2012-04-10, 12:42
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en del som pekar på att den inte ägt rum, om jag minns rätt:

Man har inte hittat DNA vid Älvsjövåldtäkten. GM ska ha använt handskar och kondom, vilket är mycket ovanligt.

Hmmm. Jag minns den där våldtäkten eftersom den var med på Efterlyst, och den gjorde mig sjukt illa berörd. Hoppas ändå nånstans på att den är påhittad då, så får jag i alla fall lite ljusare bild av vår värld, då den våldtäkten verkade synnerligen rå.
Citera
2012-04-10, 12:42
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalinkan
Personen som hittat på detta är samma person som var aktuell vid Älvsjövåldtäkten. Känner personen ifråga och var även på matchen igår och pratade med både henne och polisen. Händelsen är helt uppdiktad pga. för mycket alkohol, dåligt självförtroende och ett stort bekräftelsebehov.

Skadorna som hon påstår sig fått i samband med våldtäkten är skador hon fick under marschen då hon ramlade pga fylla.

Det gör mig väldigt ont att Hammarbys namn dras i smutsen pga detta och att det börjar diskuteras vem en potentiell förövare kan vara.

Hoppas för din skulle att du är rejält torr bakom öronen när du går ut med information likt denna.
Om detta stämmer och tjejen i fråga inte alls har blivit våldtagen har hon dragit Hammarbys emblem ordentligt i dyngan.
Om det är så att det inte stämmer så har du gjort bort dig kraftigt.
En av er har i vilket fall förverkat rätten att beträda Hammarbys arena.

Denna informationen skall både polis, Hammarby fotboll och Bajen fans ta del av omgående som tidigare skribent även påtalade.
Citera
2012-04-10, 12:48
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Hörrö, vad har etniciteten med detta att göra!!!111
Dessutom är det socialekononomiska faktorer som ligger bakom att folk ljuger!
Samt så säger kriminolog Jerzy Sarnecki; Att ljuget har minskat under de senaste 20 åren

Nu verkar det rätt troligt att allt är påhittat, blir ju dock rätt så "synd" om tjejen ändå eftersom ~10k kommer hata henne.

EDIT: Säkert betydligt fler än 10k tänker på alla bajare å fbare som har ev. slösat sin tid här.
Senast redigerad av klashback 2012-04-10 kl. 12:50.
Citera
2012-04-10, 12:54
Medlem
Trodde i min enfald att det här stället kryllade av bra folk, och framförallt att hennes bekantskapskrets kryllade av bra folk. Men så fel jag hade.

Ni får gärna sitta här och orera kring saker som att hon skulle hittat på båda två osv. Om vi pratar fallet i Älvsjö så vet polisen att de två har gjort det igen, samma scenario, samma tilvägagångssätt. Skador på kroppen som inte uppkommer annars har visats osv. Men ni har säkert kolla på allt sånt där, läkarrapporter osv.

Jag agerade i affekt igår. Likt ni säkert skulle ha gjort. Var ett misstag att försöka bistå den här sidan med information då folk nu helt plötsligt tror att båda är påhittat. Och jag kan säga att tanken slog mig igår också, men efter att ha varit med "offret" och hört läkaren berätta om skadorna så ville jag bara kräkas.

Självklart är det fortfarande en misstänkt våldtäkt, om det uppkommer FAKTA att det inte har hänt är jag den förste att jubla å både min systers och Hammarbys vägnar. Tyvärr tror jag att det har hänt av naturliga förklaringar, tills något annat är faställt.

Och till den som heter "Kalinka", är lite osäker på vem du är. Så vill jag bara säga att du ljuger om minst en sak. Du var inte med henne hela matchen, och det vet du också. Och du har förmofligen inte sett hennes ansikte eller skador på andra delar av kroppen spm INTE uppkom i samband med ett tidigare fall.

