2012-04-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tidningar och folk här säger olika versioner av historien.
Vissa sägs att hon drogs in där i mitten av andra halvlek, vissa i halvtid.
I halvtid tror jag däremot att det är i stort sett omöjligt att faktiskt utföra någonting överhuvudtaget då det var såpass mycket folk som det faktiskt var där, jag var aldrig "där nere" när andra halvlek hade startat så jag vet inte hur det såg ut där då men jag antar att det fortfarande var relativt mycket folk?

För att citera aftonbladet så uppfattar jag det som att hon var tyst, fram tills han faktiskt viftade med Mini-GM, och då skrek hon.

En annan sak jag tvivlar på är också att hon bara har skador i ansiktet, men inga i underlivet?
Kanske bara jag som tolkar AB fel.

När artikeln skrevs var inga undersökningar gjorda. Vet inte hur vanligt det är att AB skriver det men då kan jag meddela att sådana skador fanns. Men härifrån och nu lägger jag inga värderingar i om det är sant eller inte. Jag är ju part i målet. Kan bistå med information om ni är intresserade.
Citera
2012-04-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Du har rätt i vad du säger i sista meningen men är naiv i övrigt. Går man ett steg längre och tittar på sannolikheter (statistik) så går det med säkerhet att skilja på grupperna vad gäller våldsbenägenhet.

Hammarbyare vill helst sitta med en öl någon annan köpt och bli fulla. När jag skriver så fattar du väl att jag förstår att det inte gäller alla? Det råkar bara gälla långt mer för t ex Bajare än för Djurgårdare. Det finns inget skevt med det.

Det är vidare långt mer vanligt (ur ett sannolikhetsperspektiv) med emotjejer i Bajenklacken än i t ex AIK-klacken. Som du säger är de inte homogena grupper, men det står utom allt tvivel att olika typer av personligheten dras till olika samhörigheter och statistiska tendenser går lätt att urskilja mellan grupperna, oavsett om de är homogena eller ej.

Klarar man inte generaliseringar skall man nog inte diskutera på ett diskussionsforum. Det är ytterst få diskussioner som är meningsfulla på individbasis, eftersom få av dem som diskuterar känner individen. Ditt problem är att du inte förstår att folk som generaliserar VET att de generaliserar och hoppas att läsarna (du) är intelligenta nog att förstå det.

Jävlar, du borde skaffa en hobby. Vad sägs om att dikta upp lite poesi? Sluta vara så allvarlig på ett forum, jag kan gissa att det tog ca 10min att skriva de där raderna. Lyckas du hitta den statistik som är relevant för händelsen och inlägget jag kommenterade: Kör på. Annars kan du somsagt skriva en krönika på Svenskafans.se om supporterkulturen. Om din intelligens innefattar lagom självdistans
Citera
2012-04-10, 13:38
Medlem
bl1nks avatar
Är detta tidigare på kvällen?
http://www.dn.se/webbtv/nyheter/har-slass-fotbollsfansen/

Atmosfär verkar lite hätsk? Kanske inte är så ovanligt på matcher?
Citera
2012-04-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Det var ju verkligen ett väldigt vagt och allmängiltigt signalement som lämnats. Gärningsmannen ska varit mellan 25-30 år och runt 185 cm. Det är väl typ 90% av publiken som passar in på det.

Ganska ovanligt ändå att berikare är så pass långa.
Citera
2012-04-10, 13:42
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Är detta tidigare på kvällen?
http://www.dn.se/webbtv/nyheter/har-slass-fotbollsfansen/

Atmosfär verkar lite hätsk? Kanske inte är så ovanligt på matcher?
Ja, det där är en film från 16.30-tiden, då aik-ligister attackerade vanliga supportrar varpå Bajens tuffare killar ganska förståeligt surnade till en smula. Har dock föga med topic att göra.
Citera
2012-04-10, 13:48
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Ja, det där är en film från 16.30-tiden, då aik-ligister attackerade vanliga supportrar varpå Bajens tuffare killar ganska förståeligt surnade till en smula. Har dock föga med topic att göra.

Jo, jag vet. Men saker som händer tidigare, kan ju faktiskt påverka personers senare handlingar?

T.ex om någon är helt uppe varv (och är aggressiv) då kan detta leda till att han senare går på någon oskyldig? Efter några extra öl.
Senast redigerad av bl1nk 2012-04-10 kl. 13:51.
Citera
2012-04-10, 13:52
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Jo, jag vet. Men om saker som händer tidigare, kan ju faktiskt påverka personers senare handlingar?

