2018-04-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Det är väl ändå ett av de möjliga egenskaperna en introvert person kan ha? De här personerna jag nämner ser jag som introverta och det här var ju bara en liten del av deras personligheter.

Jag är introvert men han inga problem att säga min åsikt i mindre grupper. Tycker där emot inte om stora grupper, fester eller andra folksamlingar. Då blir jag tyst och tillbakadragen.

Känner även extroverta som är blyga till de lär känna människor.

Om jag fattat rätt så FÅR extroverta energi genom att umgås med människor medan jag som är introvert behöver ensamtid för att ladda energi. Är jag på större fester tex så kan jag låsa in mig på toa en stund för att ladda lite, lika så på mitt jobb där jag är omgiven av människor från det jag kommer till jag går hem.
Citera
2018-04-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Gratulerar!

Dagen dummaste uttalande. Djävla stofil!

Det finns massor av singelmorsor och för den delen farsor därute som gör ett utmärkt jobb!

Dessutom så finns det något som heter opposites attract. Jag vet. Jag är extrovert och har ADHD. En Dj-vla buffel är det många som säger. Jag har varit ihop med många introverta tjejer och det har gjort dessa lite mindre introverta bara genom att vara mig själv.

En av dem sade att jag lärt henne att gräla, att helt enkelt våga stå för sin åsikt och inse att världen inte går under fast man säger emot. En annan tjej var helt fascinerad när jag erkände att jag inte var stadd vid kassa när jag under ett restaurangbesök frågade servitören hur man fick mest fläsk och promille för pengarna. De här tjejerna är små blyga möss som inte törs ta plats och mår dåligt för att de aldrig törs säga ifrån. Jag har visat dem att världen inte går under bara för att man väcker uppmärksamhet. Jag är god vän med många av mina ex. Min nuvarande hustru är pedant och kontrollfreak och jag brukar säga att hon behöver lite kaos i sitt liv. Hon erkänner att hon hade ett tråkigt liv innan hon träffade mig. Fast mindre komplicerat.

Fan vad jag lär mig i denna tråd

Är introvert och visst har jag en extrovert fru och tillsammans blir vi 7.
Tidigare flickvänner var ibland introverta och då blev det bara mer av något jag redan hade.
Citera
2018-04-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jag är introvert men han inga problem att säga min åsikt i mindre grupper. Tycker där emot inte om stora grupper, fester eller andra folksamlingar. Då blir jag tyst och tillbakadragen.

Känner även extroverta som är blyga till de lär känna människor.

Om jag fattat rätt så FÅR extroverta energi genom att umgås med människor medan jag som är introvert behöver ensamtid för att ladda energi. Är jag på större fester tex så kan jag låsa in mig på toa en stund för att ladda lite, lika så på mitt jobb där jag är omgiven av människor från det jag kommer till jag går hem.

Ja, absolut. Jag krälar i stoftet och erkänner att jag inte studerat ämnet. Kan vi ändå hålla med om att i vissa fall kan motpoler vara bra för varandra?
Citera
2018-04-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Re:

Om det är något Tim verkar ha haft problem med är det flickvännerna, han har hoppat mellan tjejer årligen, och jag tror det hade kunnat se mycket annorlunda ut om han mött kvinnan i sitt liv som hade gett honom gränslöst stöd och bildat familj med.

Har han "hoppat mellan flickvänner"?
De enda som man vet om är väl den där Goldberg, Bettencourt och så hon den senaste då?
Ok, han kan säkert haft andra emellan som haft vett att inte kasta ut det till allmänheten, men hur som helst; det sorgliga är ju just det som flera har påpekat, att han skulle ha behövt en mer vanlig, stabil flickvän, med intresse i den riktiga Tim. Någon som skulle kunnat vara ett stöd för honom i alla ups and downs. Menar inte att det skulle behöva vara nån som "såg som sin största livsuppgift att skydda och ta hand om sin man", skulle säkert varit bra om tjejen haft nån egen karriär i form av vanligt jobb/mer utav kändisjobb, men inte nån som typ enbart var känd för att vara typ it-girl eller känd för sina lättklädda bilder och störda leverne typ.

