Citat:
Ursprungligen postat av
Luderjakt
Avicii var för inte så länge sedan i Peru och drack ayahuasca under en veckas tid. Ni som kan lite mer om ayahuasca, vad exakt kan "drogen" göra med en? Vet att många åker dit på retreat när de har problem och mår dåligt. Rika som fattiga, stora som små. Kan han ha fått en uppenbarelse om att självmord är den enda utvägen?
Om Ayahuasca och om kambô, även kallat sapo som Tim tog i Peru.
Ayahuasca :
När jag kom i kontakt med Ayahuasca första gången var det för 30 år sedan, innan den i dag stora samt kommersiella Ayahuasca turismen börjat i Brasilien/Peru i Amazon området.
Att observera... Ayahuasca användes från början i religiösa, traditionella spirituella initierings ceremonier, för shamans och medicin män att kommunicera med naturen men var aldrig ämnad för oinitierade, mentalt instabila, drog/alcohol beroende eller depressiva turister som hoppas på en quick fix för att rena sig från ett beroende.
Nu är jag kanske för hård, men det är vad Ayahuasca kulturen har blivit i dag.
Ayahuasca är starkt hallucinogenic, rensar våldsamt kroppen från alla kropps öppningar. Att undvika om man har svagt hjärta eller andra inre svaga organ.
Vissa ser det som en re-start utav kroppen.
Men det kan gå illa, mycket illa.
Såg för ett tiotal år sedan, på fransk tv ett reportage om ayahuasca som tog upp de traditionella aspekterna, dödsfall i samband med späkningen samt självmord efteråt.
Många av självmorden kom omkring sex månader efter ayahuasca ceremonin.
Den spirituella elevation som kan nås med ayahuasca kan även nås med meditation, tar längre tid men inga negativa effekter.
Det bekräftades av en shaman jag hade till bords vid en middag. En vän till mig hade alcohol problem och hade bjudit in shamanen som hade föreslagit en resa till Brasilien för att göra en ayahuasca kur.
Ayahuasca är även, liksom sapo, ett effektivt avmaskningsmedel. Allt i kroppen späkas ut.
Sapo/Kambô
Jag kvoterar:
"Kambô is the name of both the poison and the frog, native to the Amazon, also known as Phyllomedusa Bicolor... sticky secretion of the frog, ". "In cases where an unhealthy fetus was discovered, a large dose of sapo applied to the vaginal area was used as an abortive."
These are the ones that we’re currently aware of:
Toxiner:
Adenoregulin — acts on the adenosine receptors.
Dermaseptin — a potent antimicrobial for both Gram-positive and Gram-negative bacteria.
Dermorphin — a potent mu-opioid receptor agonist.
Deltorphin — a very potent delta-opioid receptor agonist.
Phyllomedusin — a tachykinin which affects the salivary glands, tear ducts, intestines, and bowels; it contracts the smooth muscles, and contributes to the violent purging.
Bombesin — stimulates gastrin release.
Phyllokinin (and phyllomedusin) — potent blood vessel dilators that also increase the permeability of the blood-brain barrier.
Phyllocaerulein — which stimulates the adrenal cortex and the pituitary gland, causes a fall in blood pressure accompanied by tachycardia (rapid heart rate), has a potent action on the gastrointestinal smooth muscle, and stimulates gastric, biliary and pancreatic secretions.
Sauvagine — causes a long lasting fall in blood pressure, intense tachycardia, and stimulation the adrenal cortex.
Bra medicin att ta om man ätit något giftigt eller att ta för avmaskning.
http://highexistence.com/violently-p...ambo-medicine/
Att ta dessa gifter vid mental ohälsa samt försvagade inre organ kan bara ha varit farligt.
Hallucinationerna från ayahuasca sant sapo kan återkomma spontant långt efter dessa har tagits.
Provade inte ayahuasca, behöver inget hallucinogent för att kommunicera med naturen, djur och människor.
Mediterat i nästan 40 år, har haft liknande och endast positiva erfarenheter som gett stabilitet och livsglädje.
Förstår från det som skrivs på nätet om ayahuasca att Tim såg det som en möjlighet att hitta en stabilitet i sin mentala ohälsa.
Han verkar ha sökt efter en balans och frid som jag hade önskat att han kunnat finna i livet och innerligt hoppas att han har det nu.
Älskar hans musik, finns ingen åldersgräns, dansar och gör gärna sunsalutations, yoga till Tims musik. 🙏
En relativt bra sida om Ayahuasca, the recovery village.com
I ljus till Tim