2018-05-02, 11:45
Medlem
Jag skummade igebom alla hat-kommentarer på Tereza’s Instagram.
Vissa är väldigt hårda i orden.
Men, jag kom återigen in på @betsy_pepsi21 Instagram & ser att filmer/bilderna med Tereza är bortttagna, detta har även fansen skådat & kommenterat om.

Tankar ...?
Blev allt hat olidligt ? ( för mig hade det nog varit det, men jag hade inte heller dragit ut & festat när mitt ex/pojkvän dött dagar innan. )

Läste i kommentarerna att Tim & Tereza gjorde slut i februari/Mars, källa på det saknas dock..
Citera
2018-05-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Hon dumpade en kille med en miljard på kontot? Skulle inte tro det va. Jag känner mig ganska säker på att uppbrottet initierades av Tim.
Jag väljer att gå in nu. Jag brukar oftast hålla mig borta från att kommentera i debatter. Men ibland kan man bara inte låta bli.
Kvinnan ni avskyr, var en kvinna Tim valde att lägga sin dyrbara tid och energi på.
Det kanske säger mer om Tim än ni egentligen vill veta?
För det första, vad vet vi om Tim? Egentligen? Dokumentären True Stories är fantastisk och unik i sin beskrivning av en plågad själ som inte orkar med hysterin i nöjesbranschen.
Men sen då? Han gjorde dokumentären, det var storartat, han skapade storartad musik, fantastiska musikvideos, och han hade modet och orken att säga stop och sluta turnera.
Han hade alla pengar, status, beundran i världen för att få de rätta kvinnorna, den rätta behandlingen mot alla sina besvär, han kunde få det allra bästa.
Om inte ens det allra bästa kan bota självmordstankar, vad finns då kvar?

Visst kan man skylla på branschfolket, de som har som yrke att jobba mot maximerad framgång och inte mot maximerat välmående. Visst finns där en brist värd att ta itu med och uppmärksamma nu.
Men Tim trivdes, han säger själv att de första åren var de bästa åren i hans liv. Han ville detta själv, iallafall vad han trodde. Iallafall i början.
Sen ändrade han sig vart efter hälsan och psyket vacklade.
Men han stannade inte där, han ville komma tillbaka och velade från ett tvärsäkert "nu gör jag comeback" till ett "inte redo än".

Tror ni inte en viljestark, framgångsrik person som Tim själv valde detta?
Tror ni inte han själv valde sina flickvänner och vänner? Iallafall efter sin framgångssaga.
När ni kastar skit på dem, då smutskastar ni också honom, hans smak, omdöme och vilja.
Citera
2018-05-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så är det visst och på de flesta bilderna hon la upp var hon eller barnet med dessutom

Okej, var är din källa där det sägs att media ska betala för bilder.

Jävlar vad tidningarna i USA måste punga ut stålar till alla kändisar för att dom lånar lite bilder från instagram!

Nej så är det inte.

Hahaha "SÅ ÄR DET VISST, SLUTARÅ"
Senast redigerad av Rogersson 2018-05-02 kl. 12:09.
Citera
2018-05-02, 12:06
Medlem
Hatabusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Och varför i helvete citerar du mig innan du börjar med ditt substanslösa svammel?

Fatta inte heller hur du kom in i bilden, men tänkte jag håller tyst :O))
Citera
2018-05-02, 12:30
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Om Ayahuasca

Ledsen om jag missade att du skrev det men det är också så att många ”ser ljuset” och mår helt otroligt bra under tiden och när de kommer tillbaka sen känner sig otroligt mer nedstämda då de sett hur det kan vara. Man får ofta exstensiell ångest osv. Många blir förändrade positivt men de som blir det negativt kan må riktigt dåligt och känna jättemkt hopplöshet över att livet inte är så som de såg under trippen.
Citera
2018-05-02, 12:31
Medlem
Ang låten Stockholm.

Eftersom jag knappt lyssnat på Tims låtar ordentligt förrän nu så kanske jag är den sista människan på jorden att upptäcka att flera av hans texter faktiskt har ett helt annat djup än vad jag hade kunnat tro...

Without u är så fin men samtidigt sorglig, men alltså Stockholm!?!

Har ni läst hela texten till låten Stockholm???

Känns verkligen mörk och sorgsen. Visst man kanske inte ska dra för snabba paralleller här men känns näsan som att han verkligen beskriver sitt mörker i denna.

Han beskriver hur han på nåt sätt tappade bort sig själv efter att ha tagit sig ut i världen mot en dröm han kanske inte hade från början men kom att tro på senare. Och sen om att han hör skrik när han ska sova och att han har som ett svart hål inom sig...

Tycker det känns lite som om att han beskriver att han har hamnat nånstans där han egentligen inte vill vara, men inte heller riktigt ser nån utväg...
Citera
2018-05-02, 12:32
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
https://www.express.co.uk/celebrity-...h-news-suicide

Nu har hon sålt storyn, hon ger kommentarer i denna artikel.

Om någon fortfarande trodde att hon var en bra tjej så vet ni nu vilken asgam det är...

EDIT det här kan hon mjölka ganska länge gissar jag, vad får man för en artikel som denna är jag lite nyfiken på, vad är blodspengar värt.

