2011-07-24, 00:46
Medlem
Oh shit it was a christian terrorist, not a muslim!

But how? I thought all 1,4 billion muslims were potential terrorist and that all huge explosions and killings in Europe was solely commited by Followers of Islam.

Im confused! Help me understand fox news! Help me understand Jimmy åkesson!!
Citera
2011-07-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajskinn
Samma tanke slog mig också. Jag sitter och läser manifestet nu. Det känns som hela attentatet bara var ett sätt att få maximal spridning för manifestet. Men jag tycker upplägget känns mer som Turner Diaries än Mein Kampf.

Ja, han känns inte som någon ideolog i den bemärkelsen. Jag tycker det märks ganska snart att han inte är någon akademiker, utan en självlärd som aldrig blivit emotsagd. Istället verkar han främst ha kommunicerat med personer som delat hans uppfattning och därmed blivit övertygad om att han har rätt. Han skriver egentligen ingenting som inte har setts förr på diverse forum och hemsidor.
Citera
2011-07-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ok...

Siffrorna är knappast realistiska, låter som extrem sexuell frustration, eventuellt var han oskuld själv och istället för att acceptera sitt misslyckande med det motsatta könet sätter han sig på en moralisk plattform.
Citera
2011-07-24, 00:50
Medlem
Benny76s avatar
Finns det något om han valde mellan självmord eller varför han helt sonika slutade när polisen kom. hadde han fortsätt så hadde ju polisen skjutit honom så det torde vara viktigt för honom att fortfarande vara i livet.
Citera
2011-07-24, 00:51
Medlem
thede.palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonneHagal
Ang. pccts.com

Det kan vara en slup att manifestet har samma namn antar jag, men ändock, här är en konspirations bloggare som undersök sidan närmare:

http://truthsurvival.com/2011/06/01/website-of-the-illuminati-part-1/

Vad tror ni, kan den sidan ha med ABB att göra. Han borde leverera betydligt mer i så fall tycker jag om man jämför med manifestet.

Intressant att sidan http://www.illuminatiorder.info/ plockades ner den 21'a..
Citera
2011-07-24, 00:51
Medlem
Coconocos avatar
http://politisktinkorrekt.info/2011/07/23/skyttens-facebook-sida-fejk/

sen har dem PAMELA GELLER som källa!!
Citera
2011-07-24, 00:52
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Ja, han känns inte som någon ideolog i den bemärkelsen. Jag tycker det märks ganska snart att han inte är någon akademiker, utan en självlärd som aldrig blivit emotsagd. Istället verkar han främst ha kommunicerat med personer som delat hans uppfattning och därmed blivit övertygad om att han har rätt. Han skriver egentligen ingenting som inte har setts förr på diverse forum och hemsidor.
Där har du faktiskt fel. Typiskt för någon med Aspergers syndrom att fortsätta vara övertygad att man har rätt oavsett hur ifrågasatt man blir
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fioks
Siffrorna är knappast realistiska, låter som extrem sexuell frustration, eventuellt var han oskuld själv och istället för att acceptera sitt misslyckande med det motsatta könet sätter han sig på en moralisk plattform.

Ja, vi alla har väl någon vän som lägrat hundratals kvinnor. Men att alla ens 3 vänner knullat 300+, en 700+ samt styvfarsan 700+ känns ju skumt.

Porrskådisgäng eller?
Citera
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Är det bara jag som får en konstig känsla/vibbar av att alla bilder på GM känns väldigt plastiga och retuscherade? Han kan ju ha gjort det själv iofs. Känns som om det är något skumt med hela hans profil, kanske ska ta på mig foliehatten och vara tyst

Han skriver själv i manifestet i slutskedet att :

"Casio EXZ 330 SR digital camera, for marketing purposes, from Expert, cost: 80 Euro. This would allow me to complete a photo session, without the need to use a professional photographer. I have used a professional in the past but it is obvious that the regalia I intend to use in the photo session will generate suspicion and threaten the security of the operation. Lack of professional digital equipment, green sheet background and other related and expensive photo gear can be compensated by my Photoshop skills."

Alltså, bilderna som spridits på honom är riggade av honom själv för att se så bra ut som möjligt.
Citera
2011-07-24, 00:53
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Inte läst hela manifestet än och har inte läst turner diaries, dock var det min första tanke när jag började läsa. Massiv propagering av sina ideologier, riktlinjer för hur man för saker och ting vidare till nästa steg. I vilket fall känns det inte avlägset att det kommer få den effekt Breivik hoppats på. Kanske inte just på direkten men jag tror definitivt han just skickat en snöboll ner för backen.
Absolut, han har verkligen jobbat på att ge framtida aktörer så mycket kött på bena som möjligt för att följa i hans fotspår. Tror dock inte att det kommer lyckas, kombinationen av att en person delar hans åsikter och dessutom har vad det krävs må vara väldigt sällsynt.
Citera
2011-07-24, 00:53
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny76
Orkar inte läsa det hela ikväll,men finns det något om han valde mellan självmord eller varför han helt sonika slutade när polisen kom. hadde han fortsätt så hadde ju polisen skjutit honom så det torde vara viktigt för honom att fortfarande vara i livet.

Tyckte jag läste något om att han avser att fortsätta sprida sina ideologier, antagligen varför han är villig att prata i förhören.
Citera
2011-07-24, 00:54
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Em7heer
Här finns länkar till både film (borttagen från youtube) och manifest.

http://tinyurl.com/3g9x3vr

Finns på Piratebay http://thepiratebay.org/torrent/6561010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in