Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-10, 09:02
  #1
Medlem
oskar886810s avatar
Så här är det.

Jag har lyssnat på P3 sedan 11-12 år tillbaka. P3 var enligt mig den bästa kanalen då det var mycket bra program. Alla vi som är trogna lyssnare kommer ihåg morgonpasset med Kjell Eriksson och "Kjell ger igen"

Vi kommer ihåg Pippirull och Önska i P3 med nyblivne pedofilen Pontuz Enhörning.

Med andra ord, det var bra radio på den tiden.
Sen har det gått utför.
Det enda jag hör nuförtiden är programledare för nyheterna som knappt pratar svenska. Jag hör ordet HEN!? som om det var ett ord?!

Allt är Politiskt Korrekt!!!

Dagligen påtvingas vi att tycka att feminismen är en självklarhet. Jag tvingas höra hur homosexuella berättar vad de gör med sina partners.
Jag tvingas att höra att vara hetero är i stort sätt patetiskt och omöjligt att vara då jag inte testat något annat.

När vi har programledare i morgonpasset som är öppen feminist och ingen diskuterar emot och ingen säger emot, då blir jag förbannad.


Nu säger jag

Det får vara nog P3. Ni kommer att tappa en hel generation av lyssnare


Någon som har förslag på andra bra radiokanaler som inte är Sveriges Radio, där det inte bara är musik?
Citera
2012-04-10, 09:21
  #2
Medlem
percees avatar
På riktigt, säger dom "hen" på radion?
Är det överlag eller bara vissa programledare?
Citera
2012-04-10, 09:21
  #3
Medlem
Låter som att du blivit för gammal för P3, växt ur målgruppen. Testa P4
Citera
2012-04-10, 09:24
  #4
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av percee
På riktigt, säger dom "hen" på radion?
Är det överlag eller bara vissa programledare?

Seriöst. De säger HEN!
Citera
2012-04-10, 09:24
  #5
Medlem
revodnebs avatar
Om du står ut med att höra finlandssvenska så prova någon av deras radiokanaler. Jag upplever det som att de numera är mer "svenskar" än vad vi är. Lyssnade lite i somras och deras program kändes som en tidsresa tillbaka i ett Sverige som inte längre existerar. Finns också som internetradio.
Citera
2012-04-10, 09:25
  #6
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demondave
Låter som att du blivit för gammal för P3, växt ur målgruppen. Testa P4


Nja jag tror inte att jag har vuxit ur målgruppen utan att de vill tvinga på mig något jag inte vill. De vill att jag ska vara en person jag inte är.

Testade p4 men det kändes som 45+ kanal
Citera
2012-04-10, 09:26
  #7
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du står ut med att höra finlandssvenska så prova någon av deras radiokanaler. Jag upplever det som att de numera är mer "svenskar" än vad vi är. Lyssnade lite i somras och deras program kändes som en tidsresa tillbaka i ett Sverige som inte längre existerar. Finns också som internetradio.


Inga problem med finlandssvenskan. Men är det bra program?

Kan du skicka någonlänk som man kan testa?
Citera
2012-04-10, 09:29
  #8
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demondave
Testa P4

P4 är bättre men fortfarande för PK, bästa combon kanske blir Spotify och läsa nyheterna på nätet.

Reklamkanalerna är för hurtiga och PK för mig, men brukar lyssna lite på utländska musikstationer via nätet för att avnjuta någon viss musiktyp en timme eller två.
Citera
2012-04-10, 09:38
  #9
Medlem
Du har helt rätt. Jag slutade lyssna på P3 för någon månad sen och har börjat lyssna på reklamradio Ist (tyvärr).

Jag tror inte du är för gammal för P3, snarare att P3 har ändrat intiktning, nu satser de bara på minoriteter av olika slag...

Svartingar, bögar/flator, feminister, genusvetare, vegetarianer, personer med talfel osv. Den enda vettiga anställda de har är per lernström. Hans sidekicker är däremot extremt inriktade på pkism-vurmande, antagligen för att "väga upp"/kompensera hans medverkan som Vit, man och hetero.

Skulle inte förvåna mig om det sitter judar och kvinnor i styrelsen på P3, som kvoterar in dekadenta pk-programledare.

Hoppas att det biter tillbaka på dom någon gång.

Jag har iaf slutat betala tvlicens.
Citera
2012-04-10, 09:47
  #10
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Så här är det.

Jag har lyssnat på P3 sedan 11-12 år tillbaka. P3 var enligt mig den bästa kanalen då det var mycket bra program. Alla vi som är trogna lyssnare kommer ihåg morgonpasset med Kjell Eriksson och "Kjell ger igen"

Vi kommer ihåg Pippirull och Önska i P3 med nyblivne pedofilen Pontuz Enhörning.

Med andra ord, det var bra radio på den tiden.
Sen har det gått utför.
Det enda jag hör nuförtiden är programledare för nyheterna som knappt pratar svenska. Jag hör ordet HEN!? som om det var ett ord?!

Allt är Politiskt Korrekt!!!

Dagligen påtvingas vi att tycka att feminismen är en självklarhet. Jag tvingas höra hur homosexuella berättar vad de gör med sina partners.
Jag tvingas att höra att vara hetero är i stort sätt patetiskt och omöjligt att vara då jag inte testat något annat.

När vi har programledare i morgonpasset som är öppen feminist och ingen diskuterar emot och ingen säger emot, då blir jag förbannad.


Nu säger jag

Det får vara nog P3. Ni kommer att tappa en hel generation av lyssnare


Någon som har förslag på andra bra radiokanaler som inte är Sveriges Radio, där det inte bara är musik?

Klockrent inlägg!

Jag har lixom dig länge lyssnat på p3 på jobbet då de haft underhållande program och en bra blandning av musik och prat.
Men senaste åren har fan spårat ur.
Nu har jag ett annat jobb så jag lyssnar bara påväg och hem från jobbet och dem lyckas fan klämma in den där jävla PK-feminist propagandan nästan varenda dag på den lilla tiden!
Citera
2012-04-10, 09:51
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Själv tycker jag att det är rätt trevligt att få lite andra vinklar och höra om saker som jag egentligen inte kan nånting om. Sen får man ju fortfarande vara källkritisk men så är det ju. Så länge Christer fortfarande sänds och håller kvalitet så kommer jag att stanna kvar på P3.
Citera
2012-04-10, 09:55
  #12
Medlem
Instämmer, det är fan bara Kapten Röd och inbördes ryggdunk bland nybyggare som rappar och feminister hela tiden.
Citera
p3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback