• 3
  • 4
2012-04-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherekhan
Bara jag som inte förstår problemet? VAD gör "Psykopaten"? Vad är ditt specifika problem? Inte så jävla lätt att hjälpa om man inte vet vad fallet gäller.

Jag fattar inte heller. Om den inte stalkar och bara kommer med tomma hot...
Citera
2012-04-09, 18:17
Medlem
Wow snacka om mycket myter om psykopater.. Verkar som det räcker att bli kallad för psykopat för att bli klassad som en.
Citat:
Ursprungligen postat av youtuber
Då undviker du psykopaten. Säger nej varenda gång hen vill träffas, om hen frågar varför säger du, för att du inte vill träffa hen.

Problemet löst. Om hen ändå tränger sej på ring polis.

Problemet löst..

Befarar du att vederbörande kan bli mordisk mot dej för att du inte vill ses.. är du hens enda vän till exempel? Att personen skadar sej själv för att du inte vill vara med personen ska du skita blanka fan i.
Det låter vettigt. Om ts inte är en "psykopat" så borde hon redan provat detta.
Citera
2012-04-09, 19:25
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Precis. Jag funderar på att flytta. Men på alla sidor om psykopater varnar dem om att man inte ska säga och göra fel saker, eller utmata psykopaten då den kommer göra allt för att offret ska må dåligt, så som att sprida rykten, anmäla osv osv.

Min fråga är; Hur undviker jag påföljderna ? Jag vill helst slippa allt sånt då det tar tid, kraft och energi samt trots allt får mig att må skit

alltså, är han/hon besatt av dig.

Det enklaste är att du drar dig undan, slutar svara på telefonsamtal/sms, undivker att träffa vederbörande.

Utmana inte eller försök ställa han/henne mot väggen för det kommer bara slå tillbaka på dig själv högst troligen.
Citera
2024-08-19, 20:54
Blev du av med dem?
Citera
2024-08-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Blev du av med dem?

Verkar som det.
Jag analyserade henne, och kom fram till att hon aldrig lämnar västra götaland. Antagligen pga dålig ekonomi, så jag flyttade till ett annat län. Det verkar fungera, och senast hon hörde av sig var till min man för två somrar sedan. Hon har en för jävla attityd när hon ringer, och det är riktigt roligt att höra hennes irriterande röst när hon märker att vi låter hennes samtal gå till röstbrevlådan ^^

Det har nu gått... hm. 12 år? var det 2012 jag sa upp kontakten med henne? '
Jag har inte hört något sedan två år tillbaka, och detta mycket tack vare att jag:

- Tagit bort så mycket jag bara kunnat om mig själv från internet.
- Flyttat så långt ifrån henne som möjligt.
- Bytt email, telefonnummer, stängt ner diverse konton osv.
- Varnat min omgivning så de slänger på ifall hon skulle kontakta dem.

Detta verkar ha fungerat och jag mår inte längre dåligt pga henne. Så jävla skönt bli av med kärringen. Jag har även kommit fram till att hon inte är en renodlad psykopat, utan en narcissist med psykopatiska drag, precis som det står i hennes papper.
Citera
2024-08-19, 21:54
Citat:
Verkar som det.
Jag analyserade henne, och kom fram till att hon aldrig lämnar västra götaland. Antagligen pga dålig ekonomi, så jag flyttade till ett annat län. Det verkar fungera, och senast hon hörde av sig var till min man för två somrar sedan. Hon har en för jävla attityd när hon ringer, och det är riktigt roligt att höra hennes irriterande röst när hon märker att vi låter hennes samtal gå till röstbrevlådan ^^

Det har nu gått... hm. 12 år? var det 2012 jag sa upp kontakten med henne? '
Jag har inte hört något sedan två år tillbaka, och detta mycket tack vare att jag:

- Tagit bort så mycket jag bara kunnat om mig själv från internet.
- Flyttat så långt ifrån henne som möjligt.
- Bytt email, telefonnummer, stängt ner diverse konton osv.
- Varnat min omgivning så de slänger på ifall hon skulle kontakta dem.

Detta verkar ha fungerat och jag mår inte längre dåligt pga henne. Så jävla skönt bli av med kärringen. Jag har även kommit fram till att hon inte är en renodlad psykopat, utan en narcissist med psykopatiska drag, precis som det står i hennes papper.

Jag tänkte på att du skrev att de var här på Flashback. Det kan vara klokt att alternera mellan flera konton kanske. Vi får se. Har inte fått något vidrigt PM på någon dag. Anmäler allt såklart, så här kan det inte fortsätta.Tack för ditt utförliga svar som ger mig visst hopp om att klara mig bra även om jag är kvar på Flashback.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-19 kl. 22:03.
Citera
2024-08-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag tänkte på att du skrev att de var här på Flashback. Det kan vara klokt att alternera mellan flera konton kanske. Vi får se. Har inte fått något vidrigt PM på någon dag. Anmäler allt såklart, så här kan det inte fortsätta.Tack för ditt utförliga svar som ger mig visst hopp om att klara mig bra även om jag är kvar på Flashback.

Ja, jag vet inte hur pass aktiva de är på fb. Vet att tanten kollar någon gång när stora händelser sker, men tror inte hon håller direkt koll eller minns vad jag heter här på flashback Isåfall hade hon försökt nå mig här med tanke på att hon, visserligen i början men, skickade mejl och när jag bytte email märkte att hon inte fick svar, så då övergick hon till BREV som hon skickade via post
Allt för att nå mig
Senast redigerad av A.way 2024-08-20 kl. 07:40.
Citera
2024-08-20, 09:22
Citat:
Ja, jag vet inte hur pass aktiva de är på fb. Vet att tanten kollar någon gång när stora händelser sker, men tror inte hon håller direkt koll eller minns vad jag heter här på flashback Isåfall hade hon försökt nå mig här med tanke på att hon, visserligen i början men, skickade mejl och när jag bytte email märkte att hon inte fick svar, så då övergick hon till BREV som hon skickade via post
Allt för att nå mig

Det låter som om det har ordnat sig för dig. Ibland måste man kanske byta konto. När jag kom hit låg jag lågt men sedan hittade de mig i alla fall och började skicka PM som jag sedan nu i sommar undantagslöst anmäler till de arma moderatorerna för att det ska finnas kvar i händelse av att personerna gör verklighet av sina hot om polisanmälningar. Som sagt, tack för att du svarade mig, det var en väldigt gammal tråd så jag tvekade lite innan jag skrev.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in