2025-11-27, 17:25
Medlem
polaren pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Kikar på att köpa ett par Dali Opticon 6 MK2.

Hifi-klubben säljer för 24000 kr: https://www.hifiklubben.se/dali-opticon-6-mk2-golvhogtalare/daliopticon6mk2wh/

På Ebay ser det ut som att jag kan köpa nya från Tyskland för 12000 kr: https://www.ebay.com/itm/255845858904

Är det något jag missar?

Priset i Tyskland gäller för en högtalare, inte ett par.
Citera
2026-01-13, 20:27
Medlem
Söker högtalare att kunna ha på väggen/snett i taket, de får gärna ha wifi så att jag kan använda telefonen för att växla musik. Sen hur man skall lösa strömförsörjningen till dessa är en annan fråga.

Budget 20-30 000kr för 3-4 stycken.
Citera
2026-01-20, 17:08
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Har ett par klipsch 280f frontare, min förstärkare sa upp sig så jag beställde en Onkyo TX-NR5100 samt två stycken Cerwin Vega XLS 215. Kan väl ana att jag inte kommer få samma ljudkvalité av dessa motför klipcharna. Har dynavoice m65 som surround samt en boston middare.. Rätt nöjd, vill bara ha lite mer bas. Frågan är om det är värt pengarna? Måste ge 280f:arna att dom är rejält rappa för att vara så "små".

Om det bara är mer bas du vill ha så borde väl en subwoofer vara det du bör addera till systemet?
Kanske ska vänta tills du fått hem din nya surround receiver och Cerwin Vega högtalarna innan du vet hur det låter annorlunda än mot för innan? Idag är tyvärr allt bra i subwooferväg väldigt dyrt nytt, men ska du behålla cerwin Vega högtalarna som frontar så skulle jag köpa en matchande subwoofer från cerwin Vega - för trots att de gör högtalare med stora baselement så spelar de sällan särdeles djupt, inte ens deras 12"-15" element, men det beror väl på att de inte är långslagiga.
Senast redigerad av Nibiruan 2026-01-20 kl. 17:11.
Citera
2026-02-12, 19:52
Medlem
ForzaDiffens avatar
Bara tvungen o sprida glädjen.

Precis uppgraderat från Q acoustics 3030i till ett par Dali Oberon 3.

Låter riktigt fint ihop med min Yamaha A-s301.

Fan vad fint ljud det är i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in