• 1
  • 2
2012-04-08, 07:45
Medlem
Jag har råkat i klorna på en människa som manipulerar och ljuger och jah, det är egentligen så himla mycket mer. Men jag kan inte dra allting med risk för att outa mig själv då hans/hennes familj också hänger här.

Jag har bestämt mig för att dra åt helvete. Så långt det går.
Hur gör man sig av med en psykopat på bästa sätt utan att det blir konsekvenser ?

Jag har varit i dennes våld alldeles för länge. I flera år.
Snäll och lojal som jag är har jag alltid ställt upp, utan en tanke på vad jag gjort eller gett mig in i.

Jag har även blivit hotad av denne person flera gånger, när vi blivit rejäla ovänner. Har lärt mig att det är tomma hot. Så särskilt rädd är jag inte.
Men jag vet att denne människa + familj kollar upp en flera år efteråt. Kollar vart man bor, kollar bloggar, får andra familjemedlemmar att bli vän med en på facebook osv. Manipulation och spionage.
Jag vill bara att min anpassning till det nya livet ska bli bäst.

Jag skulle behöva prata med någon som kanske kan lite om psykopater, som kan ge råd, så jag inte säger eller gör något som kan trigga denna personen.

Hjälp mig!
Citera
2012-04-08, 07:56
Medlem
godawdos avatar
om du blir förföljd och inte får vara ifred, bör du anmäla detta. Rubriceras som "stalkning".
Citera
2012-04-08, 07:58
Medlem
Nej, jag blir inte förföljd. Kan inte säga för mycket eftersom dem som sagt hänger i forumet, och risken för upptäckt är rätt stor
Men vet inte vart jag annars kan vända mig för att få hjälp.
Citera
2012-04-08, 08:05
Medlem
godawdos avatar
Om du vill bli av med vederbörande kan du kanske flytta, byta namn, ha hemligt nr. m.m? Men det är ju besvärligt. Du kan också ignorera personen f.o.m nu. Låtsas som att denne inte finns. Du borde prata med någon, kanske finns det någon på soc. Om du blir utnyttjat på olika sätt, tx.
Citera
2012-04-08, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
Om du vill bli av med vederbörande kan du kanske flytta, byta namn, ha hemligt nr. m.m? Men det är ju besvärligt. Du kan också ignorera personen f.o.m nu. Låtsas som att denne inte finns. Du borde prata med någon, kanske finns det någon på soc. Om du blir utnyttjat på olika sätt, tx.

Precis. Jag funderar på att flytta. Men på alla sidor om psykopater varnar dem om att man inte ska säga och göra fel saker, eller utmata psykopaten då den kommer göra allt för att offret ska må dåligt, så som att sprida rykten, anmäla osv osv.

Min fråga är; Hur undviker jag påföljderna ? Jag vill helst slippa allt sånt då det tar tid, kraft och energi samt trots allt får mig att må skit
Citera
2012-04-08, 08:26
Medlem
Är du säker på denna är psykopat och inte low life:P

Hjälp denna att hitta en hobby kanske, denna slutar stalka................
Citera
2012-04-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare
Är du säker på denna är psykopat och inte low life:P

Hjälp denna att hitta en hobby kanske, denna slutar stalka................

Jag är jävligt säker.
En hobby ?? Vet du ens vad en psykopat är ? Det går inte prata förstånd med en psykopat, om det är det du tror!
Och stalkar mig, det gör den FORTFARANDE inte..
Citera
2012-04-08, 09:08
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Jag har råkat i klorna på en människa som manipulerar och ljuger och jah, det är egentligen så himla mycket mer. Men jag kan inte dra allting med risk för att outa mig själv då hans/hennes familj också hänger här.

Hur gör man sig av med en psykopat på bästa sätt utan att det blir konsekvenser ?

Snäll och lojal som jag är har jag alltid ställt upp, utan en tanke på vad jag gjort eller gett mig in i.

