Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Är det ett konstant tillstånd eller något som kommer snabbt och försvinner snabbt?

D
Citera
2018-04-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Hennes ex flickvän var visst hennes bästa vän. Var förmodligen någon fyllegrej. Men hon var inte otrogen med sitt ex eller kompisen.

Vad pratar du om? Hon har ett barn med en kille som har en ny tjej. Tereza hade bara ett sjukt förhållande med denna nya tjejen. Hon tvingade henne slicka tims bröstvårtor efter ett sjukt vad som hon vunnit (?). Skum brud.
Citera
2018-04-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han säger ju i dokumentären, att han inte kopplade ihop sina problem, med sin livsstil. Om man även nagelfar dokumentären så märker man att han inte har läget under kontroll.
Frågan är om han fick läget under kontroll, efter turnerandet, och när han tänkte göra comeback? Verkar inte riktigt så?

Han hade inte läget under kontroll innan och enligt vittnesmål inte efter alls heller.
Citera
2018-04-27, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt inte det behöver vara så illa. Han hade kunnat ha kvar sin skörhet var han än hamnade. Han snurrade in sig i någon ond cirkel, han hade svårt att ta sig ur, helt enkelt.

Tror också på att han hade en medfödd skörhet som kunde sluta med självmord i många olika sammanhang. Har man en medfödd psykisk sjukdom så försvinner inte den med åren.

Jag tror dock heller inte att han tog hand om sig så som han borde ha gjort. All festande och stress är såklart inte bra med en sån hjärna. I dokumentären höll till exempel hans personliga tränare på att pusha honom med hårda intervaller, han förklarade att han kände stark ångest av det. Är man så sönderstressad som han var ska man inte utsätta sig för mer än lättare yogapass...
Citera
2018-04-27, 23:03
Medlem
IG-kontona:

@terezakacerova ("flickvännen")

@ohsomaika ("flickvännens" kompis tillika "flickvännens" ex flickvän)
Citera
2018-04-27, 23:04
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Det tycker inte jag, för det hon gör är skämmigt och skamlöst.

Jag tycker att bilderna flickvännen delar med sig i bildspelet denna länk är väldigt rörande och vackra.

"The brightest stars burn out the fastest."

https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova

Jag tycker är även det hon skrev var fint, dock kunde hon utelämnat stycket om mensen då det nog var en intern jargong mellan dem och lätt kan uppfattas som märkligt av utomstående.

Som utomstående tyckte jag det kändes härligt att se att Tim hade det fint emellanåt åtminstone - är det inte vad han fans vill se och komma ihåg?

Att bedriva en hetsjakt nu på flickvännen som Tim uppenbarligen hyste fina känslor för, är ju fullständigt absurt och direkt osmakligt!
Senast redigerad av Lesky 2018-04-27 kl. 23:09.
Citera
2018-04-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Sjukaste är ändå att trekant med hennes vän= hennes sons pappas nuvarande brud.

Står inget om att de hade sex. Bara att vännen slickat på Tims bröstvårtor efter att hon propsat på det. Skulle gissa att det handlade om en fyllegrej.
Citera
2018-04-27, 23:05
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aWOfPHW9Q00

Ungefär 4:12 in får man se en intressant liten glimt av Ashs krävande sida, och Tims oförmåga att säga ifrån. Ganska oskyldigt just då, men jag tror det var ungefär den här dynamiken som präglade deras relation. Under den tiden var antagligen all stress och press någorlunda hanterbar, senare körde han in i den absoluta väggen.

Ash var en stundtals hänsynslös person med dålig känslomässig inlevelseförmåga och "win at all cost"-personlighet. Tim var känsligare än omgivningen förstod och han klarade heller inte av att säga ifrån i tid
Citera
2018-04-27, 23:06
Medlem
Fast vad pratar alla om nu?
Flickvännens exflickvän? Hur vet ni allt detta?

Det enda jag kommit fram till är att hon varit intim/är intim, med hennes exkille (som hon har en son med) nuvarande tjej.
Citera
2018-04-27, 23:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Tror också på att han hade en medfödd skörhet som kunde sluta med självmord i många olika sammanhang. Har man en medfödd psykisk sjukdom så försvinner inte den med åren.

Jag tror dock heller inte att han tog hand om sig så som han borde ha gjort. All festande och stress är såklart inte bra med en sån hjärna. I dokumentären höll till exempel hans personliga tränare på att pusha honom med hårda intervaller, han förklarade att han kände stark ångest av det. Är man så sönderstressad som han var ska man inte utsätta sig för mer än lättare yogapass...

