Citat:
Ursprungligen postat av
PappasNyaKille
Så självspillan alltså.
Den feges utväg.
Här tror jag att många behöver rannsaka sig.
Istället för att kravlöst hylla en medioker musikant skulle man redan i ungdomsåren ställt krav.
Att gycklare (musiker, skådespelare, idrottare osv) som ska underhålla för en liten slant eftersom de inte klarar riktiga jobb hyllas och belönas astronomiskt gör dem tomma inuti.
Personen Tim Bergling hade kunnat överleva med krav, utan hyllningarna till musikanten Avicii (som är bortglömd om 10 år).
Så sjukt dum och oskön kommentar.
Vilka krav menar du att man skulle ställt i ungdomsåren?
Killen blev känd när han var typ 19, hade dessförinnan jobbat superhårt med sin musik hemma i pojkrummet och fick plötsligt en manager och snart folk omkring sig för att kunna fixa karriären som dj.
Tycker du inte han hade krav nog på sig med hur mkt spelningar som helst med knappt nån vila emellan.
Och det där med att musik är något som man jobbar med för att man inte klarar av något annat jobb är bara så patetiskt.
Har du insiderinfo som visar att Tim testade på en massa jobb som han failade med och sen tog musiken som en sista utväg?!
Det var ju musik han ville hålla på med! Och dessutom tror jag att dom flesta (även sådana som mig som inte är EDM-fans) håller med om att han får ses som ett musikaliskt geni.
Men visst, känns kanske lite jobbigt att "den lilla slanten" han spelade för låg på ca 5 miljoner per spelning.
Och lika jobbigt att han garanterat inte kommer att "vara bortglömd om 10 år" som oss andra vanliga människor.
Om man inte har något vettigt att säga kan man alltid välja att vara tyst.