2016-11-29, 22:43
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Håkan Persson på P3 Rock var väl sista CIS-mannen att hoppa av skutan när de fick lägga ner.

Att ha personal som är CIS kan kvitta i min bok, det finns så många riktiga och allvarliga problem på SR's kanaler angående både poddarnas och liveradions innehåll, musikläggningen (nej P3, ni älskar Zara Larsson och Justin Bieber, inte ny musik) samt personalens kompetens. Även om jag är i åldern när P4 ska börja bara mitt alternativ så tycker jag det är nästan lika kasst. Det finns inte mycket programinnehåll som roar eller intresserar mig.
Tja, det är ett svårt val om man ska byta kanal...

P4 är det för mycket sport på, vilket jag är helt ointresserad av. P1 kanske man ska ge en chans? Reklamkanalerna går i.a.f. bort direkt.
Citera
2016-11-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Håkan Persson på P3 Rock var väl sista CIS-mannen att hoppa av skutan när de fick lägga ner.

Att ha personal som är CIS kan kvitta i min bok, det finns så många riktiga och allvarliga problem på SR's kanaler angående både poddarnas och liveradions innehåll, musikläggningen (nej P3, ni älskar Zara Larsson och Justin Bieber, inte ny musik) samt personalens kompetens. Även om jag är i åldern när P4 ska börja bara mitt alternativ så tycker jag det är nästan lika kasst. Det finns inte mycket programinnehåll som roar eller intresserar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tja, det är ett svårt val om man ska byta kanal...

P4 är det för mycket sport på, vilket jag är helt ointresserad av. P1 kanske man ska ge en chans? Reklamkanalerna går i.a.f. bort direkt.
Tyvärr så är ändå P3 det bästa alternativet då de varierar sig mest (poddar, musik, program, gäster m.m.), men det spelar ju ändå ingen roll då det inte är bra.

Musiken de spelar har jag helt enkelt gett upp, orkar inte lyssna på en invandrare som rappar om hur svårt han har det. Deras "nyheter" är väl så vinklade som de bara går och är riktigt tramsiga. Gillar ingen programledare heller förutom David och hon med den sexiga rösten, (Hanna?).

Tyvärr så har vi inte ett så stort utbud att välja av och jag har inte tyvärr färre val av kanaler i mitt yrke än de flesta andra.
Citera
2016-11-30, 09:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottarosie
Tyvärr så är ändå P3 det bästa alternativet då de varierar sig mest (poddar, musik, program, gäster m.m.), men det spelar ju ändå ingen roll då det inte är bra.

Musiken de spelar har jag helt enkelt gett upp, orkar inte lyssna på en invandrare som rappar om hur svårt han har det. Deras "nyheter" är väl så vinklade som de bara går och är riktigt tramsiga. Gillar ingen programledare heller förutom David och hon med den sexiga rösten, (Hanna?).

Tyvärr så har vi inte ett så stort utbud att välja av och jag har inte tyvärr färre val av kanaler i mitt yrke än de flesta andra.

Det är problemet. P3 vill men kan inte.

Idag var Morgonpasset bra med Lena Sundström på temat yttrandefrihet. Tyckte hon resonerade bra från olika vinklar. Att resonera brukar anses för jobbigt bland de flesta gästerna och programledarna för det är ju typ jobbigt och det kan bli kränkande om någon skulle säga att man själv är inskränkt och hycklande. Där tycker jag Flashbackkritiken stämmer att de vanligtvis per automatik redan bestämt att det är onda CIS-män med dyra kostymer som konspirerar i hemliga rum - lite som foliehattar.

Men vanligtvis är det skit för att:

P3 tar sällan sina teman, gäster och speciellt lyssnarna på allvar. Vanligtvis lyckas de göra vilket ämne som helst ointressant genom ledande frågor, self bias och tramsiga personer.