Jo, och halvvägs in i dokumentären säger han att han äntligen tagit hand om sig själv och gått i terapi, så det gick ju verkligen upp och ned, det där med att han tog hand om sig själv, antagligen.
Citera
2018-04-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Fast vad pratar alla om nu?
Flickvännens exflickvän? Hur vet ni allt detta?

Det enda jag kommit fram till är att hon varit intim/är intim, med hennes exkille (som hon har en son med) nuvarande tjej.

Se mina 2 inlägg på föregående sida så kommer du att förstå... :S
Citera
2018-04-27, 23:09
Medlem
Citat:
Nä, jag tycker föräldrarna ger signaler om att inte vilja klandra branschfolket för hårt, i nuläget.
Vi vet ju inte. Han hade det väldigt jobbigt just då han var inne i turnerandet, det förstår man utav dokumentären. Men om vi nu ska utgå ifrån dokumentären, så slutade det med att han faktiskt fick vila och lugn, till slut.
Det verkar ha gått upp och ned för Tim (han verkar inte ha haft riktigt koll på vad han ville),
kanske blev det en tillfällig dipp där i Oman? Ingen vet ju.
Vi vet ju inte hur mycket hälsoproblemen spökade heller för honom?
Men föräldrarna lägger tyngd vid att han var en grubblare i sitt brev.

Vissa här har ju skrivit att de bara inte fattar, hur han med framgång och pengar osv skulle må dåligt, men jag tror folk har svårt att föreställa sig den ensamheten det kan bli av att bo på olika hotell och vara på resande fot sådär? (Vissa kanske är globetrotters och skulle stormtrivas av att åka runt sådär? Finns ni några sådana i tråden, som tror att ni skulle tycka att det var jättemysigt och spännande att åka runt hela tiden? Det finns säkert den typen av människor.
Men man måste inse att vi alla är olika. När jag ser turnélivet, tycker jag det är en enda stor ångestfylld öken, och jag skulle aldrig palla att resa sådär mycket.)

Tim verkade helt enkelt köra över sig själv? Och kanske inte ha riktigt koll på vad han ville?
Jag tycker faktiskt hans inlägg här på flashback, är riktigt starka.
Han ger intryck att vara väldigt skör, och det han beskriver är ju ett psykosnära tillstånd med sina overklighetskänslor. Tänk att han kunnat köra på så hårt, och driva sig själv så enormt, efter den otroligt stora psykiska skörhet han visat att han hade i sina inlägg.
Han var driven och lyckades,
men han verkar ha varit en väldigt splittrad själ och kände en enorm tomhet i det han höll på med. Så där i hotellrummet i Oman kan han mycket väl ha blivit överrumplad? (Och psykisk och fysisk hälsa går hand i hand, man vet ju inte om hans hälsoproblem spökade fortfarande också? Han ser ju fruktansvärt mager ut på sista bilden.)
Jag tycker bara man får försöka förstå, att Tim hamnat i en väldigt extrem miljö, som just han var för skör för, men som han samtidigt inte kunde göra slut med, och det som bidragit i den onda cirkeln av hårt arbete, stress och press, var ju också den dåliga hälsan (som också föräldrarna intygat om). Det blev väl för mycket för honom till slut. Man måste bara acceptera att det blev så, och behöver inte för mycket försöka hitta onda syndabockar?

åh ja, ett vettigt inlägg om honom!
Alla vill precis som du säger lägga skulden på någon. De som har varit där runt honom alla år vet hur det har varit. Tänk bara hur många tankar man själv har varje dag som man inte delar med sig med folk runtomkring sig. Och att han var en sökare måste hans tankar varit väldigt djupa och existentiellt rotade (bara en tanke om vad man har läst hittills och kunnat läsa av hans texter samt instagram)
Tänk OM det kan vara så att hans vänner och senaste förhållande är de som hållit honom VID LIV så länge? Ingen har tagit den vinkeln på detta tragiska öde hittills. Kan inte tänka mig att de som var nära honom stod och blundade. Han kanske behövde sina bryshor runt sig för att inte totalt gå under? Många spridda tankar här om flickvännen också, oavsett om hon var bra i längden för honom eller inte så kan inte en 2-3 åring fejka ett sådant starkt band till en annan människa. Och om man kan avgöra från bilder om en person är lycklig eller inte så vill jag iaf se en lycklig Tim som spenderade många fina stunder med henne och hennes son. Sen vad det var eller inte är det bara dom två som vet.

Men nej, jag påstår mig inte veta eller sitta på fakta. Bara mina tankar efter att jag har följt denna tråd och läst allas inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in