2012-12-12, 21:16
Medlem
DAZBOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut20
Är det inte lämpligare att köpa två system då? Ett för allrummet och ett bärbart? Istället för ett som blir sådär och är bökigt att flytta runt.

Hehe, då överstiger det budgeten tyvärr samt att jag inte skulle använda vardera högtalarna tillräckligt mycket.
Citera
2012-12-13, 21:41
Moderator
rotadents avatar
Bostad --► Hemelektronik

//Mod
Citera
2012-12-13, 22:58
Medlem
Nu har jag lokaliserat felet!
Höll på att ge upp när jag slutligen lyssnade extra noga vart missljudet verkade komma ifrån och hörde att det verkade vara uppifrån diskanterna. Det skorrade även om dom när det var bara bas i musiken, men klippte iaf av sladdarna till diskanterna och missljudet försvann!

Så nu sitter jag här och söker billiga diskanter.

De trasiga ser ut att ha ca 4 cm magnet. Står ingenting på dem. Vet inte hur man mäter storleken, men gissar på att de är halvtummare. Kondensatorerna, som verkar representera delningsfilter, är på 3,3 uF och såna verkar inte kosta många kronor så köper ett par såna med ifall det är dem som pajjat vilket spräckt diskanterna.

funderar på dessa diskanter iaf: http://www.hifikit.se/hogtalarelement/hifi/diskant/tw-204

Står 70 watt (rms eller peak?) så de bör ju hålla då högtalarna är på 30 watt rms, men blir fundersam över vikten på ynka 0,08 kg, hur pluttig är då magneten?

Kan de vara nåt att ha till mina 5,25" 30 watt 8 ohm med 3,3 uF kondensator?
Citera
2012-12-14, 00:22
Medlem
Facades avatar
Sorry men Logitech låter inte bra.
Visst får du väl dunka dunka som duger om man inte hört något bättre än original stereo i en bil.
Men vill du ha något som faktiskt låter bra så skulle jag rekommendera Canton högtalare.
Citera
2012-12-14, 10:44
Medlem
Dali 5005 högtalare

Hejsan!

Kanske på fel ställe på forumet, men frågar ändå, 1sta gången jag är inne på elektronik delen på flash back =)

har ett par Dali 5005 högtalare som jg köpte på Hifi butiken för några år sedan tillsammans med en Cambridge Audio ,förstärkare men en massa hål för det mesta, har även bak högtalarna i samma serie , väggmonterade + center , vad kan det var för värde på dom i dagsläget...

ok ha en bra dag !
Citera
2012-12-14, 10:53
Medlem
Du skriver oerhört dåligt men det vet du nog redan om.

ont; Jag skulle säga 4-5 tusen beroende på vilken förstärkare du har.
Citera
2012-12-14, 22:56
Medlem
Får jag tipsa om Philips Fidelio.

De har lite olika varianter (många dockingsstationer till iphone, men de kan ni skippa), men det finns trådlösa rena högtalare som inte alls har det "kalla" ljudet som många trådlösa högtalare ofta har.

Men de är inte så billiga, billigast är nog att köpa ett par vanliga datorhögtalare och ansluta dem, men då blir det inte trådlöst.
Citera
2012-12-15, 06:16
Medlem
http://www.audiopro.se/wireless
Citera
2012-12-15, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAZBOOT
Jag har problem med att välja ut en vettig högtalare för min lägenhet. Det jag eftersöker är något som klarar av att låga frekvenser utan att falla på diskanten. Funkar en enda subwoofer för ändamålet om man ska t.ex. spela housemusik som Alesso - Years, men också lugna låtar?

Citat:
Ursprungligen postat av DAZBOOT
Jag vet att det talar mot min sak men det vore inte negativt med att kunna använda det till Tv:n. Däremot vill jag att det ska kunna vara portabelt till en viss mån, golvförstärkare är därför inte så passande.
jag vill kunna sprida ut högtalare i köket, såväl som i vardagsrummet. 5.1 kan var lite klumpigt i det fallet.
Det bör även tilläggas att receivern är mer anpassad för biobruk än 5.1 kittet

Portabelt och subbar går lika bra ihop som med golvhögtalare, dvs inte så portabelt alls.

Personligt är jag allmänt anti mot dessa datorhögtalare, musik låter ofta som skit och en absurd överdriven bas brukar vara förekommande.

Vill du ha musik på flera ställen och vill göra det rätt så kostar det tyvärr.
Lite dyrare hemmabio receivers har möjlighet att spela musik i flera zoner, dvs du kan ha en uppsättning högtalare vid tvn och en i ett annat rum.

Tyvärr betydligt dyrare än 2-3k.
Citera
2012-12-17, 22:52
Medlem
Högtalare med bra bas (budget 700:-)

letar efter några bra högtalare som kostar max 700 kr ska vara rätt bra bas i dom också några tips?
Citera
2012-12-17, 23:30
Medlem
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=654568

Dessa är väl något att kolla in. Förvänta dig dock inget HiFi ljud från 700kr's högtalare.
Citera
2012-12-17, 23:38
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeruf
letar efter några bra högtalare som kostar max 700 kr ska vara rätt bra bas i dom också några tips?
Är det datorhögtalare du letar efter till det priset?

I sådant fall får du fråga vidare i lämpligt delforum under strukturen för datortillbehör, inte här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in