Vart har hon kommenterat? Allt är väl från insta?
Citera
2018-05-02, 12:42
Medlem
Droger som det bekräftats att Avicii konsumerade:

Alkohol
Cannabis (Finns film när han röker detta)
Svamp (Enligt. Tereza)
Ayahuasca (Bekräftat av honom själv)
Grodgift som injicerades (Bekräftat av honom själv)
Snus och cigg

Nån som vill tillägga något? Jag förutsätter att han även testade andra droger.
Citera
2018-05-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag väljer att gå in nu. Jag brukar oftast hålla mig borta från att kommentera i debatter. Men ibland kan man bara inte låta bli.
Kvinnan ni avskyr, var en kvinna Tim valde att lägga sin dyrbara tid och energi på.
Det kanske säger mer om Tim än ni egentligen vill veta?
För det första, vad vet vi om Tim? Egentligen? Dokumentären True Stories är fantastisk och unik i sin beskrivning av en plågad själ som inte orkar med hysterin i nöjesbranschen.
Men sen då? Han gjorde dokumentären, det var storartat, han skapade storartad musik, fantastiska musikvideos, och han hade modet och orken att säga stop och sluta turnera.
Han hade alla pengar, status, beundran i världen för att få de rätta kvinnorna, den rätta behandlingen mot alla sina besvär, han kunde få det allra bästa.
Om inte ens det allra bästa kan bota självmordstankar, vad finns då kvar?

Visst kan man skylla på branschfolket, de som har som yrke att jobba mot maximerad framgång och inte mot maximerat välmående. Visst finns där en brist värd att ta itu med och uppmärksamma nu.
Men Tim trivdes, han säger själv att de första åren var de bästa åren i hans liv. Han ville detta själv, iallafall vad han trodde. Iallafall i början.
Sen ändrade han sig vart efter hälsan och psyket vacklade.
Men han stannade inte där, han ville komma tillbaka och velade från ett tvärsäkert "nu gör jag comeback" till ett "inte redo än".

Tror ni inte en viljestark, framgångsrik person som Tim själv valde detta?
Tror ni inte han själv valde sina flickvänner och vänner? Iallafall efter sin framgångssaga.
När ni kastar skit på dem, då smutskastar ni också honom, hans smak, omdöme och vilja.

Nej,alla avskyr inte Tereza el hans vänner.Jag tror till och med att både hans vänner o kärleksrelationer fått honom att orka med jobbiga svackor/depressioner och mörka tankar.

Men så som hon hänger ut en avliden person som dessutom mått psykiskt dåligt i perioder,såna handlingar avskyr jag.det finns liksom ingen anledning att skriva o berätta såna detaljer för hela världen.

Har inget ont att säga om hans vänner utan tänker bara att dom gjort de kunnat just då.
Alla har inte kunskapen att hjälpa en sjuk människa på de bästa sättet.dessutom var dom i ett annat land där man kanske inte vet hur man el vem man ska kontakta för att få hjälp.

Tereza borde däremot ha förnuft nog att plocka bort inläggen med breven,när till o med Tims syster bett henne plocka bort dom.
Den enda anledningen till att hon inte tar bort inläggen är för mig då glasklar.
Hon vill ha fler följare och få kändisstatus.
Citera
2018-05-02, 12:48
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Droger som det bekräftats att Avicii konsumerade:

Alkohol
Cannabis (Finns film när han röker detta)
Svamp (Enligt. Tereza)
Ayahuasca (Bekräftat av honom själv)
Grodgift som injicerades (Bekräftat av honom själv)
Snus och cigg

Nån som vill tillägga något? Jag förutsätter att han även testade andra droger.

Narkotikaklassade piller, förskrivna av läkare. (Framgår i filmen.)
Citera
2018-05-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Om Ayahuasca och om kambô, även kallat sapo som Tim tog i Peru.

Ayahuasca är starkt hallucinogenic, rensar våldsamt kroppen från alla kropps öppningar. Att undvika om man har svagt hjärta eller andra inre svaga organ.

Vissa ser det som en re-start utav kroppen.

Men det kan gå illa, mycket illa.

Såg för ett tiotal år sedan, på fransk tv ett reportage om ayahuasca som tog upp de traditionella aspekterna, dödsfall i samband med späkningen samt självmord efteråt.

Många av självmorden kom omkring sex månader efter ayahuasca ceremonin.

Framgick det på något sätt om dessa självmord kom plötsligt efter så lång tid. Eller om personerna mådde dåligt hela tiden fram till självmordet? Tänker om det är effekter som kan uppstå plötsligt efter lång tid efter att ha tagit drogen som kan utlösa plötsligt smoch oplanerat självmord.
Citera
2018-05-02, 12:55
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Ledsen om jag missade att du skrev det men det är också så att många ”ser ljuset” och mår helt otroligt bra under tiden och när de kommer tillbaka sen känner sig otroligt mer nedstämda då de sett hur det kan vara. Man får ofta exstensiell ångest osv. Många blir förändrade positivt men de som blir det negativt kan må riktigt dåligt och känna jättemkt hopplöshet över att livet inte är så som de såg under trippen.
Ingen fara, jag tog mest upp en del farligt gällande Ayahuasca eftersom det frågades om det.
Speciellt poängterade jag detta eftersom Tims självmord (om det stämmer) kom innom den tid då många andra begått eller har begått självmord.
Idag tror många att detta traditionella vin/kur kan hjälpa utan att vara medveten om hur farligt det är för både kropp och sinne. Tex. vid minsta svaghet i hjärtat riskerar man hjärtinfarkt. Det har sagts att det är mindre farligt att ta en LSD trip. Men...

För Tim att ha tagit Ayahuasca efter pancreatitis och operation samt ångest attacker var olyckligt.

Vill man prova på skulle jag vänligt råda att läsa på och söka negativa effekter, inte bara de positiva, samt se till historiken. 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in