2011-07-23, 13:59
Medlem
Cherchez la femme. Sök kvinnan. En snubbe som ABB har naturligtvis en kvinna (eller man) i sitt liv. Han är rik, stilig och förslagen. Ändå har han angivit att han är singel på Facebook. Jag tror att han har haft en väl använd profil på Facebook tidigare men att förra veckan nollställt den och lagt den till rätta. Att han anger singel kan betyda att han vill skydda en älskling från repressalier. Det betyder inte att kvinnan på något sätt skulle vara inblandad. Bara att ABB planerat dådet in i minsta detalj. Jag misstänker att polisen är i full färd med att läsa ABBs raderade profil. Det finns backup på allt.
Citera
2011-07-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisca
Okej, jag erkänner att jag inte kan veta om exakt vad de har för sig innanför stängda dörrar. Men det jag menar är att om dom nu dricker koblod (vilket jag ställer mig grymt tveksam till) så innebär det inte att de är terrorister.

Så sluta anklaga gruppen..

Ne men man bör ha koll på dem människorna. Som dom har koll på knarkare.
Citera
2011-07-23, 14:03
Medlem
Atlanteans avatar
Han gillade PC-spelet Modern Warfare 2 på Facebook.

Det spelet fick mycket skriverier om sig eftersom man i början av spelet massakrerar människor på en flygplats, man skjuter in i folksamlingar. Det känns troligt att han blivit inspirerad av detta.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad de säger på nyheterna är att han var antirasist. Det kan säkert stämma. Åtminstone finns det inget i brottet som tyder på att han var rasist.

Instämmer. I sådana fall hade han väl också fokuserat på dom mörkhyade på lägret, men det är ju flera (däribland Ali Esbati) som undkom trots att GM kunde valt ut dom ifrån mängden.

Att vissa anser att mångkulturs-kritik är lika med rasism är en annan sak.
Citera
2011-07-23, 14:04
Medlem
Ettan^s avatar
Backup på raderad facebook-profil:

http://www.solidprinciples.com/blog/...k-FACEBOOK.pdf

Tidigaste inlägget 17:e juli, samma dag som han skapade sitt Twitter-konto med endast ett inlägg. Rätt tydligt att det är "planterat" av honom, och om han hade ett tidigare konto raderades det den 17:e eller tidigare av honom själv.
Citera
2011-07-23, 14:06
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Expressens ganska informativa artikel om ABB den här morgonen, håll till godo;

http://i.imgur.com/hZgn1.jpg
http://i.imgur.com/51dnP.jpg

Dock kan man fråga sig hur pass trovärdiga källorna är, då det framgår att han är tredje gradens frimurare medan alla andra hävdar att han var antingen första eller andra graden.

Andra från frimurarorden kanske avsiktligt håller ner hans status?
Men är inte direkt förvånande att en sådan här tokdåre är frimurare trots allt!!!
Citera
2011-07-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallesale
Jag kan tänka mig att han hamnar på en anstalt med "likasinnade" pga att hotbilden skulle vara hög mot honom annars. Och på den avdelningen kommer han vara kung bland de andra fångarna...
Sen kommer det även dimpa ner brev från beundrarinnor så småningom.

Vad tror ni?

han kommer hamna i terrorist avdelningen, med de som han hatar och utförde attacken för att stoppa (muslimer/invandrare) han kommer bli största bitchen där inne
Citera
2011-07-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Han gillade PC-spelet Modern Warfare 2 på Facebook.

Det spelet fick mycket skriverier om sig eftersom man i början av spelet massakrerar människor på en flygplats, man skjuter in i folksamlingar. Det känns troligt att han blivit inspirerad av detta.
Ja och av andra våldsamma spel filmer och våldsförhärligande siter på nätet som det finns alldeles för många av.
Citera
2011-07-23, 14:10
Bannlyst
Om han vore rasist så hade han förmodligen begått detta massmord på en anna plats, en plats där det finns ett större antal invandrare...
Citera
2011-07-23, 14:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Han var kristen och främlingsfientlig.

Då blir ju också hatet mot sossarna mer begripligt!!

en religiös idiot alltså,samma andas barn som islamister som spränger folk i luften..
Citera
2011-07-23, 14:12
Medlem
Atlanteans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja och av andra våldsamma spel filmer och våldsförhärligande siter på nätet som det finns alldeles för många av.

Just Modern Warfare 2 är dock mer än bara våldsförhärligande. Det skildrar samma typ av massaker som gärningsmannen gjort sig skyldig till.
Citera
2011-07-23, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
han kommer hamna i terrorist avdelningen, med de som han hatar och utförde attacken för att stoppa (muslimer/invandrare) han kommer bli största bitchen där inne

Bra skrivet
Citera
2011-07-23, 14:13
Medlem
Han torde icke vara "Fjordman" då han själv hänvisar till "Fjordman" i ett av hans inlägg som finns att läsa på document.no
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in