2020-12-07, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Fridens liljor, tänkte höra om det finns några sköna hare krishna här som kanske vill dela med sig lite av sina tankar.

Jag har hört att man inte får äta lök eller dricka svart te och undrar förstås varför det är på detta viset?

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare

Det fanns en vad jag vet , tror han hette Dödochåterfödd .
Citera
2020-12-07, 19:22
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det fanns en vad jag vet , tror han hette Dödochåterfödd .

ja just jävlar den dåren
Citera
2020-12-11, 01:02
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Alla Prabhupadas böcker finns gratis på nätet:

https://prabhupadabooks.com/books?d=1
Citera
2021-01-29, 01:17
Medlem
Bacchus94s avatar
Hur är det med tandhälsan inom Krishnarörelsen? Vegetarianism/veganism leder ofta till tandlossning. Kände själv en kvinna som tappade framtänderna efter att ha varit vegetarian i 10 år. Bär alla Krishnamedvetna lösgom? Får man ens gå till tandläkare om man är medlem i Krishnarörelsen och har problem med gaddarna? Får man ens gå till vanlig läkare om man är sjuk? Nej...just det...blir du sjuk är det ditt eget fel eftersom du syndat. Krishna har sina egna "medicinmän" som botar cancer med örter.
Senast redigerad av Bacchus94 2021-01-29 kl. 01:41.
Citera
2021-03-10, 23:24
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Hur är det med tandhälsan inom Krishnarörelsen? Vegetarianism/veganism leder ofta till tandlossning. Kände själv en kvinna som tappade framtänderna efter att ha varit vegetarian i 10 år. Bär alla Krishnamedvetna lösgom? :
Jag vet köttätare som har löständer.
Vegetarianer brukar vara mer måna om att leva sunt än köttätare.

Medlemmar i Hare Krishna går till tandläkare och husläkare, som alla oss andra.
De har bara valt en annan tro och en annan livsstil än de flesta gör, men de lever sin dröm.
Citera
2021-03-11, 21:04
Medlem
Roligt med människor som lever ett eget liv. Ingenting för mig kanske, men jag uppskattar orginella människor.

För mig är det mera absurt att leva svenssonliv med villa, vovve, bokstavsbarn och Volvo. Snacka om att slösa bort sitt liv!

Vad tror dom att dom ska få efter avslutat jordeliv? En villa i himlen full med Concerta eller?
Citera
2021-03-13, 21:22
Medlem
dooeys avatar
Hare Krishna är den monoteistiska religion som har tilltalat mig mest med tanke på synen på djur och att dessa också är besjälade. Att köttätande därmed är fel och det kan jag förstå och respektera. Grundaren av I.S.K.O.N Srila Praphupad har jag lyssnat på en hel del och han har sagt en del kloka saker. T.ex. "he who is a fool, he thinks all others are" vilket är ett citat jag burit med mig sedan dess. Dock är jag absolut inte gudstroende.

Tror inte på att vi all ska tillbaka till någon slags evig gudakälla där allt är frid och fröjd. Livet är en kamp och det finns oändligt med glädjeämnen om man är beredd att kämpa. Döden har dock varken glädje eller sorg i sig. På planeter vars utveckling har kommit mycket längre så finns antagligen inte religion längre. Vetenskapen har där ersatt vidskepelser och så kommer det även bli här till slut. Men det känns nästan som att mänskligheten måste befrias först på något vis, från de som sitter på makten och sanningen - och använder RELIGION som maktmedel.
Citera
2022-08-30, 14:03
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Dom lever ganska jordnära och bra. Men dieten måste ta kål på dom. Hur mår ni som är Hare Krishna?

Mår bra!

Över förväntan bra!

Varför skulle dieten ta kål på oss?

Vi avstår ju från dålig diet, såsom kött och alkohol!

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det fanns en vad jag vet, tror han hette Död och återfödd.

Ja, har du någon fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Ja just jävlar, den dåren!

Hurså, jag tror ju också på Intelligent Design!

Tror du kommer gilla att läsa det här, du som har insett att Intelligent Design ligger bakom universum och alla livsformer:

https://snilleblixten.net/category/intelligent-design/

Senast redigerad av Död o återfödd 2022-08-30 kl. 14:54.
Citera
2022-08-30, 14:56
Medlem
Hur går det för de vegetariska HK restaurangerna? Måste blivit svårare när de flesta matställen har vegetariska alternativ?
Citera
2022-09-02, 19:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Hur går det för de vegetariska HK restaurangerna? Måste blivit svårare när de flesta matställen har vegetariska alternativ?

Den första vegetariska restaurangen som slog upp portarna, var Govindas på Grevgatan 18, Östermalm, 1975!

Ja, nu 2022 finns det många alternativ, så det är svårare, vi har inte ens kvar någon restaurang i Stockholm, men i Göteborg, Malmö, Lund och Göteborg finns Govindas kvar!

Govindas i Lund lär vara i världsklass, Googla!
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-09-02 kl. 19:23.
Citera
2022-09-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Den första vegetariska restaurangen som slog upp portarna, var Govindas på Grevgatan 18, Östermalm, 1975!

Ja, nu 2022 finns det många alternativ, så det är svårare, vi har inte ens kvar någon restaurang i Stockholm, men i Göteborg, Malmö och Lund finns Govindas kvar!
Okej men tror att HK spelat en viktig roll för spridandet av vegetariskt käk i Sverige. Det är alltid något. Var inte längesedan en bakad potatis var det enda alternativet för de som inte blir upphetsade av döda djur.
Citera
2022-09-02, 19:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Okej men tror att HK spelat en viktig roll för spridandet av vegetariskt käk i Sverige. Det är alltid något. Var inte längesedan en bakad potatis var det enda alternativet för de som inte blir upphetsade av döda djur.

Ja, det har skett en fullkomlig revolution inom vegetarisk kokkonst, så pass att många skolor har en vegetarisk måndag!

Det kunde man inte tro för bara ett par decennier sedan...

Har hört att siffran ligger nu på nånstans kring 15% av svenskarna som vägrar att äta djur, något fler veganer än vegetarianer!
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-09-02 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in