Citat:
Ursprungligen postat av
GafflaLagom
Så bra skrivet. Delar själv det att ha förlorat en som stod mig nära. Det har gått 10+ år men fortfarande finns sorgen kvar.
Jag tycker inte att det är relevant hur det gick till, utan varför.
Tim mådde dåligt under flera år, och jag hade önskat att han fått börja må bra vilket han uppenbart inte gjorde.
Men jag tror att det var något som utlöste det frågan är bara vad.
Att få en förklaring kan göra att alla dessa människor inklusive mig själv kan släppa den sorg som vi ändå kan känna trots att vi inte kände honom.
Ingen annan har någon rätt att få veta utöver familjen, men ändå.
Jag förstår vad du menar och tycker det inte är något fel att diskutera fallet och sörja Avvici, vad han betydde för varje enskild individ som lyssnade på musiken kan bara den personen svara på.
Det viktiga som jag ser det är att framförallt belysa det du är inne på, alltså varför det här gick som det gick. Samt att belysa psykisk ohälsa i överlag då det hur man än vrider och vänder på saker alltid kommer vara ett stort folkhälsoproblem i världen. Inte minst Sverige, dessvärre.
Viktigt att diskutera detta öppet, för det kan lära oss något från detta och få människor bli mer uppmärksamma kring hur sina medmänniskor egentligen mår. På något vis är det kanske ett fint minne Tim gav till oss under och framförallt efter hans liv på jorden.
Sorgen kommer aldrig försvinna, men utan den skulle lycka och kärlek heller inte kunna existera. I slutändan är askan den bästa jorden, saker och ting går vidare och livet bara är så. Det enda vi kan göra är att ta vara på tiden vi har och lära oss från sorgen genom att visa extra mycket kärlek till det man älskar som man har i livet.