Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Lustigt sammanträffande, precis när Fricko nämns som utflyttad ur Sverige på FB publicerar S en instastory med honom.

Tänkte precis samma. Känns som en katt o råtta lek detta. De vet vad som hände, vi vet inte. Och det är nu det de har. Innan hade de Tim, nu har de den information hela världen vill veta.
Jag önskar bara så, så att vi någon gång får veta vad som hände. Det är som om att det inte går att sörja färdigt utan att få ett ”avslut”. Märklig känsla.
Blir så extremt ledsen fortfarande varje gång jag ser, hör, läser om honom.
❤️
Citera
2019-03-26, 20:48
Medlem
Såg Att Föreldrarna startat en stiftelse i Tims Namn. Det var väl fint. Känns som Tim ville förändra och kan det hjälpa någon så... Fortfarande har jag så svårt att förstå detta. Det är så fruktansvärt sorgligt och det skulle INTE få ske.... Det är fruktansvärt 😞❤❤❤ Vila i Frid Tim.
Citera
2019-03-26, 21:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
https://www.expressen.se/noje/familjens-hyllning-till-avicii-tim-ville-gora-skillnad/
"Nu, snart ett år efter dödsfallet, startar svenskens familj stiftelsen Tim Bergling Foundation till världsstjärnans minne."

"Syftet är att stödja organisationer och individer som arbetar aktivt för att förebygga psykisk ohälsa och självmord men Tim Bergling Foundation kommer även att engagera sig inom klimat, biståndsverksamhet, hotad natur och utrotningshotade djurarter."

Vad glad jag blir eftersom jag hade hoppats på att en del av pengarna
efter honom skulle gå till något sådant, det är precis i Tims anda.
Tims död var inte meningsfull, men att hantera en fond efter Tim
kan hjälpa hans föräldrar i deras sorgearbete.
Det blir en sorts mening i det meningslösa.
Senast redigerad av cece123 2019-03-26 kl. 21:51.
Citera
2019-03-26, 21:55
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
Hon har ett hemligt konto

Det finns inga hemliga konton på instagram.
Citera
2019-03-26, 21:56
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander

Så fort hon öppnade truten skrev ngn här på flashback sen var hon borta.
Citera
2019-03-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Efter snart 1000 sidor här så vet vi inte jättemycket. Det verkar som att det var slut/strul med flickvännen, Tim mådde inte bra men åkte till Oman av någon anledning som vi inte vet. Förmodligen semester, inget annat har kunnat påvisas. Eftersom han aldrig verkade åka någonstans ensam var det troligtvis några vänner med men vi vet inte vilka. Han var beroende av stora mängder läkemedel och omständigheterna kring hans död får inte komma ut på grund av att personer behöver skyddas, vi vet inte vilka. Vidare så känner många människor en stor sorg och att vi har mist en fantastisk person. Jaa det är väl ungefär det.

Obs spekulationer och obekräftade uppgifter Obs
Uppgifter som har nämnts i olika trådar sedan hans död är att ett första självmordsförsök/självskada ska ha skett dagen innan. Detta ska ha varit anledningen till att hans bror satte sig på ett plan till Oman. Kanske var det en psykos som utlösts? av läkemedel, eller av abstinens? Eller så började Tim må sämre av annan orsak. Smärta? Pga druckit alkohol? Jag gissar att detta första försök kan ha skett på hotellet och att Tim sedan flyttade(s) till sultanens släkts avskiljda egendom. Uppgifter har förekommit om att rummet han fick hos sultanens släkt genomsöktes på föremål han skulle kunna skada sig själv med men att en vinflaska missades. Denna flaska ska Tim sedan ha använt vid självmordet som ska ha skett efter att han meddelat att han skulle vila ett tag på sitt rum. Jag gissar att personer som var med honom skyddas av fullt förståeliga skäl. De kan inte vara annat än traumatiserade av det som hände.
Citera
2019-03-27, 07:08
Medlem
Presentpappers avatar
Att detaljer kring dödsorsaken inte ges är inte så hemskt konstigt. Man får helt enkelt försöka sätta sig in i situationen som den närmsta familjen befinner sig i.

Avicii/Tim besatt väldigt stor integritet även om dokumentären som släpptes var utlämnande på många sätt. Men ni behöver förstå att familjen förmodligen aldrig kommer berätta öppet hur Tim gick bort.

Jag har själv en familjemedlem som dog hastigt och utan förvarning, mitt i livet. Eftersom den här personen hade väldigt stor integritet så kändes det inte ens rätt att berätta om detaljer kring dödsorsaken till släkten. Orsaken som ledde till döden ja, men inte kring själva sitiationen i sig och sådana extremt personliga detaljer. I mina ögon är det helt rimligt och förståeligt att det inte nämns mer om fallet.

Han är avliden nu, det räcker. Minns de fina minnen han gav männisor världen över. Endast den närmaste familjen och vännerna får avgöra vad de vill, orkar och klarar av att berätta för omvärlden.

Det är så jävla jobbigt att förlora en familjemedlem mitt i livet, den smärtan kommer aldrig försvinna men de kommer eller har säkerligen börjat gå vidare med livet på ett eller annat sätt.

Förhoppningsvis såg aldrig familjen det ske, utan fick lugnt säga farväl när han låg fridfullt bäddad i en säng på sjukhuset. Den synen räcker kan jag säga.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-03-27 kl. 07:45.
Citera
2019-03-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Att detaljer kring dödsorsaken inte ges är inte så hemskt konstigt. Man får helt enkelt försöka sätta sig in i situationen som den närmsta familjen befinner sig i.

Avicii/Tim besatt väldigt stor integritet även om dokumentären som släpptes var utlämnande på många sätt. Men ni behöver förstå att familjen förmodligen aldrig kommer berätta öppet hur Tim gick bort.

Jag har själv en familjemedlem som dog hastigt och utan förvarning, mitt i livet. Eftersom den här personen hade väldigt stor integritet så kändes det inte ens rätt att berätta om detaljer kring dödsorsaken till släkten. Orsaken som ledde till döden ja, men inte kring själva sitiationen i sig och sådana extremt personliga detaljer. I mina ögon är det helt rimligt och förståeligt att det inte nämns mer om fallet.

Han är avliden nu, det räcker. Minns de fina minnen han gav männisor världen över. Endast den närmaste familjen och vännerna får avgöra vad de vill, orkar och klarar av att berätta för omvärlden.

Det är så jävla jobbigt att förlora en familjemedlem mitt i livet, den smärtan kommer aldrig försvinna men de kommer eller har säkerligen börjat gå vidare med livet på ett eller annat sätt.

Förhoppningsvis såg aldrig familjen det ske, utan fick lugnt säga farväl när han låg fridfullt bäddad i en säng på sjukhuset. Den synen räcker kan jag säga.

Så bra skrivet. Delar själv det att ha förlorat en som stod mig nära. Det har gått 10+ år men fortfarande finns sorgen kvar.

Jag tycker inte att det är relevant hur det gick till, utan varför.
Tim mådde dåligt under flera år, och jag hade önskat att han fått börja må bra vilket han uppenbart inte gjorde.
Men jag tror att det var något som utlöste det frågan är bara vad.
Att få en förklaring kan göra att alla dessa människor inklusive mig själv kan släppa den sorg som vi ändå kan känna trots att vi inte kände honom.
Ingen annan har någon rätt att få veta utöver familjen, men ändå.
Citera
2019-03-27, 09:13
Medlem
Håller med om att händelseförloppet är oviktigt men det är det som har läckt (om något stämmer). Det alla vill veta och försöka förstå är ju varför (inkl varför där och då) men det är ju svårare att redogöra för. Och kanske anses personligt. Samtidigt är alla människor inte mer än människa och vad som är personligt är säkert bara något mänskligt. Men det är iallafall där jag uppfattar att ”behovet” och frågorna kvarstår. Att få något mer förklarat. Jag är lite kluven till hur man motverkar självmord genom att inte prata om varför.
Citera
2019-03-27, 09:36
Medlem
[quote=Myngel|67145453]Jag gissar att detta första försök kan ha skett på hotellet och att Tim sedan flyttade(s) till sultanens släkts avskiljda egendom. Uppgifter har förekommit om att rummet han fick hos sultanens släkt genomsöktes på föremål han skulle kunna skada sig själv med men att en vinflaska missades.

Detta verkar rimligt. Kanske därför det nämns i vissa artiklar att han dog på hotellet och i andra hos sultanens släkting. Frågan kvarstår dock, varför??
Citera
2019-03-27, 10:11
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Så bra skrivet. Delar själv det att ha förlorat en som stod mig nära. Det har gått 10+ år men fortfarande finns sorgen kvar.

Jag tycker inte att det är relevant hur det gick till, utan varför.
Tim mådde dåligt under flera år, och jag hade önskat att han fått börja må bra vilket han uppenbart inte gjorde.
Men jag tror att det var något som utlöste det frågan är bara vad.
Att få en förklaring kan göra att alla dessa människor inklusive mig själv kan släppa den sorg som vi ändå kan känna trots att vi inte kände honom.
Ingen annan har någon rätt att få veta utöver familjen, men ändå.

Jag förstår vad du menar och tycker det inte är något fel att diskutera fallet och sörja Avvici, vad han betydde för varje enskild individ som lyssnade på musiken kan bara den personen svara på.

Det viktiga som jag ser det är att framförallt belysa det du är inne på, alltså varför det här gick som det gick. Samt att belysa psykisk ohälsa i överlag då det hur man än vrider och vänder på saker alltid kommer vara ett stort folkhälsoproblem i världen. Inte minst Sverige, dessvärre.

Viktigt att diskutera detta öppet, för det kan lära oss något från detta och få människor bli mer uppmärksamma kring hur sina medmänniskor egentligen mår. På något vis är det kanske ett fint minne Tim gav till oss under och framförallt efter hans liv på jorden.

Sorgen kommer aldrig försvinna, men utan den skulle lycka och kärlek heller inte kunna existera. I slutändan är askan den bästa jorden, saker och ting går vidare och livet bara är så. Det enda vi kan göra är att ta vara på tiden vi har och lära oss från sorgen genom att visa extra mycket kärlek till det man älskar som man har i livet.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-03-27 kl. 10:18.
Citera
2019-03-27, 11:16
Medlem
Citat:

Citat:
Så fort hon öppnade truten skrev ngn här på flashback sen var hon borta.

Hon bytte namn på kontot och låste det. Någonstans i tråden finns detta omnämnt. (Gissar f.ö. att det är vad föregående skribent menar med hemligt konto, alltså ett privat, låst konto.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in