2015-03-02, 19:55
Medlem
Haha! Såg nu att tråden heter "jag har fått nog av p3" så det är jag som hamnat lite fel my mistake!
Citera
2015-03-02, 20:13
Medlem
Morgonpasset gillar jag och Sara och Linnea. Tycker de sistnämna faktiskt är väldigt bra då båda är vältaliga och ganska allmänbildade. Inom sitt eget område har de dessutom gjort bra research inför programmen.

Däremot de här förbannade satirprogrammet som kommer efter är en sån jävla pk sörja att jag vill bryta antennen på taket när jag kör. Vad är det för ett jävla mög till program egentligen? De saxar in ljudklipp helt tagna ur sitt sammanhang och sedan gör narr av det på ett ännu dummare sätt!

Emma Knyckars är väll inte mycket att hänga i granen heller, det är så tillgjort allting att det påminner om roliga timmen man hade på mellanstadiet.
Citera
2015-03-09, 12:26
Medlem
Deras nya slogan borde vara

"Vi på p3 älskar att upprepa vår musik"

Tål inte kanalen pga deras musik
jobbar man 7-16 varje dag så går det inte lyssna.
Citera
2015-03-17, 18:19
Medlem
Jag är så jävla trött på denna kanal, varje dag blir jag överöst av feministisk hbtq propaganda fy fan säger jag!
Sen undrar jag vart hittar de alla idioter till programledare? Tänker främst på Emma Knyckare och tjejen som hela tiden måste upprepa sitt namn Tina Mehrafzoon heter hon, blir irriterad bara jag hör hennes namn.

Kommer p3 någonsin bli bra igen? Jag betvivlar det...
Citera
2015-03-20, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Jag är så jävla trött på denna kanal, varje dag blir jag överöst av feministisk hbtq propaganda fy fan säger jag!
Sen undrar jag vart hittar de alla idioter till programledare? Tänker främst på Emma Knyckare och tjejen som hela tiden måste upprepa sitt namn Tina Mehrafzoon heter hon, blir irriterad bara jag hör hennes namn.

Kommer p3 någonsin bli bra igen? Jag betvivlar det...

Som svar på det sista, ja, det lär ta tid. Om inte annat.

Läsvärt:

http://cornucopia.cornubot.se/2011/0...rrekta-p3.html

Den känns dagsfärsk, men kolla när den är daterat liksom. Så visst blir man lite orolig.
Citera
2015-03-21, 17:49
Medlem
..FAN..s avatar
Hur är det med jämställdheten på P3 egentligen? Tex från 10.00 - 16.00 är det endast kvinnor som sänder program.

Vad handlar egentligen Farah Erichséns program om? Imponerande att hon lyckas fylla ut 2h programtid med 0 innehåll.

Camila Astorga Díaz borde sluta upprepa sitt namn hela tiden. Samt borde hon vara mer opartiskt, uppenbart att hon är miljö- och/eller vänsterpartist. Har det någonsin varit en manlig gäst som "torsdags gäst"?

"Vi hade en gång en båt" med Näääk tillsammans med "Knäpper mina fingrar REMIX" är förövrigt värdelösa låtar.
Citera
2015-03-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Hur är det med jämställdheten på P3 egentligen? Tex från 10.00 - 16.00 är det endast kvinnor som sänder program.

Vad handlar egentligen Farah Erichséns program om? Imponerande att hon lyckas fylla ut 2h programtid med 0 innehåll.

Camila Astorga Díaz borde sluta upprepa sitt namn hela tiden. Samt borde hon vara mer opartiskt, uppenbart att hon är miljö- och/eller vänsterpartist. Har det någonsin varit en manlig gäst som "torsdags gäst"?

"Vi hade en gång en båt" med Näääk tillsammans med "Knäpper mina fingrar REMIX" är förövrigt värdelösa låtar.

Skrev ett liknande inlägg förra månaden.

Jag gillar övergången från en värdelös programledare till en annan;

"Nu skickar jag över er till Camila Astorga Díaz som SKA LeVeReRa JÄTTEINTRESSANTA GREJER..." "Tack FaRaHhH! Mitt namn är Camila Astorga Díaz och idag ska vi tala med en professor i hbtq-tramsitrams."

Vad är det med den "bruden" att benämna killar som "snubbar" hela tiden? Jag upplever henne som den totala motsatsen till skön, om hon nu trodde att hon var "skön", sluta isf.

Råkade lyssna i fredags och juden Kazmierska är tydligen tillbaka, med "Korrerapporten" som väl bara sänds på fredagar iofs. Hon är lika manusstyrd och efterbliven och säger sitt namn även om hon har blivit "påad" i programmet innan, sigh.

Programmet var inte jättedåligt, jag orkade lyssna en stund iaf, men agendan är ju fullsmockat så minst en PK-grej är fuckin given. I somras sände hon programmet som "Astorga Diaz" sänder nu. Och innan det Emanuel Karlsten eller vad tönten kallar sig. Ett stycke självhatande man, den sistnämnda.

