2012-04-10, 14:23
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Det hoppas jag verkligen inte.
Kan risken finnas att supportrarna kommer att ta lagen i egna händer?
Hitta den skyldige och straffa honom?

Det är snarare mer sannolikt. Men mest sannolikt av allt är att ingen vet vem GM är i dagsläget. Är ju knappast någonting du sitter och skryter om på puben efter matchen.
Citera
2012-04-10, 14:24
Medlem
Hyfss avatar
Citat:
Det hoppas jag verkligen inte.
Kan risken finnas att supportrarna kommer att ta lagen i egna händer?
Hitta den skyldige och straffa honom?
Betydligt större sannolikhet än att vi skulle "skydda" honom som du undrar över i ditt förra inlägg.

Om det finns en våldtäktsman och om hans namn offentliggörs kommer han inte att kunna bo kvar i södra Stockholm. Den här händelsen kränker oss på ett helt annat sätt än många andra händelser. I går var en väldigt speciell dag för oss Hammarbyare.
Citera
2012-04-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tack, får man någon träff på DNA denna gång, vore det av stort intresse.

Ta inte illa upp om någon ifrågasätter sanningshalten, det förekommer trots allt ganska ofta anmälningar som visar sig vara grundlösa. Och för att vara rättvis, att man tog upp fallet i Älvsjö i "Efterlyst" pekar på att polisen tror på att det våldtäkten ägt rum, trots vad jag uppfattat som avsaknad av teknisk bevisning.

En annan felkälla är SöS-mottagningen som tar hand om och undersöker våldtäktsoffer, som tyvärr inte helt pålitlig. Den drivs av tok/extremfeminister, som i stort sett tolkar varje undersökningsfynd som en våldtäkt.
Artikel i DN som tar upp misstankarna om falska rättsintyg på Södersjukhusets mottagning för våldtagna kvinnor:
http://maukonen.files.wordpress.com/2011/07/20110714_nyheter_10_10.pdf

Nej tar inte illa upp på det sättet. Eftersom jag inte är vittne till brottet kan jag ju inte personligen styrka att det inträffat. Men som du säkert förstår så litar jag ju i första hand på den drabbade i det här fallet. Man agerar i affekt och tänker det värsta hela tiden. I och med att det hänt tidigare blir man ännum er arg just i den stunden man får telefonsamtalet.

Självklart är jag också kritisk i brottsmål. I alla fall efter att man lugnat sig och fått de tillgängliga fakta på bordet. Det om SöS hade jag ingen aning om. De jag träffat där verkar proffsiga och på intet sätt trott att de var några som vill få upp statistiken. Snarare tvärtom. Relevant information, ska dit snart.

Kan tycka att kvinnor som blir utsatta för våldtäkt i för många fall blir icke trovärdiga hos för många personer. Våldtäkt är ett oerhört svårt brott att bevisa, åt båda håll naturligtvis. Men många väljer att gå på den "uppdiktade" versionen för hon "ville ju egentligen". Visst, det kan så vara i vissa fall. Men i många fall tror jag att kvinnor talar sanning. Känns inte som ett brott man bara hasplar ur sig för att få uppmärksamhet. För vilken sorts uppmärksamhet är det? Knappast speciellt positiv...

Som sagt, lägger inga värderingar i om folk tror att detta är påhittat. Alla får göra sina egna tolkningar. Men att Älvsjö skulle vara påhittat kan jag med säkerhet säga att så är inte fallet. Har ju levt nära människan i ett år nu, det är ingen vacker syn alla gånger vill jag be att få tala om.
Citera
2012-04-10, 14:32
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfs
Betydligt större sannolikhet än att vi skulle "skydda" honom som du undrar över i ditt förra inlägg.

Om det finns en våldtäktsman och om hans namn offentliggörs kommer han inte att kunna bo kvar i södra Stockholm. Den här händelsen kränker oss på ett helt annat sätt än många andra händelser. I går var en väldigt speciell dag för oss Hammarbyare.

Ok, jag försöker bara få lite klarhet i hur kulturen fungerar.
Det är inte meningen att förolämpa någon.

Hur ser de andra lagen på detta?
Ser de det som något "laget" har gjort, eller ser de den ensamma individen?
Har sett flera inlägg här där folk går på hela laget.
Citera
2012-04-10, 14:35
Medlem
vargvids avatar
Jag blev otroligt förvånad när jag efter matchen såg att det hade vart en våldtäkt. Med alla supporters, väktare, polishundar, kameror etc och så förekommer något sånt här. Det är tråkigt att läsa/höra att det här inträffade.

Jag hoppas dom plockar den jäveln och gör det hårt. Fan det här kommer vi bajjare få höra ett tag framåt.
Citera
2012-04-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kragballe
Ganska ovanligt ändå att berikare är så pass långa.

Jo. Etniska svenskar är generellt sett bland de längsta, mest muskulösa och mest bredaxlade av alla folkslag. Att "svenskars" medellängd är 181 cm beror på att begreppet svensk har urvattnats till att inte bara referera till etniska svenskar men också andre och tredje generationen invandrare.