T.ex om någon är helt uppe varv (och är aggressiv) då kan detta leda till att han senare går på någon oskyldig? Efter några extra öl.
Folk är alltid uppe i varv på fotboll, åtminstone när det gäller klubbar som man lever för (förekommer i princip endast i storstäderna när det gäller Sverige). Dock knappast mer uppe i varv än på en black metal-spelning eller dylikt. Det är betydligt stökigare per capita på musikfestivalers campingområden än på fotbollsarenor. Problemet i sig är ju sammanhang där män är berusade i grupp; inte så mycket tillställningens art, även om folk förstås är mer upptrissade på en Mayhem-spelning eller Bajenmatch än om de går och ser The Real Group eller Trelleborg.
Citera
2012-04-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocame
När artikeln skrevs var inga undersökningar gjorda. Vet inte hur vanligt det är att AB skriver det men då kan jag meddela att sådana skador fanns. Men härifrån och nu lägger jag inga värderingar i om det är sant eller inte. Jag är ju part i målet. Kan bistå med information om ni är intresserade.

Tack, får man någon träff på DNA denna gång, vore det av stort intresse.

Ta inte illa upp om någon ifrågasätter sanningshalten, det förekommer trots allt ganska ofta anmälningar som visar sig vara grundlösa. Och för att vara rättvis, att man tog upp fallet i Älvsjö i "Efterlyst" pekar på att polisen tror på att det våldtäkten ägt rum, trots vad jag uppfattat som avsaknad av teknisk bevisning.

En annan felkälla är SöS-mottagningen som tar hand om och undersöker våldtäktsoffer, som tyvärr inte helt pålitlig. Den drivs av tok/extremfeminister, som i stort sett tolkar varje undersökningsfynd som en våldtäkt.
Artikel i DN som tar upp misstankarna om falska rättsintyg på Södersjukhusets mottagning för våldtagna kvinnor:
http://maukonen.files.wordpress.com/2011/07/20110714_nyheter_10_10.pdf
Citera
2012-04-10, 13:53
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Jävlar, du borde skaffa en hobby. Vad sägs om att dikta upp lite poesi? Sluta vara så allvarlig på ett forum, jag kan gissa att det tog ca 10min att skriva de där raderna. Lyckas du hitta den statistik som är relevant för händelsen och inlägget jag kommenterade: Kör på. Annars kan du somsagt skriva en krönika på Svenskafans.se om supporterkulturen. Om din intelligens innefattar lagom självdistans
Inlägget handlade om att det absolut går att visa på tendenser inom supportergrupperna, trots att de (mycket riktigt) ej är homogena och har väldigt lite med mig att göra. Inlägget jag kommenterade var helt enkelt jävligt dumt - knappast mitt fel och har väldigt lite med mig eller poesi att göra men det känns fint att du blev imponerad. Om det fick dig att förstå något du tydligt inte förstått tidigare var det värt de minuterna.
Citera
2012-04-10, 14:06
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Folk är alltid uppe i varv på fotboll, åtminstone när det gäller klubbar som man lever för (förekommer i princip endast i storstäderna när det gäller Sverige). Dock knappast mer uppe i varv än på en black metal-spelning eller dylikt. Det är betydligt stökigare per capita på musikfestivalers campingområden än på fotbollsarenor. Problemet i sig är ju sammanhang där män är berusade i grupp; inte så mycket tillställningens art, även om folk förstås är mer upptrissade på en Mayhem-spelning eller Bajenmatch än om de går och ser The Real Group eller Trelleborg.

Men inom fotboll så är det 2 grupperingar (de båda lagen).
Vi mot dom stämningen är helt annorlunda om man jämför t.ex musik-festivaler.
Det är som att göra en spelning med 2 Pac (West Coast) och en med The Notorious B.I.G. (East Coast) samtidigt och på samma arena.

Man skyddar sina egna. Kan det vara så att laget vet vem som ligger bakom detta och sluter upp bakom honom? P.g.a. den stark tillhörigheten?
I så fall kan det bli svårt att hitta den skyldige.
Men samtidigt så tror jag inte att Hammarby skulle ta så lätt på händelsen.
Citera
2012-04-10, 14:14
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Man skyddar sina egna. Kan det vara så att laget vet vem som ligger bakom detta och sluter upp bakom honom? P.g.a. den stark tillhörigheten?
I så fall kan det bli svårt att hitta den skyldige.
Men samtidigt så tror jag inte att Hammarby skulle ta så lätt på händelsen.

Inte en chans. En våldtäktsman står inte högt i kurs nånstans.
Citera
2012-04-10, 14:17
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Inte en chans. En våldtäktsman står inte högt i kurs nånstans.

Det hoppas jag verkligen inte.
Kan risken finnas att supportrarna kommer att ta lagen i egna händer?
Hitta den skyldige och straffa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in