Jag har även blivit hotad av denne person flera gånger, när vi blivit rejäla ovänner. Har lärt mig att det är tomma hot. Så särskilt rädd är jag inte.
Men jag vet att denne människa + familj kollar upp en flera år efteråt. Kollar vart man bor, kollar bloggar, får andra familjemedlemmar att bli vän med en på facebook osv. Manipulation och spionage.

Jag skulle behöva prata med någon som kanske kan lite om psykopater, som kan ge råd, så jag inte säger eller gör något som kan trigga denna personen.

Hjälp mig!
Nollkontakt är det bästa. Svara inte på sms. Skaffa nummervisning på telefon. Svara inte när personen ringer.
Du får gärna pm mig så kan vi diskutera privat. Möjligtvis kan jag ge dig några tips,råd och hur man kan gå vidare.
Citera
2012-04-08, 09:41
Medlem
Citat:

Jag har även blivit hotad av denne person flera gå
nger, när vi blivit rejäla ovänner. Har lärt mig att det är tomma hot. Så särskilt rädd är jag inte.

Hjälp mig!

Psykopater, personer med riktig antisocial personlighetsstörning brukar sällan vara efterhängsamma, har svårt att tro att det verkligen handlar om en sådan att döma av vad du skriver och skulle det nu ändå vara det är det bara att ge fan i den ett tag, de brukar gå vidare ganska snabbt. Det som du beskriver är mer stalking, bryt med dem och gå vidare. Fungerar det inte så kontakta Polisen
Citera
2012-04-08, 10:20
Medlem
Citat:
Jag är jävligt säker.
En hobby ?? Vet du ens vad en psykopat är ? Det går inte prata förstånd med en psykopat, om det är det du tror!
Och stalkar mig, det gör den FORTFARANDE inte..

Jag kan inte säga att jag vet vad det är fullt ut.
Det jag menar med hobby är att det är en smooth lösning på ett jobbigt problem, om han läser allt du gör börja lägga upp bilder och länkar till hobbys.
Kanske denna ger fan i dig.
Men gör som andra tipsar och som samhället vanligtvis gör med psykopater kontakta polisen.
Det är inte så att du faktiskt bryr dig om denna lite grann och vet inte vad du ska göra?
Citera
2012-04-08, 10:35
Medlem
Attityds avatar
Citat:
.
Det är inte så att du faktiskt bryr dig om denna lite grann och vet inte vad du ska göra?
Oftast vet man inte vad man ska göra om man har en psykopat i nära relation,eftersom man vanligtvis provat allt och inget hjälper.

Att ha en psykopat efter sig är ingen dans på rosor. Värre än stalkers.

Omgivningen kommer att manipuleras av psykopaten,till att tro på dennes beskrivning är vad som hänt. Det enda man kan göra är att distansera sig från psykopaten.

Stannar du kvar hos psykopaten så kommer resten av det liv att vara mycket jobbigt. Psykopaten kommer metodiskt att bryta ner din självkänsla,därför är nollkontakt det absolut bästa.

Det finns ingen enkel lösning, det bästa är att vara så långt borta från personen som möjligt.
Citera
2012-04-08, 10:48
Medlem
Citat:
Jag kan inte säga att jag vet vad det är fullt ut.
Det jag menar med hobby är att det är en smooth lösning på ett jobbigt problem, om han läser allt du gör börja lägga upp bilder och länkar till hobbys.
Kanske denna ger fan i dig.
Men gör som andra tipsar och som samhället vanligtvis gör med psykopater kontakta polisen.

Jo, jag är faktiskt en normal människa med känslor, så jag bryr mig. Jag kan inte få in i skallen att denna människa är så otroligt manipulerande (fastän jag vet det innerst inne) utan vill gärna tro gott om den.
Jag vet jag är dum i huvudet, men jag tänker INTE ringa polisen på den då psykopater har skills för att ta sig ur sådana situationer, så förvärrar det bara hela grejen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in