Att ingen av supportrarna eller polisen har identifierat en svensk, 25-30 år, 185 cm, stripigt hår, svarta byxor och vit stickad tröja med stort svart tryck vid detta laget är verkligen uppseendeväckande. Med så många människor i rörelse och kameraövervakning på plats så borde det varit uppklarat på en dag.
Citera
2012-04-10, 14:41
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ok, jag försöker bara få lite klarhet i hur kulturen fungerar.
Det är inte meningen att förolämpa någon.

Hur ser de andra lagen på detta?
Ser de det som något "laget" har gjort, eller ser de den ensamma individen?
Har sett flera inlägg här där folk går på hela laget.
Okej, jag kan försöka reda ut detta, men bara om du uttrycker dig lite tydligare.

De andra lagen? Vad i hela fridens namn menar du? Syftar du på de andra lagens supportrar?
Inlägg där folk gör sig lustiga över detta förekommer, typ "våldtäkts-Bajen, hihi!". Dock är detta inte ett accepterat beteende hos de flesta rivaliserande supportrar, jag har sett betydligt fler forumröster hos t.ex. våra stockholmsantagonister som i bestämda ordalag bett de här individerna att kamma sig.
Citera
2012-04-10, 14:43
Medlem
Vart ska detta ha skett?
Som tidigare nämnts i tråden är herrtoaletten HELT utesluten.
Där finns det alltid folk under match.

Antar att detta "brott" måste ha pågott i ett par minuter varför jag ser det som otroligt att ingen skulle ha sett något om det hänt på damernas. Kan iofs ha missat om det finns en "singel toalett", typ hcp-toa.

Kan någon reda ut?
Citera
2012-04-10, 14:48
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Okej, jag kan försöka reda ut detta, men bara om du uttrycker dig lite tydligare.

De andra lagen? Vad i hela fridens namn menar du? Syftar du på de andra lagens supportrar?
Inlägg där folk gör sig lustiga över detta förekommer, typ "våldtäkts-Bajen, hihi!". Dock är detta inte ett accepterat beteende hos de flesta rivaliserande supportrar, jag har sett betydligt fler forumröster hos t.ex. våra stockholmsantagonister som i bestämda ordalag bett de här individerna att kamma sig.

Precis, jag menade supportrarna. Jag är helt med dig.
Hoppas verkligen inte den stackars tjejen försvinner i vimlet.
Så att det blir bråk mellan supportrarna och ingen kommer ihåg varför.

Detta är också en gemensam sak. Precis som andra händelser i Sverige (med mer politiska motiv).Man ser t.ex att folk börjar skriva kulturberikare.
Citera
2012-04-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffpotatis72
Vart ska detta ha skett?
Som tidigare nämnts i tråden är herrtoaletten HELT utesluten.
Där finns det alltid folk under match.

Antar att detta "brott" måste ha pågott i ett par minuter varför jag ser det som otroligt att ingen skulle ha sett något om det hänt på damernas. Kan iofs ha missat om det finns en "singel toalett", typ hcp-toa.

Kan någon reda ut?

Här har det skett;

http://blåljus.se/public_pictures/120409_soderstadion/IMG_5323.jpg
http://blåljus.se/public_pictures/120409_soderstadion/IMG_5322.jpg
http://blåljus.se/public_pictures/120409_soderstadion/IMG_5344.jpg
http://blåljus.se/public_pictures/120409_soderstadion/IMG_5348.jpg
http://blåljus.se/public_pictures/120409_soderstadion/IMG_5358.jpg

http://blåljus.se/display.asp?newsID=8694&visa=bilder&mapp=public_pi ctures/120409_soderstadion
Citera
2012-04-10, 14:49
Medlem
Jeff.Becks avatar
I fotbollsforumet påstås det nu att det var en falskanmälan av en känd mytoman.
Citera
2012-04-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Bra inlägg. Tack för att du ger en annan syn på saken än vad som framkommit från signaturen Kalinkan. Jag var själv på matchen, dock inte på den läktaren, men många jag känner är chockade över att detta kan ha hänt under läktaren där de befanns sig.
Har du liksom jag noterat att den personen sannolikt är samma individ som sitter och skriver publikt på Facebook om detta, och i princip går i god för att detta inte skulle ha skett?

Jodå, jag försöker bara lägga fram de fakta jag har på bordet. Kan givetvis inte dela med mig av allt, då det skulle röja folks identiteter och vissa fakta vill jag inte gå ut med här då jag låter polisen göra det jobbet tills vidare.

Efter att ha jobbat inom Bajen Fans i 8 år har jag skaffat mig ett bra kontaktnät vad det gäller folk på Söderstadion. Jag TROR, att om det har inträffat inte är någon härifrån. Ingen från den "innersta kretsen". Mest troligt att det är någon utifrån då premiären ofta lockar både kreti och pleti. Men vad vet jag?

Jag är otroligt chockad. Det är nästan så man inte tror på det själv, två gånger liksom. Helt overkligt. Sen på Söderstadion också. Ja vi får se vad polisen kommer fram till.

Tanken har slagit mig, ja. Men jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in