Musikläggningen. Sedan temaprogrammen försvann så är sloganen "Vi älskar ny musik" ännu mer ironisk för de spelar till stor del från samma Spotify-lista som de kommersiella konkurrenterna. gato12 och jag satt och sågade hela Musikhjälpen 2016 - en vecka där musikläggarna och lyssnarna kan vidga sig lite. Den veckan har bara blivit mer och mer likriktad för varje år, det var som en vanlig vecka fast med lite mer Beatles, en handfull AC/DC och Whitney Houston. Tror de folk kommer lämna kanalen i drivor om det spelats lite önskningar med Joe Jackson, Angel Corpus Christi eller Frantic Amber?

De fåniga försöken till nyhetsutsändningar kan de lägga ner för även de tramsas bort med ickenyheter och sånt som de tror kidsen tycker är viktigt här i världen. Letic och co. kan unna sig en runkpaus istället.

Programmen känns ogenomtänkta och tråkiga. Om man reagerar på detta även om man slölyssnar så är det illa. Som jag skrev tidigare är programledarnas sexuella läggning, pigmentering och kön oviktigt för mig bara det blir bra men det blir ju inte det. Kanske stämmer det att SR i sin ångest att få känna sig inkluderande plockat bloggare och mediamänniskor för vilka de är än vad de kan.
De kanske i riktig statistikfascism procentuellt borde fördela alla tjänster för att det ska likna Sverige. Cirka 95% heterosexuella, 33% ska ha cancergener och så vidare. Ingen blir kränkt (yeah right i snyftkanalen P3) men arbetet som utförs blir skit. Alternativet är att koncentrera sig på programutbudet.

Ta in fler tillsvidareanställda. När en produkt eller tjänst är dålig eller oengagerad så finns det i princip alltid missförhållanden eller dålig stämning på jobbet som delvis förklarar det.
SR likt SVT slår sig gärna för bröstet om sin förbannade värdegrund, vidsynthet och människosyn. Jag gissar att 80% av alla som jobbar där är frilans eller har korttidsanställning (som förlängs och förlängs så de ska lära sig att en husneger ska vara tacksam). De behandlar sin personal som vilken fabrik eller praktikplats som helst så det är inget att skryta över. Det är dock praktiskt ifall deras goda medarbetare säger eller twittrar något som inte behagar PK-eliten, då avslutas samarbetet följande dag utan att fack och annat jobbigt kommer att kopplas in - foliehatten i mig tror starkt på detta.
Senast redigerad av Ratad 2016-11-30 kl. 09:34.
Citera
2016-12-01, 16:06
Alternativt kan man ju alltid koppla datorn/mobilen till radion o lyssna på någon utländsk kanal. Det finns ju hur många som helst, men nyheter är viktigt för mig, så alla utom engelska går bort (möjligen danska eller norska). Musiken ska gärna vara modern, typ Billboard hot 100 (sen gillar jag andra genrer också, typ 80-tal, men att hitta en helt perfekt kanal är väl som att leta efter en nål i en höstack) o så slipper man ju Silvana Imam o annan löjlig svensk hip-hop! Inrikesnyheter skulle jag dock sakna.

Tips på kanaler tas tacksamt emot!
Citera
2016-12-08, 09:07
Medlem
Morgonpasset i P3, någon som lyssnat?

Som vanligt så envisades de om att prata om Trump trots sin märkbart bristande kunskap om politik, och deras så kallade experter? Jisses...

Nu blev de P3 nyheter med Alexander Letic, "hur skulle ni känna er om ni jobbade jättehårt länge och så tar nån "credden" för erat arbete?". Jisses skärp dig, du jobbar på Sveriges radio och inte någon jävla gymnasie radio, slangord kan du använda hemma.
Citera
2016-12-09, 15:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Morgonpasset i P3, någon som lyssnat?

Som vanligt så envisades de om att prata om Trump trots sin märkbart bristande kunskap om politik, och deras så kallade experter? Jisses...

