Se till att hitta en vettig förstärkare/reciever först och främst, och satsa sedan på att välja högtalare. Jag är rätt såld på NAD när det kommer till förstärkare, sen högtalare är väl lite svårt att säga. Dynavoice ska ju vara bra i den halvlåga prisklassen du rör dig i.
En vettig hemmabioreciever ligger ny på runt 5000kr och uppåt, ska du sen ha 5 styck högtalare och en aktiv 12" sub så blir det inte så mycket pengar kvar per högtalare/högtalarpar.
Hej, är en musik älskare som ålskar nästintill all musik och är nu ute efter ett riktigt kraftpaket till setup ( vill kunna spela mina grannar döva^^) och jag bor på landet så kräm ska dom ha.
Tänkt mig ett 5.1 system sen minst en 12" till bass.
Tänkte höra om någon har förslag på antingen var för sig eller paket högtalare vill ha kvalité men inte spendera mer än 12 000 som max men helst mindre ^^
Hej, är en musik älskare som ålskar nästintill all musik och är nu ute efter ett riktigt kraftpaket till setup ( vill kunna spela mina grannar döva^^) och jag bor på landet så kräm ska dom ha.
Tänkt mig ett 5.1 system sen minst en 12" till bass.
Varför satsar du på ett 5.1-system om du skall lyssna på musik och är en musikälskare?
Funderar på att köpa B&W Panorama 2 som dom säljer på hifiklubben och köra en sådan som TVljud plus musik från spotify. Idag kör jag med Sonos Play 5 men blev riktigt sugen på en Panorama. Om jag förstått det rätt så kan jag köpa en sonos Connect eller vad dom nu het och på så vis kunna fortsätta streama från min mobil.
Är det någon som har nån erfarenhet från Panorama 2 från B&W?
Säljaren på hifiklubben sa att det var den bästa ljudlimpan på marknaden.