Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tack, får man någon träff på DNA denna gång, vore det av stort intresse.
Ta inte illa upp om någon ifrågasätter sanningshalten, det förekommer trots allt ganska ofta anmälningar som visar sig vara grundlösa. Och för att vara rättvis, att man tog upp fallet i Älvsjö i "Efterlyst" pekar på att polisen tror på att det våldtäkten ägt rum, trots vad jag uppfattat som avsaknad av teknisk bevisning.
En annan felkälla är SöS-mottagningen som tar hand om och undersöker våldtäktsoffer, som tyvärr inte helt pålitlig. Den drivs av tok/extremfeminister, som i stort sett tolkar varje undersökningsfynd som en våldtäkt.
Artikel i DN som tar upp misstankarna om falska rättsintyg på Södersjukhusets mottagning för våldtagna kvinnor:
http://maukonen.files.wordpress.com/2011/07/20110714_nyheter_10_10.pdf
Nej tar inte illa upp på det sättet. Eftersom jag inte är vittne till brottet kan jag ju inte personligen styrka att det inträffat. Men som du säkert förstår så litar jag ju i första hand på den drabbade i det här fallet. Man agerar i affekt och tänker det värsta hela tiden. I och med att det hänt tidigare blir man ännum er arg just i den stunden man får telefonsamtalet.
Självklart är jag också kritisk i brottsmål. I alla fall efter att man lugnat sig och fått de tillgängliga fakta på bordet. Det om SöS hade jag ingen aning om. De jag träffat där verkar proffsiga och på intet sätt trott att de var några som vill få upp statistiken. Snarare tvärtom. Relevant information, ska dit snart.
Kan tycka att kvinnor som blir utsatta för våldtäkt i för många fall blir icke trovärdiga hos för många personer. Våldtäkt är ett oerhört svårt brott att bevisa, åt båda håll naturligtvis. Men många väljer att gå på den "uppdiktade" versionen för hon "ville ju egentligen". Visst, det kan så vara i vissa fall. Men i många fall tror jag att kvinnor talar sanning. Känns inte som ett brott man bara hasplar ur sig för att få uppmärksamhet. För vilken sorts uppmärksamhet är det? Knappast speciellt positiv...
Som sagt, lägger inga värderingar i om folk tror att detta är påhittat. Alla får göra sina egna tolkningar. Men att Älvsjö skulle vara påhittat kan jag med säkerhet säga att så är inte fallet. Har ju levt nära människan i ett år nu, det är ingen vacker syn alla gånger vill jag be att få tala om.