Nu blev de P3 nyheter med Alexander Letic, "hur skulle ni känna er om ni jobbade jättehårt länge och så tar nån "credden" för erat arbete?". Jisses skärp dig, du jobbar på Sveriges radio och inte någon jävla gymnasie radio, slangord kan du använda hemma.
Lite speciellt också att efter att Ekot rapporterat att Geert Wilders "dömts för förolämpning av folkgrupp i stället för det grövre hets mot folkgrupp" höra i 13-sändningen av P3 Nyheter att "Geert Wilders dömts för hets mot folkgrupp".. Kanske bara en slump, vad vet jag...?

Trist också med P3:s ensidiga boostande av ett litet fåtals personliga varumärke. Invigningsakten av Musikhjälpen gästas av artisterna: Silvana Imam, flickvännen Beatrice Eli och Sabina Ndumba. Artister vars låtar spelas om och om igen, hur de än låter...
Citera
2016-12-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Trist också med P3:s ensidiga boostande av ett litet fåtals personliga varumärke. Invigningsakten av Musikhjälpen gästas av artisterna: Silvana Imam, flickvännen Beatrice Eli och Sabina Ndumba. Artister vars låtar spelas om och om igen, hur de än låter...
Verkligen en klubb för inbördes beundran, utdelar ryggdunkar på löpande band.
Att sen att P3 Guld är ett jävla skämt är ju tydligt då de nominerade är (Death team?), Silvana Imam, Galantis m.m. band och artister som endast en hörselskadad hipster kan lyssna på.
Citera
2016-12-13, 00:01
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Verkligen en klubb för inbördes beundran, utdelar ryggdunkar på löpande band.
Att sen att P3 Guld är ett jävla skämt är ju tydligt då de nominerade är (Death team?), Silvana Imam, Galantis m.m. band och artister som endast en hörselskadad hipster kan lyssna på.

Spiken på kistan där, så jävla trött på p3 favoriter.
Citera
2017-01-07, 16:46
Hade inte kollat tablån. Trodde äntligen vi skulle få slippa skiten Lilla al-Fadji, men de fortsätter sitt löjliga program...
Citera
2017-01-08, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hade inte kollat tablån. Trodde äntligen vi skulle få slippa skiten Lilla al-Fadji, men de fortsätter sitt löjliga program...
Om man inte vill något annat än att blåsa skallen av sig när man hör hans "humor" inslag så vet jag inte vad.

Rikard Weijmer ska snart sluta på P3, mest troligt får han inte förlängt då han lät riktigt ledsen ut över att få gå. Han och David är väl de sista cis-männen på P3? Blir de någon inkvotering nu?
Förövrigt så är Rikards musiktimme det program jag hatar hmst på P3, sämre musik är svårt att få tag i.
Citera
2017-01-11, 12:40
Medlem
tsgmtts avatar
Nu är man less! Vafan är de för dåre dom anställt i ställer för Rickard Weijmer?? P3 med Amira Brown, inkvoterad mörk kvinna! Hon startade dessutom första dagen med att säga att det behövs fler mörka kvinnor på p3... nej det behövs vita män! Och varför ska folk sitta och snapchata med programledaren i radio?! Vilket jävla skit...

Och relationsradion med farah abaaadiii är ju helt värdelöst!
Citera
2017-01-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Nu är man less! Vafan är de för dåre dom anställt i ställer för Rickard Weijmer?? P3 med Amira Brown, inkvoterad mörk kvinna! Hon startade dessutom första dagen med att säga att det behövs fler mörka kvinnor på p3... nej det behövs vita män! Och varför ska folk sitta och snapchata med programledaren i radio?! Vilket jävla skit...

Och relationsradion med farah abaaadiii är ju helt värdelöst!
Hehe jag hade rätt, fan vad bra för övrigt att de tog en svart kvinna så slog de 2 flugor i en smäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in