Men tyvärr är det nog generellt så att det är svårt att hitta vettiga tjejer i dom kretsarna som han verkar ha rört sig i och i LA-kändis-kvarteren i stort. Har en tendens att dra till sig en massa gold-diggers och liknande trash.

Ännu svårare att hitta rätt och ta rimliga val när man är superdeprimerad och superpåpassad av heltids-crew runt omkring. Tycker som sagt inte man får världens mysigaste bild av crewet utifrån dokumentären och har inte en känsla av att dom skulle kunna vara till nån vidare hjälp som omdöme där heller.

Men knarkande och festande tjejer med naken-fetisher känns liksom inte helt perfekt... :/
Citera
2018-04-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Så självspillan alltså.
Den feges utväg.

Här tror jag att många behöver rannsaka sig.
Istället för att kravlöst hylla en medioker musikant skulle man redan i ungdomsåren ställt krav.
Att gycklare (musiker, skådespelare, idrottare osv) som ska underhålla för en liten slant eftersom de inte klarar riktiga jobb hyllas och belönas astronomiskt gör dem tomma inuti.

Personen Tim Bergling hade kunnat överleva med krav, utan hyllningarna till musikanten Avicii (som är bortglömd om 10 år).

Så sjukt dum och oskön kommentar.
Vilka krav menar du att man skulle ställt i ungdomsåren?
Killen blev känd när han var typ 19, hade dessförinnan jobbat superhårt med sin musik hemma i pojkrummet och fick plötsligt en manager och snart folk omkring sig för att kunna fixa karriären som dj.

Tycker du inte han hade krav nog på sig med hur mkt spelningar som helst med knappt nån vila emellan.

Och det där med att musik är något som man jobbar med för att man inte klarar av något annat jobb är bara så patetiskt.

Har du insiderinfo som visar att Tim testade på en massa jobb som han failade med och sen tog musiken som en sista utväg?!

Det var ju musik han ville hålla på med! Och dessutom tror jag att dom flesta (även sådana som mig som inte är EDM-fans) håller med om att han får ses som ett musikaliskt geni.

Men visst, känns kanske lite jobbigt att "den lilla slanten" han spelade för låg på ca 5 miljoner per spelning.

Och lika jobbigt att han garanterat inte kommer att "vara bortglömd om 10 år" som oss andra vanliga människor.

Om man inte har något vettigt att säga kan man alltid välja att vara tyst.
Citera
2018-04-29, 11:00
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon mer info om vad som orsakade självmordet? Ketamin och sprit? Skär han upp handlederna med vinflaskan?
Citera
2018-04-29, 12:06
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Jag vill veta vilka vänner som var där med honom.
Tror också tjecktjejens lilla son betydde mycket för honom och att de utvecklat starka band. Pojken är förtvivlad och ropar efter Tim på en av hennes filmer. Har der då tagit slut och han vet att han inte får finnas där för honom med den tokiga mamman kan det kännas hopplöst för honom?
Det är fan så tråkigt alltihopa, jag blev också knäckt när jag hörde han dött, utan att ha följt honom innan. Dokumentären gjorde honom till en människa.
Det är också grymt att folk skyller på Ash, han tackade honom jättefint i sitt avskedsbrev 2016, men de raderna är bortklippta i dokumentären. Han hatade inte Ash, han gillade honom.

Den filmen är ju från när Tim lämnade rummet. Det står väl i bildtexten t o m?
Citera
2018-04-29, 12:10
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Och här gällde det en megakändis från det här lilla landet Sverige, när hände det senast?

Eftersom han var ung så blev det mycket skriverier och stort allting i media och tidningar och folk som pratar osv. och det upptäckte du och då säger din primitiva hjärna på ett undermedvetet plan fort till dig att "ifall jag lipar mycket och verkligen visar att jag är en av de allra ledsnaste över det här, så kan jag vinna på det". Det är ren evolutionärbiologi, man har historiskt sett kunnat vinna på sånt här.