Skit samma, nog från mig.
Citera
2012-04-10, 13:00
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonybarony
man måste vara straffad tidigare för att vara med i dna registret.
Du har rätt, men hittar man en "misstänkt" så kan man jämföra denne med dna från brottsplatsen.
Citera
2012-04-10, 13:01
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocame
Trodde i min enfald att det här stället kryllade av bra folk, och framförallt att hennes bekantskapskrets kryllade av bra folk. Men så fel jag hade.

Ni får gärna sitta här och orera kring saker som att hon skulle hittat på båda två osv. Om vi pratar fallet i Älvsjö så vet polisen att de två har gjort det igen, samma scenario, samma tilvägagångssätt. Skador på kroppen som inte uppkommer annars har visats osv. Men ni har säkert kolla på allt sånt där, läkarrapporter osv.

Jag agerade i affekt igår. Likt ni säkert skulle ha gjort. Var ett misstag att försöka bistå den här sidan med information då folk nu helt plötsligt tror att båda är påhittat. Och jag kan säga att tanken slog mig igår också, men efter att ha varit med "offret" och hört läkaren berätta om skadorna så ville jag bara kräkas.

Självklart är det fortfarande en misstänkt våldtäkt, om det uppkommer FAKTA att det inte har hänt är jag den förste att jubla å både min systers och Hammarbys vägnar. Tyvärr tror jag att det har hänt av naturliga förklaringar, tills något annat är faställt.

Och till den som heter "Kalinka", är lite osäker på vem du är. Så vill jag bara säga att du ljuger om minst en sak. Du var inte med henne hela matchen, och det vet du också. Och du har förmofligen inte sett hennes ansikte eller skador på andra delar av kroppen spm INTE uppkom i samband med ett tidigare fall.

Förstår din ilska och frustration, när något hänt (eller inte hänt) så kommer det alltid komma upp två sidor av situationen. Till sist så brukar dock sanningen segra.
Det sämsta du kan göra om du nu verkligen vill att sanningen ska nå ut är att bli tyst.

Ingen av oss som skriver här har varken varit med eller sätt en våldtäkt så vi kan bara pussla ihop bitarna som presenteras för oss. Det är allt vi har att gå på. Och då väger allas ord lika tungt tills de blivit bevisade/motbevisade.
Citera
2012-04-10, 13:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en del som pekar på att den inte ägt rum, om jag minns rätt:

Man har inte hittat DNA vid Älvsjövåldtäkten. GM ska ha använt handskar och kondom, vilket är mycket ovanligt.

Kondom är som du säger mycket ovanligt.
Dock var det kallt ute, och man kan inte utesluta att gemene man har handskar på sig en dag som igår.
Citera
2012-04-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
Förstår din ilska och frustration, när något hänt (eller inte hänt) så kommer det alltid komma upp två sidor av situationen. Till sist så brukar dock sanningen segra.
Det sämsta du kan göra om du nu verkligen vill att sanningen ska nå ut är att bli tyst.

Ingen av oss som skriver här har varken varit med eller sätt en våldtäkt så vi kan bara pussla ihop bitarna som presenteras för oss. Det är allt vi har att gå på. Och då väger allas ord lika tungt tills de blivit bevisade/motbevisade.

Varför skulle jag INTE vilja att sanningen kommer fram? Jag förstår att ni lägger ihop ett pussel av vaga jävla fragment och egna värderingar/påståenden. Och det har jag all respekt för. Men som du säkert också har respekt för så orkar jag inte läsa all skit mellan dessa inlägg. Spekulationer om att folk ljuger om sånt här i allmänhet osv. Och jag VET att offret i fråga inte vill dra in Hammarbys namn i smutsen frivilligt. Finns ju 10000000 andra platser att ljuga om isåfall?