Feminist/HBTQ-tramset har bara eskalerat, och som svar på frågeställningen:

Nej, jag har bara hört en manlig gäst (efter jag skrev inlägget ^ ovan, m.a.o. den första) som förövrigt var totalt ointressant. Och jag är (mer eller mindre var nu iofs) en daglig lyssnare. Men hon har ju kört ett tag så jag borde ha snappat upp om hon hade haft fler gäster auf det manliga könet. Alla har varit totalt ointressanta, riktiga nonamers.

Det går inte att beskriva med ord hur värdelös denna kanal är. Säg upp tv-licensen kan man ju göra, lol.
Citera
2015-03-24, 16:33
Medlem
m4tt145s avatar
Någon som lyssnade på nyhetstimmen efter 13.00 idag? Det handlade om att damfotbollens lag inte fick lika mycket Champions Leauge pengar som herrfotbollens lag. Någon feminist gästade.

På frågan om feministen tyckte det var rimligt att herrlagen fick mer pengar för att dom har mer publik (extremt mycket mer), var svaret givetvis nej.

Plågsamt att lyssna på.
Citera
2015-03-24, 19:23
Medlem
Slints avatar
Idag på nåt jävla program som sändes i eftermiddag så hade de bjudit in en polis för att höra vad för slags utrustning superhjältar skulle kunna ha. Ett exempel var Bruce Banner/Hulken, och i och med att hans kläder går sönder varje gång han blir Hulken undrade de om polisen hade nåt förslag på kläder eller utrustning Hulken kunde ha som inte gick sönder.

Är detta vad våra pengar går till? Ett jävla IQ-befriat hönshus med ADHD dårar som helt förlorat verklighetsuppfattningen?

P3 måste ju vara arbetsplatsen med flest dårar. Man skulle få smartare och bättre radio om man gick till en psykavdelning eller dagis.

Jävla idioter!
Citera
2015-03-24, 19:34
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Någon som lyssnade på nyhetstimmen efter 13.00 idag? Det handlade om att damfotbollens lag inte fick lika mycket Champions Leauge pengar som herrfotbollens lag. Någon feminist gästade.

På frågan om feministen tyckte det var rimligt att herrlagen fick mer pengar för att dom har mer publik (extremt mycket mer), var svaret givetvis nej.

Plågsamt att lyssna på.

JMK-alumner i sitt esse...
Citera
2015-03-24, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Plågsamt att lyssna på.

Det är så "våra" feminister låter, helt jävla maniska. Jag blir alltid lika överraskad när hon läser upp "kritiska lyssnares" åsikter i slutet av programmet, min favoritdel (egentligen bara den som är intressant) resten är bara dravel, riktig skit.

Det är inte första gången dom "diskuterar" (allt är i princip konsensus på SR idag) så problemet till VARFÖR damerna inte får några pengar diskuteras aldrig. Dom ska bara ha och ha.

Dagens lyssnarkommentar löd typ:

Citat:
Hur många av er som gnäller går egentligen och tittar på damfotboll?

Varför ställs inte sådana relevanta/kritiska frågor till gästerna under programmet? Är det för mycket begärt? Eller kan man råka trampa någon på tårna? Journalistiken lyser med sin frånvaro...

Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Idag på nåt jävla program som sändes i eftermiddag så hade de bjudit in en polis för att höra vad för slags utrustning superhjältar skulle kunna ha. Ett exempel var Bruce Banner/Hulken, och i och med att hans kläder går sönder varje gång han blir Hulken undrade de om polisen hade nåt förslag på kläder eller utrustning Hulken kunde ha som inte gick sönder.

En helt vanlig dag på P3 m.a.o. Jag gillar den ena kvinnliga (såklart) progamledarens beskrivning om "catwoman".

Det går inte en dag utan att man känner hur den feministiska ådran pulserar genom radiosvallet då hon knappt kände för att fråga hennes gäster om vad som kännetecknar denna actionfyllda "catwomen" mer än att hon är störst, bäst, vackrast och SÅKLART duktig på att spöa män.
Citera
2015-03-25, 13:11
Medlem
I gårdagens Verkligheten i P3 redogjorde man med oerhört dyster inramning den allra senaste snackisen inom förment toleranta kretsar, nämligen utskriften av Kurt Westergaards Mohammed-karikatyr, uppsatt på en anslagstavla på Malmö Högskola. Oroade elever fick tala ut, dels om den upplevda kränktheten i att få ha bevittnat detta, tydligen, fruktansvärt respektlösa tilltag men också hur de själva handgripligen rivit ner utskriften; utöver detta hade man i ett långt inlägg i sociala medier beskrivit hur otryggheten för muslimer nu även nått högskolemiljö och att man nu inte kunde gå trygg heller där (tillsynes oreflekterandes över vilka enorma effekter dessa överdrifter kan få i dag). Allt utan kritiska frågor från reportern. Sedan fick vi även ta del av hur de drabbade genom en fullständigt infantil motaktion bakade baklava mot islamofobi som de delade ut på högskolan, i syfte att bl. a. påvisa vad religionen och profeten ifråga egentligen står för.

Detta, P3, menar jag är oseriöst. Man kan och ska inte bekräfta och därigenom uppmuntra de många totalt irrationella reaktioner som Mohammed-avbildningarna ger upphov till, vare sig de utmynnar i bakverk eller halshuggningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in