2012-04-10, 16:42
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Jag var på söderstadion igår. Jag gjorde följande iakttagelser på toaletten vid klacksektionen:

a) typ halvtid var jag nere och fjölade då var det ett jävla spring med fjortistjejer etc vid urinoarerna.

b) en bit in i andra halvlek var jag på toa och såg en skitfull och/eller omskakad kvinna av asiatiskt utseende ragla ut från en av toaletterna, jag gick in på den och hittade där underkläder. Det såg närmast ut som manliga kalsonger av gammal klassisk tarzan-modell men kan även ha varit trosor. Färgglada, låg ihopknycklade brevid ett element där.

Har inte läst tråden och vet inte om de här grejerna kan vara relevanta, borde jag kontakta polisen?

a) Var det fjortistjejer inne på herrtoaletten? Så vitt jag vet så byggs inte damtoalleter med urinoarer. Men jag kan ju så klart ha fel, inte besökt damernas faciliteter på Söderstadion.

b) Ja du bör kontakta polisen så får de avgöra om din information är relevant eller inte. Våldtäkten ska ha skett inne på damtoaletten i vilket fall.
Citera
2012-04-10, 16:46
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
a) Var det fjortistjejer inne på herrtoaletten? Så vitt jag vet så byggs inte damtoalleter med urinoarer. Men jag kan ju så klart ha fel, inte besökt damernas faciliteter på Söderstadion.

b) Ja du bör kontakta polisen så får de avgöra om din information är relevant eller inte. Våldtäkten ska ha skett inne på damtoaletten i vilket fall.
Ok, allt det här var så vitt jag förstod på "herrtoaletten", även om det var ovanligt mycket damer där inne
Citera
2012-04-10, 16:54
Medlem
8711s avatar
Citat:

Folk tar inte alltid så jättestor hänsyn till om det är herr eller damtoaletter. Det är mycket folk och folk tar chanserna dom får att gå på toa. Ofta är ju dörrarna öppna eller att folk håller upp dom också, så då ser man ju inte loggan heller.

Det är möjligtvis oftast lite färre människor på damtoaletten eftersom åtminstone vissa tar hänsyn till att det är en damtoalett, men det är en del män där inne också kan jag garantera.

Det är inga superproffsiga urinoarer och toaletter för män om du tror det, känns ju för fan som om man står utomhus och folk går runt och bakom hur som helst. Alla kön och åldrar
Citera
2012-04-10, 17:03
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Folk tar inte alltid så jättestor hänsyn till om det är herr eller damtoaletter. Det är mycket folk och folk tar chanserna dom får att gå på toa. Ofta är ju dörrarna öppna eller att folk håller upp dom också, så då ser man ju inte loggan heller.

Det är möjligtvis oftast lite färre människor på damtoaletten eftersom åtminstone vissa tar hänsyn till att det är en damtoalett, men det är en del män där inne också kan jag garantera.

Det är inga superproffsiga urinoarer och toaletter för män om du tror det, känns ju för fan som om man står utomhus och folk går runt och bakom hur som helst. Alla kön och åldrar

Jo tack, jag har haft säsongskort på norra i 11 år så jag är mer än familjär med toaletterna där.
Jag reagerade mer på ordvalet att det var "ett jävla spring" med fjortistjejer inne bland urinoarerna.
Så fort man kommer in där så torde man som liten tjej vända om direkt, då det egentligen bara är en enda lång pissränna.
Men det kan definitivt ha varit så att det var fullt med småtjejer där. Vad vet jag.

Edit: bör tillägga att jag vid denna match befann mig på andra sidan (södra), så jag var själv inte i kontakt med varken toalett eller toalettkön på norra.
Senast redigerad av Idinansikt 2012-04-10 kl. 17:07.
Citera
2012-04-10, 17:18
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Intressant att du återberättar om ansiktsskadan i detalj.

Vet du i vilken matchminut hon blev utslängd?
Hur lång tid var denna "lilla paus" när du sa åt dina kompisar att du skulle se över henne?
Var vakter närvarande med henne då?
Var någonstans bakom norra lämnade du henne? Var det i närheten av toaletten vid K-uppgången?
Var befann sig tåget när hon ramlade och skadade tanden? Antar att det borde finnas massor med vittnen till just den händelsen?
Var ni långt fram, långt bak?

Varför ska han basunera ut detta på FB?
Det är väl oerhört mycket bättre att ta detta i ett förhör så att polisen omgående kan fatta beslut om att utredning skall/skall inte läggas ner.

Allt annat blir ju bara fel.
Citera
2012-04-10, 17:35
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Varför ska han basunera ut detta på FB?
Det är väl oerhört mycket bättre att ta detta i ett förhör så att polisen omgående kan fatta beslut om att utredning skall/skall inte läggas ner.

Allt annat blir ju bara fel.

Varför då? Han hävdar ju bestämt att det inte hänt någonting.
Och ingen kan ju skadas av en ickehändelse, varken ett ickeoffer eller en polisutredning.

Hade han däremot suttit inne på detaljer hur en våldtäkt hade skett så hade det varit en annan femma.
Citera
2012-04-10, 17:35
Medlem
Det enda som behövs är ju kameror som vinklats mot toaletten. Den kille som gick in på damernas?

Om nu det finns några kameror där.
Citera
2012-04-10, 17:50
Medlem
Jag har inte läst igenom tråden, men har det hänt något nämnvärt? Möjligtvis tydligare och djupare signalement på GM? Såvitt jag vet var det "185 lång, runt 25-30 års åldern" vilket är jävligt tanigt
Citera
2012-04-10, 17:51
Medlem
Strinders avatar
Herrtoaletternas "bås" är rätt öppna och om hon blev våldtagen så hade det antagligen hörts ut där.
Citera
2012-04-10, 17:54
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0sit1
Det enda som behövs är ju kameror som vinklats mot toaletten. Den kille som gick in på damernas?

Om nu det finns några kameror där.

Fortfarande tar inte alla hänsyn till att det är en damtoalett. Är det långa köer går ofta folk lika gärna dit. Så det var knappast så enkelt att bara en man var där inne.
Citera
2012-04-10, 17:55
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Jag har inte läst igenom tråden, men har det hänt något nämnvärt? Möjligtvis tydligare och djupare signalement på GM? Såvitt jag vet var det "185 lång, runt 25-30 års åldern" vilket är jävligt tanigt

Mörkt stripigt hår, bruna ögon, svarta byxor och en vit tröja med tryck.

Vilket slog mig nu för övrigt:
Den vita tröjan med tryck kan möjligtvis inte vara en bajentröja med vit grund samt något bajentryck?
Jag själv hade en sådan förut, och finns säkerligen folk som hade det på matchen också.

Vilket gör det svårare att finna GM.. igen.
Citera
2012-04-10, 17:56
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Varför då? Han hävdar ju bestämt att det inte hänt någonting.
Och ingen kan ju skadas av en ickehändelse, varken ett ickeoffer eller en polisutredning.

Hade han däremot suttit inne på detaljer hur en våldtäkt hade skett så hade det varit en annan femma.

Det är precis på grund av sådana reaktioner som du just uttrycker som det inte bör diskuteras här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in