Nä, jag tycker föräldrarna ger signaler om att inte vilja klandra branschfolket för hårt, i nuläget.
Vi vet ju inte. Han hade det väldigt jobbigt just då han var inne i turnerandet, det förstår man utav dokumentären. Men om vi nu ska utgå ifrån dokumentären, så slutade det med att han faktiskt fick vila och lugn, till slut.
Det verkar ha gått upp och ned för Tim (han verkar inte ha haft riktigt koll på vad han ville),
kanske blev det en tillfällig dipp där i Oman? Ingen vet ju.
Vi vet ju inte hur mycket hälsoproblemen spökade heller för honom?
Men föräldrarna lägger tyngd vid att han var en grubblare i sitt brev.
Vissa här har ju skrivit att de bara inte fattar, hur han med framgång och pengar osv skulle må dåligt, men jag tror folk har svårt att föreställa sig den ensamheten det kan bli av att bo på olika hotell och vara på resande fot sådär? (Vissa kanske är globetrotters och skulle stormtrivas av att åka runt sådär? Finns ni några sådana i tråden, som tror att ni skulle tycka att det var jättemysigt och spännande att åka runt hela tiden?

Det finns säkert den typen av människor.
Men man måste inse att vi alla är olika. När jag ser turnélivet, tycker jag det är en enda stor ångestfylld öken, och jag skulle aldrig palla att resa sådär mycket.)
Tim verkade helt enkelt köra över sig själv? Och kanske inte ha riktigt koll på vad han ville?
Jag tycker faktiskt hans inlägg här på flashback, är riktigt starka.
Han ger intryck att vara väldigt skör, och det han beskriver är ju ett psykosnära tillstånd med sina overklighetskänslor. Tänk att han kunnat köra på så hårt, och driva sig själv så enormt, efter den otroligt stora psykiska skörhet han visat att han hade i sina inlägg.
Han var driven och lyckades,
men han verkar ha varit en väldigt splittrad själ och kände en enorm tomhet i det han höll på med. Så där i hotellrummet i Oman kan han mycket väl ha blivit överrumplad? (Och psykisk och fysisk hälsa går hand i hand, man vet ju inte om hans hälsoproblem spökade fortfarande också? Han ser ju fruktansvärt mager ut på sista bilden.)
Jag tycker bara man får försöka förstå, att Tim hamnat i en väldigt extrem miljö, som just han var för skör för, men som han samtidigt inte kunde göra slut med, och det som bidragit i den onda cirkeln av hårt arbete, stress och press, var ju också den dåliga hälsan (som också föräldrarna intygat om). Det blev väl för mycket för honom till slut. Man måste bara acceptera att det blev så, och behöver inte för mycket försöka hitta onda syndabockar?