, hela världen vet nu vem tereza kacerova är och +100.000 följare på twitter kan man leva gott på.

Vad jag vet så har alla andra i Tims närhet respekterat familjens önskan och Tims syster har bett Tereza ta ned brevet ett par gånger.

Den andra personen som fick ordentligt med skit var Ash för han gjorde precis samma sak som Tereza, honom diskuterade vi i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in