2018-05-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Verkar som om Tereza har fått tillbaka partylusten, kolla bara instastoryn för hennes bästis @icherishwaters

Jag förstår inte, gick till hennes IG och ingenting, kan du inte förtydliga lite?
Citera
2018-05-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag börjar få känslan att hans kompisar varit på suicide watch i åratal - och att typ andra dagen han hängde med sina nya sultanpolare så hände detta ...

Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Det är inte säkert att det på något sätt framgått att han var självmordsbenägen, det är inte ens säkert att det var planerat.. hur ska dom då kunna ”vakta”?

Visst är det väl de svenska kompisarna som vi talar om här?

Jag omformulerar mig lite, han kraschar 2016 efter alkohol och droger deluxe.
Det jag vänder mig emot är beskrivningen att dom har alkohol och droger i hans närhet.
Som vän till en kraschad alkoholist ska man väl inte komma med en joint och en öl i handen?
Ja han kanske ville det och vände sig till de kompisar som gjorde så men det är där jag tror kompisarna skäms, dom såg inte hur illa det var utan fortsatte supa med honom tills han dog.
Citera
2018-05-21, 12:37
Medlem
Citat:
Det är inte säkert att det på något sätt framgått att han var självmordsbenägen, det är inte ens säkert att det var planerat.. hur ska dom då kunna ”vakta”?

Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja visst är det så, de flesta här spekulerar bara, baserat på lösa rykten. Det finns ju heller inga säkra uppgifter på att han tog livet av sig. Men om han nu gjorde det, menar du då att han ev inte var själmordsbenägen? Att det isf var ett plötsligt infall? Eller hur menar du?

Han hade ju ringt hem och det var illa så Daniel flyger ned.

När Daniel sitter på flyget är han med sina vänner, alkohol och droger finns,

Han går och tar livet av sig.

Nu är ju ovan baserat på tidigare kommentar om hur det gick till.
Citera
2018-05-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det finns inget bekräftat att dom har talats vid innan o att Tim signalerat att han mådde så dåligt... Inget.. .. Hans bror heter David
Citera
2018-05-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Ja precis. Jag har bara svårt att förstå påståendet att en person plötsligt skulle gå att ta livet av sig utan att vara själmordsbenägen, det händer säkert men måste vara extremt ovanligt och då pga väldigt speciella skäl. Jag har också svårt att tro att Tims närmaste vänner aldrig skulle oroat sig för att han kunde skada sig själv. Sen kanske han varit extra lugn och glad i Oman vilket invaggade falsk trygghet. Förstår isf inte logiken med att hans bror sätter sig på ett plan men "kommer för sent"? Och hans vänner skulle vara helt ovetande om risken?! Jo nog var han självmordbenägen... 😢
Citera
2018-05-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ja precis. Jag har bara svårt att förstå påståendet att en person plötsligt skulle gå att ta livet av sig utan att vara själmordsbenägen, det händer säkert men måste vara extremt ovanligt och då pga väldigt speciella skäl. Jag har också svårt att tro att Tims närmaste vänner aldrig skulle oroat sig för att han kunde skada sig själv. Sen kanske han varit extra lugn och glad i Oman vilket invaggade falsk trygghet. Förstår isf inte logiken med att hans bror sätter sig på ett plan men "kommer för sent"? Och hans vänner skulle vara helt ovetande om risken?! Jo nog var han självmordbenägen... 😢
Det är ju ett stort glapp mellan att vara självmordsbenägen och att folk vet om det.
Citera
2018-05-21, 14:46
Medlem
Finns det någon som har den opixlade bilden där Tim sitter i båten tillsammans med två andra?
Skulle bli otroligt tacksam om jag kunde få tillgång till den.
Citera
2018-05-21, 15:04
Medlem
Citat:
Det är ju ett stort glapp mellan att vara självmordsbenägen och att folk vet om det.
Man kan ha självmordstankar under mycket lång tid utan att andra förstår det eller tar det på allvar. Eller de kanske tänker att det har inte hänt än så faran är över. Man kan verka lugn och glad och ändå må väldigt dåligt och ha självmordstankar inombords. För att man har mycket lång tids träning av att inte visa hur man känner sig utan man vet hur man ska spela en roll. Dessutom kan man faktiskt vara glad ibland, men sen kommer det som gör ont, smärtan och ångesten, och den kan vara fullständigt överväldigande.

Det är väldigt svårt att ständigt punktmarkera någon som mår dåligt, särskilt som man ofta inte ser på utsidan hur illa det är. Och vad ska man göra med en vuxen man på 28 år med egna resurser? Följa efter honom överallt? Hela tiden? Hur ska man få honom att acceptera det? Och att begära tvångsvård är inte så enkelt, särskilt inte när man befinner sig utomlands.

Tänk på hur många som tar livet av sig i häktet, på psykavdelningar osv. Hur lyckas de med det när de är under ständig bevakning?

F ö så vilket otroligt sorglig och tragisk historia. Jag vet inget om Aviciis musik men har lärt mig en del om Tim. Så fina människor borde inte få må så dåligt, och inte heller bara försvinna sådär.
Citera
2018-05-21, 15:04
Medlem
Knullkungens avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/a...iga-begravning

"Tim växte upp med sina föräldrar och syskon i hjärtat av Östermalm i Stockholm och vad Stoppa Pressarna erfar är det också där han kommer få sin sista vila.

– Det kommer med största sannolikhet bli en väldigt hemlig och privat begravning för de närmaste i Oscarskyrkan eller eventuellt Hedvig Eleonora kyrka. Familjen vill absolut inte ha något jippo. Tim ville få frid och då ska inte hans sista föreställning bli någon medial cirkus, säger en källa nära familjen."
Citera
2018-05-21, 15:05
Medlem
Den här Lucas von Bahder som synts flitigt tillsammans med Tim ekar det också tomt ifrån.. Inte för att att han postar inlägg ofta på instagram men ändå. Tror han var en av dem på sista bilden tillsammans med Tim..
Citera
2018-05-21, 15:14
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så att tillfället dök upp när ett nytt sällskap (sultanfamiljen) med möjlighet till avskildhet fanns. Han var förmodligen väldigt påpassad av sina vänner och kunde inte kanske inte vara borta länge. Det kanske trodde han var safe där. Eller att han skulle hittas av personer som inte hade känslomässig bindning till honom. Ibland är det tillfället som leder till handling just där och just då. Om han var själv hos sultanfamiljen alltså, hade han någon med sig faller den teorin..

Le Chedi är verkligen en grymt fin hotel, där vem som helst kan boka rum, som har råd för det. En natt kostar över ca 3100 kronor, men mat ingår. En jättelik buffé dygnet runt och en egen kylskåp i rummet med full av drycker. Hotellet ägs av sultanen eller/och hans släkt, som nästan allt annat i Oman. Om Tim hadde bokad hotellet till 10-11 personer för tre veckor så fick han betala ca en miljon kronor för det inkl. flygbiljetetter. I så fall har säkert sultanen eller hans släktingar fått veta att en rik person har bokat rum i hotellet. Då kanske Tim med sina kompisar fick en hel hotellänga hlet privat för sig själva.

https://www.youtube.com/watch?v=DN4wRf9KCOo
Citera
2018-05-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Feeel...
Förklara gärna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto