2012-04-09, 23:42
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunez
1. Det var relativt kallt ute idag under matchen, nästintill allihopa bar en jacka eller en tjocktröja.

2. Det var inte fler än 10-15% som bar en vit tjocktröja vad jag såg, men jag kan självklart ha fel också.

3. Kombinerar du vit tröja + långt stripat hår i klacken så får vi nog fram en ganska bra bild på GM.

Precis. Kolla bara bilder på de olika läktarsektionerna. 1/50 är vita tröjor. Vit tröja, tryck och mörkt, långt hår borde räcka ganska långt känner jag.
Citera
2012-04-09, 23:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisses
– Hon ropade på en kompis, då försvann han, säger Linda Feldt vid Söderortspolisen.

Uppfattar det som att gärningsmannen gör något snabbt innan hon hinner reagera, sen ropar hon på sin kompis och då sticker han. Men det kanske bara är jag som vill att det ska vara så.

Kan vara flera olika scenarion. Han kan ta sig därifrån snabbt oavsett var han har kuken, det i sig är väl antagligen inget problem. Det är att försöka förminska händelsen att skriva som du gjorde att det skulle krävas lite för att det ska räknas som våldtäkt. Så är det inte, det krävs ett fruktansvärt brott för att det ska räknas som våldtäkt. Oavsett om han penetrerat henne, tvingat till sig oralsex eller stoppat upp något i henne så är det fruktansvärt illa och vedervärdigt! Det är oerhört traumatiskt och hemskt att råka ut för kan jag tänka mig.
Citera
2012-04-09, 23:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Jag skulle klassa stoppa in fingrarna som våldtäkt.
Men nu tycker jag att vi inte ska ifrågasätta den stackars tjejens historia
och om det var eller inte var våldtäkt.
Jag tror det är det värsta man kan göra, att tvivla på någon som utsatts för det brottet.

Det kan du ju klassa det som, men min uppfattning är det i juridiskt hänseende vanligen krävs mer.

Jag ifrågasätter alltså inte på något vis tjejens historia. Därmed i och för sig inte sagt att det verkligen rör sig om en våldtäkt. Hon har uppgett för polisen vad hon utsatts för och man har beslutat att inleda en förundersökning om misstänkt våldtäkt. Valet av rubricering kommer sannolikt inte från henne. Visar det sig att det hon har uppgett är sant (i nuläget finns inget som talar för att hon ljuger, tvärtom verkar hon kunnat ge ett hyfsat klart signalement, vilket styrker hennes historia) så behöver det alltså inte landa på "våldäkt" när rätten sagt sitt. Det kan också röra sig om ett försöksbrott, eller någon annan rubricering.

Så även om det "bara" skulle röra sig om instoppade fingrar kan det alltså vara korrekt att inleda en förundersökning om våldtäkt.
Citera
2012-04-09, 23:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisses
Jag ifrågasätter ingens historia. Det är ju våldtäkt det också. Men det skulle förklara det "omöjliga" i att det kunde hända mitt i matchen.

Du uttryckte ju en åsikt i att det inte krävs så mycket för att det ska räknas som våldtäkt. Det var klart onödigt skrivet, dessutom stämmer det inte. Oavsett penetrering, oralt tvång eller uppstoppade saker så är det hemskt och genomvidrigt. Totalt förkastligt och man bör låsa in honom och kasta nyckeln för all framtid. Att förminska vad som räknas som våldtäkt är ovärdigt! Enbart folk med störd egen sexualitet kan se bekymmer i att det klassas som våldtäkt att tvinga till sig oralt sex och stoppa upp saker i andra människor.
Citera
2012-04-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kan vara flera olika scenarion. Han kan ta sig därifrån snabbt oavsett var han har kuken, det i sig är väl antagligen inget problem. Det är att försöka förminska händelsen att skriva som du gjorde att det skulle krävas lite för att det ska räknas som våldtäkt. Så är det inte, det krävs ett fruktansvärt brott för att det ska räknas som våldtäkt. Oavsett om han penetrerat henne, tvingat till sig oralsex eller stoppat upp något i henne så är det fruktansvärt illa och vedervärdigt! Det är oerhört traumatiskt och hemskt att råka ut för kan jag tänka mig.

Jag skulle säga att GM är otroligt dum ifall han lämnar platsen direkt efter att han utfört det. För att du ska få gå ut under matchen så måste du passera vakterna vid utgången & kanske slänga en kommentar "Jag ska ut".

Det är inte alls många som gör det heller, på så sätt kan det vara en vakt som möjligtvis kommer ihåg litegrann efter lite mer signalement.

F.ö så ser jag nu att inte ens 1/50 som en tidigare man påpekade bar vit tröja. Detta blir nog lättare än vi trott.
Senast redigerad av Fortunez 2012-04-09 kl. 23:49. Anledning: Särskrev.
Citera
2012-04-09, 23:49
Medlem
Bescs avatar
Brukar man inte gå på fotboll med vänner? Någon av vännerna som läser eller någon som stod brevid honom under matchen måste ju nu i efterhand tänka efter ganska mycket efter de signalementet.

Någon vet garanterat vem mannen är men är tyst om det.

Blir man med brottsling då?
Citera
2012-04-09, 23:50
Medlem
Citat:
1. Det var relativt kallt ute idag under matchen, nästintill allihopa bar en jacka eller en tjocktröja.

2. Det var inte fler än 10-15% som bar en vit tjocktröja vad jag såg, men jag kan självklart ha fel också.

3. Kombinerar du vit tröja + långt stripat hår i klacken så får vi nog fram en ganska bra bild på GM.

"vit tröja med tryck" säger polisen vilket med säkerhet är den vanligaste accessoaren på en bajensupporter. Vet inte vart du fått tjocktröja ifrån kan ju lika gärna varit en t-shirt under en jacka hon sett.
Citera
2012-04-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besc
Brukar man inte gå på fotboll med vänner? Någon av vännerna som läser eller någon som stod brevid honom under matchen måste ju nu i efterhand tänka efter ganska mycket efter de signalementet.

Någon vet garanterat vem mannen är men är tyst om det.

Blir man med brottsling då?

Det kan mycket möjligt vara så som du säger, men det är även massvis av bajare som går ensamma dit.
Citera
2012-04-09, 23:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jag skulle säga att GM är otroligt dum ifall han lämnar platsen direkt efter att han utfört det. För att du ska få gå ut under matchen så måste du passera vakterna vid utgången & kanske slänga en kommentar "Jag ska ut".

Jag tolkar att han lämnade platsen som att det mest troliga är att han försvann i folkvimlet och jag skulle gissa att han försvann in på läktaren igen helt enkelt. Att han lämnade platsen för mig innebär toalettområdet? Han kan absolut ha lämnat arenan, men det är tveksamt. Då skulle vakterna reagerat i efterhand.
Citera
2012-04-09, 23:53
Medlem
Jag har precis fått uppgifter om att det inte har skett någon våldtäkt. Återkommer så fort jag har mer info!
Citera
2012-04-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiff.One
"vit tröja med tryck" säger polisen vilket med säkerhet är den vanligaste accessoaren på en bajensupporter. Vet inte vart du fått tjocktröja ifrån kan ju lika gärna varit en t-shirt under en jacka hon sett.

Sant nu när du säger det, jag verkar ta det ena och det andra för givet. Man skulle väldigt gärna ha reda på precis vad hon såg. Ifall det var en T-tröja eller ifall det var en T-shirt. Ifall det var Bajenrelaterat tryck eller ifall det var annat..

Irriterande med så vaga signalement.
Citera
2012-04-09, 23:55
Medlem
Bescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Jag har precis fått uppgifter om att det inte har skett någon våldtäkt. Återkommer så fort jag har mer info!

och det har du sett på facebook då eller? Dom uppgifterna cirkulerar också runt bland alla mina bajen vänner. Skulle nog vänta med att säga något innan media eller polis går ut med uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in