Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-06, 20:17
Medlem
meinhoonkauns avatar
Kan ni som har lite bättre koll avgöra om det ligger något bakom dessa anklagelser eller är det bara avancerad smutskastning från baissare?
2013-10-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Såg den också och beslutade mig för att avsluta ordern jag la i fredags kväll. Långsiktigt kan den nog gå bra men jag letar kortsiktiga investeringar.

Hoppas ni andra hinner med å se detta också!

Tydligen var de gammal skåpmat enligt nån på BS...

Är inte alls inatt i bolaget så ni får gräva vidare i detta själva

Kan ju vara ett baissningförsök också..
2013-10-06, 20:56
Medlem
zorb89s avatar
Även om det är pajkastning så bör man vara försiktig eftersom sånt lätt skrämmer aktieägarna, kolla bara på Tesla som störtdök nyss.

Avvaktar med att gå in tills det lugnat sig för idén tror jag på
2013-10-07, 09:26
Medlem
Domänen är reggad av ROIL TRADE i Slovakien, alltså bolaget där han ska ha härjat tidigare. Reggad i November November 2012, så hemsidan är väl inte ny men...

http://www.whois.com/whois/cassandraoil.co

Jag vet inte vad man ska tro, jag misstänkte något sånt här i början men har väl glömt bort min oro.
2013-10-08, 19:34
Medlem
Hur som helst fortsätter aktien gå som tåget fortfarande...
2013-10-08, 19:52
Medlem
JBernards avatar
Består Cassandra Oils samlade tillgångar fortfarande av en däckbrännare på en bakgård i ett industriområde i Västerås eller har dom sålt några enheter?

Jag törs sätta pengar på att dom inom en snar framtid måste göra en nyemission, efter ytterligare en tid fusioneras bolaget med ett annat okänt bolag med någon liknande diffus affärsidé för att sedan avvecklas.

Under tiden har några killar i toppen plockat ut ett antal miljoner i arvode och kan gå vidare till nästa äventyr. Tyvärr brukar det funka på det viset gällande sådana här företag. Idén är varken ny eller unik. Ett antal "uppfinnare" runt om i världen har redan försökt utvinna olja ur däck både en och två och tre gånger, ingen har lyckats tjäna några pengar.
2013-10-08, 19:54
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Hur som helst fortsätter aktien gå som tåget fortfarande...

Yep. Även om jag sålde med vinst strax innan den stegrade rejält så känns det som att jag gjorde fel val...
2013-10-08, 22:07
Medlem
Gargameliks avatar
Klassiskt pump and dump företag, skulle inte investera ett öre i detta bolag.
2013-10-08, 22:43
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Yep. Även om jag sålde med vinst strax innan den stegrade rejält så känns det som att jag gjorde fel val...

Du gjorde rätt val, frågan är inte om utan när.
2013-10-14, 22:11
Medlem
Cassandra Oil och Iraks Oljeministerium ingår avtal.

http://www.cassandraoil.com/sv/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelande/?releaseid=1451744
2013-10-15, 13:23
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ligne
Cassandra Oil och Iraks Oljeministerium ingår avtal.

http://www.cassandraoil.com/sv/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelande/?releaseid=1451744

Nu kanske jag låter väldigt negativ, men att "ingå i ett avtal" (dessutom ramavtal) är ingen garanti för några som helst intäkter överhuvudtaget. Om jag förstår det hela rätt är det Cassandra Oils egna dotterbolag som har förbundit sig att ev köpa en anläggning? En pressrelease ägnad att smörja aktieägare och att vinna ytterligare tid.

"Show me the money!"
2013-10-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu kanske jag låter väldigt negativ, men att "ingå i ett avtal" (dessutom ramavtal) är ingen garanti för några som helst intäkter överhuvudtaget. Om jag förstår det hela rätt är det Cassandra Oils egna dotterbolag som har förbundit sig att ev köpa en anläggning? En pressrelease ägnad att smörja aktieägare och att vinna ytterligare tid.

"Show me the money!"

Helt enig. Hade det varit att någon förband sig till att köpa x antal enheter så hade realiteten varit annorlunda. Ett ramavtal säger ju ingenting förutom att man numera får köpa, men jag ställer mig kritisk till att någon utan ramavtal skulle nekas...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in