Citat:
Ursprungligen postat av
NygammalVals
Hon dumpade en kille med en miljard på kontot? Skulle inte tro det va. Jag känner mig ganska säker på att uppbrottet initierades av Tim.
Jag väljer att gå in nu. Jag brukar oftast hålla mig borta från att kommentera i debatter. Men ibland kan man bara inte låta bli.
Kvinnan ni avskyr, var en kvinna Tim valde att lägga sin dyrbara tid och energi på.
Det kanske säger mer om Tim än ni egentligen vill veta?
För det första, vad vet vi om Tim? Egentligen? Dokumentären True Stories är fantastisk och unik i sin beskrivning av en plågad själ som inte orkar med hysterin i nöjesbranschen.
Men sen då? Han gjorde dokumentären, det var storartat, han skapade storartad musik, fantastiska musikvideos, och han hade modet och orken att säga stop och sluta turnera.
Han hade alla pengar, status, beundran i världen för att få de rätta kvinnorna, den rätta behandlingen mot alla sina besvär, han kunde få det allra bästa.
Om inte ens det allra bästa kan bota självmordstankar, vad finns då kvar?
Visst kan man skylla på branschfolket, de som har som yrke att jobba mot maximerad framgång och inte mot maximerat välmående. Visst finns där en brist värd att ta itu med och uppmärksamma nu.
Men Tim trivdes, han säger själv att de första åren var de bästa åren i hans liv. Han ville detta själv, iallafall vad han trodde. Iallafall i början.
Sen ändrade han sig vart efter hälsan och psyket vacklade.
Men han stannade inte där, han ville komma tillbaka och velade från ett tvärsäkert "nu gör jag comeback" till ett "inte redo än".
Tror ni inte en viljestark, framgångsrik person som Tim själv valde detta?
Tror ni inte han själv valde sina flickvänner och vänner? Iallafall efter sin framgångssaga.
När ni kastar skit på dem, då smutskastar ni också honom, hans smak, omdöme och vilja.