Ifall du levde i Egypten för några tusen år sedan och folk fick se att du var den absolut mest påverkade av Tutankhamuns bortgång så hade folk börjat tänka att du var en lojal och fin slav som måste älskat din härskare så pass enormt mycket och på så vis hade folk antagligen låtit dig öka i rang och status.
Samma ifall du befann dig i Nordkorea och lipade vid Kim Jong Ils begravningcermoni.

https://www.youtube.com/watch?v=WqSTXuJeTks

Håller inte med alls. Vet varför det berör mig, Hr inget med kändisskap att göra på något annat sätt än att jag tyckte synd om honom som var i det.
Citera
2018-04-29, 12:16
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freth03
"Avicii Mexico" på YouTube har postat extremt mycket content från Tim både före och efter hans död.
Mycket "läckta"/påstådda osläppta låtar men mest intressant är Tims stories från Instagram de sparat ner.

En sak kan vi som följt Tim på nära håll, samt hans nära bekanta, bevittna om och det är att han definitivt inte befunnit sig i någon form av dipp (likt 2014-2015) utan snarare tvärt om, verkar vara rätt rofylld.

https://www.youtube.com/watch?v=_hCYoMJgK74
https://www.youtube.com/watch?v=tYDPIwdOEyg
https://www.youtube.com/watch?v=GM3NmhoHPa0

Alltså. Om jag inte berättar vet ingen att jag har ångestattacker, depression, ocd, är sjukskriven osv. Det behöver inte synas utåt what so ever. Han tog sitt liv, uppenbarligen mådde han inte bra.

Han föräldrar berättar att han hade det jobbigt och ringde hem. Du jämför sig själv med familj och vänner. Kom igen.

Bilden du har av deprimerade/ångestfyllda människor är fel. Ingen hade vetat att jag mådde dåligt om jag ej skrev om det. Instastories, poster på en offentlig insta, korta citat i Aftonbladet säger INGENTING om personens mående. Nada. Zero. Noll.

Förmodligen kände han dessutom skam för att han mådde dåligt. Han hade ju allt utåt. Han hade slutat för han mådde dåligt och ändå blev det inte bra.

Skulle du vara en vän till Tim hade du aldrig skrivit i ett forum om honom.
Citera
2018-04-29, 12:20
Medlem
Spotlifes avatar
Man blir stark nära väggen av sin potential och förmåga, men är man där och hälsar på ofta blir styrkan en svaghet och drömmen om frihet världens minsta fängelsehåla.
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Någon mer info om vad som orsakade självmordet? Ketamin och sprit? Skär han upp handlederna med vinflaskan?
Den bästa gissningen ligger i att han tog något han var mycket bekant med.
De smärtstillande och ångestdämpande i en alltför hög dos. +Kanhända en del alkohol. Hittar du något mer logiskt än det som ger din fråga fullständig lugn?

Han ville ha frid och inte en ångestfull död.
Citera
2018-04-29, 13:01
Medlem
re: Anton Körbergs relation till Avicii,

Så här lär det 2016, man kan ju gissa att han var lite avundsjuk då dom var i samma bransch.

Avicii fick dock klara sig utan stödet från sin bror Anton Körberg.
– Jag har inte pratat med honom på skitlänge. Vi messar bara. Han är ute och snurrar hela tiden. Vi messar varandra titt som tätt för att kolla hur allt är men det var länge sedan.
Han jobbade under Aviciis sista konsert i Sverige.
– Jag gigar själv för kanske inte riktigt lika många människor men ändå.

https://www.expressen.se/kvp/noje/st...arna-pa-plats/
Citera
2018-04-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
re: Anton Körbergs relation till Avicii,

Så här lär det 2016, man kan ju gissa att han var lite avundsjuk då dom var i samma bransch.

Avicii fick dock klara sig utan stödet från sin bror Anton Körberg.
– Jag har inte pratat med honom på skitlänge. Vi messar bara. Han är ute och snurrar hela tiden. Vi messar varandra titt som tätt för att kolla hur allt är men det var länge sedan.
Han jobbade under Aviciis sista konsert i Sverige.
– Jag gigar själv för kanske inte riktigt lika många människor men ändå.

https://www.expressen.se/kvp/noje/st...arna-pa-plats/

Hur många har inte varit avundsjuka på sina syskon någon gång? Det betyder inte att man är ett svin för det som många verkar tycka om honom i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in