Som sagt, jag väljer att tro på "offret" tills motsatsen är bevisad. Lika väl som jag anser att någon att oskyldig tills det är bevisat. Är ju inte direkt jag som blivit utsatt för något brott, men jag väljer såklart att tro på den drabbade och läkarna i det här fallet. Tills som sagt något annan FAKTA har uppkommit.
Citera
2012-04-10, 13:19
Medlem
Hyfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocame

Min fetstil.
Om hon har fysiska skador i ansiktet är det här helt sjukt. Jag kunde på min höjd tänka mig att någon full idiotpervo hade kört ner handen i hennes bralla och sen klassades det som våldtäkt av polisen. Men om det nu är så att hon har synliga skador efter en regelrätt överfallsvåldtäkt på den där muggen är det helt sanslöst bissart. Jag var själv på muggen i slutet av halvtid/början av andra halvlek och att kunna skada en tjej utan att totalt kaos och tumult skulle uppstå är... Ja, jag fattar ingenting. Det är någonting som inte stämmer. Jag säger inte att hon ljuger men något i rapporteringen måste vara fel.
Citera
2012-04-10, 13:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfs
Min fetstil.
Om hon har fysiska skador i ansiktet är det här helt sjukt. Jag kunde på min höjd tänka mig att någon full idiotpervo hade kört ner handen i hennes bralla och sen klassades det som våldtäkt av polisen. Men om det nu är så att hon har synliga skador efter en regelrätt överfallsvåldtäkt på den där muggen är det helt sanslöst bissart. Jag var själv på muggen i slutet av halvtid/början av andra halvlek och att kunna skada en tjej utan att totalt kaos och tumult skulle uppstå är... Ja, jag fattar ingenting. Det är någonting som inte stämmer. Jag säger inte att hon ljuger men något i rapporteringen måste vara fel.

Tidningar och folk här säger olika versioner av historien.
Vissa sägs att hon drogs in där i mitten av andra halvlek, vissa i halvtid.
I halvtid tror jag däremot att det är i stort sett omöjligt att faktiskt utföra någonting överhuvudtaget då det var såpass mycket folk som det faktiskt var där, jag var aldrig "där nere" när andra halvlek hade startat så jag vet inte hur det såg ut där då men jag antar att det fortfarande var relativt mycket folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Hon ropade på en kompis, då försvann han, säger Linda Feldt vid Söderortspolisen.
För att citera aftonbladet så uppfattar jag det som att hon var tyst, fram tills han faktiskt viftade med Mini-GM, och då skrek hon.

En annan sak jag tvivlar på är också att hon bara har skador i ansiktet, men inga i underlivet?
Kanske bara jag som tolkar AB fel.
Citera
2012-04-10, 13:30
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Oj vilken skev bild du har. Tror du att det finns något lag i Sthlm som är "fredligare" än ett annat? Vi snackar inte om någon homogen grupp här. Det finns fredliga och icke fredliga supportrar i alla lagen.
Du har rätt i vad du säger i sista meningen men är naiv i övrigt. Går man ett steg längre och tittar på sannolikheter (statistik) så går det med säkerhet att skilja på grupperna vad gäller våldsbenägenhet.

Hammarbyare vill helst sitta med en öl någon annan köpt och bli fulla. När jag skriver så fattar du väl att jag förstår att det inte gäller alla? Det råkar bara gälla långt mer för t ex Bajare än för Djurgårdare. Det finns inget skevt med det.

Det är vidare långt mer vanligt (ur ett sannolikhetsperspektiv) med emotjejer i Bajenklacken än i t ex AIK-klacken. Som du säger är de inte homogena grupper, men det står utom allt tvivel att olika typer av personligheten dras till olika samhörigheter och statistiska tendenser går lätt att urskilja mellan grupperna, oavsett om de är homogena eller ej.

Klarar man inte generaliseringar skall man nog inte diskutera på ett diskussionsforum. Det är ytterst få diskussioner som är meningsfulla på individbasis, eftersom få av dem som diskuterar känner individen. Ditt problem är att du inte förstår att folk som generaliserar VET att de generaliserar och hoppas att läsarna (du) är intelligenta nog att förstå det.
Citera
2012-04-10, 13:30
Medlem
Första känn jag fick när jag läste detta var: Påhitt.
Och jag är ej bajenfan.

Förhoppningsvis får vi mer information och kan klar göra sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in