2013-04-27, 19:42
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad är det för högtalare då?

Jag har en sån här stereo: http://www.sony.se/product/micro-system/cmt-cpz2
Citera
2013-04-27, 19:58
Medlem
kolla ljud inställningarna på datorn, man kan oftast ändra högtalarna så att det låter mer ur vänster/höger
Citera
2013-04-27, 20:00
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpezz
kolla ljud inställningarna på datorn, man kan oftast ändra högtalarna så att det låter mer ur vänster/höger

Det kommer jag också ihåg att man brukade kunna men jag hittar inget sånt. Kanske inte finns på Windows 7?
Citera
2013-04-28, 02:58
Medlem
vinke4334s avatar
Vad har ni för åsikter om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1067392

Är det bra ljud i dom? Jag är inte speciellt haj på ljudprylar så jag vet inte riktigt hur man kopplar in den, har ett asus xonar essence STX. Måste jag köpa till nåt speciellt?
Citera
2013-04-28, 11:19
Medlem
elektronikfreaks avatar
Linn Classik är väl en CD-spelare. Vad hade du tänkt dig att använda för förstärkare till den?
Citera
2013-04-28, 15:39
Medlem
X_surfers avatar
Brukar gå att välja om högerklickar på volymkontrollern och väljer egenskaper typ.
Citera
2013-04-28, 16:10
Medlem
Ratasayas avatar
Bas spelar dåligt!

Hallå gott folk, Nu är det så att jag kan få ut jätte mycket bas ur min 15* (osäker på märke, det är något gammalt jag hittade i källaren) Basen spelar dock bara när jag balanserar en stor del av ljudet på en högtalare av två möjliga, Men när jag har ''balance'' i mitten, dvs lika mycket ljud på båda högtalarna spelar basen praktiskt taget ingenting. Någon som har en aning varför?
Citera
2013-04-28, 16:48
Medlem
Xindaks avatar
För att kunna hjälpa dig måste vi veta följande.

Är det en aktiv subwoofer?
Hur har du kopplat den? Subwoofer utgång på förstärkaren eller tar du signal från högtalarutgångarna på förstärkaren?

Passiv subwoofer?
Med vad driver du den och hur är det kopplat?
Citera
2013-04-28, 16:55
Medlem
franges avatar
Skulle gissa på att förstärkaren inte orkar med att driva båda högtalarna.

Förresten, testa att fasvända ena basen, alltså byta plats på + och -, det kan vara så att basarna arbetar mot varandra och släcker ut varandra.
Citera
2013-04-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratasaya
Hallå gott folk, Nu är det så att jag kan få ut jätte mycket bas ur min 15* (osäker på märke, det är något gammalt jag hittade i källaren) Basen spelar dock bara när jag balanserar en stor del av ljudet på en högtalare av två möjliga, Men när jag har ''balance'' i mitten, dvs lika mycket ljud på båda högtalarna spelar basen praktiskt taget ingenting. Någon som har en aning varför?

Låter som ett klassiskt fasfel.

Testa att skifta + och - på 15"-subban
Citera
2013-04-28, 19:09
Medlem
Glapp/skräp i hörlursuttaget i laptopen hur funkar det med hörlurar?
använder du samma kabel till tv:n?
Citera
2013-04-28, 19:21
Medlem
franges avatar
Har du kopplat kabeln rätt till datorn? Vad för kabel använder du dig av mellan datorn och stereon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in