Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Men snälla aftonhoran, om man "fuskar" med bevisföringen skapas det flera SD folk och det vill vi väll inte
En slutsats både höger och vänster människor inte kan förneka är:
Ingen invandrad muslim är ett större hot emot vårat samhälle än ABB är och var (vilken politiska falang tillhör han) .... PUNKT!!! Ta argumentationen därifrån ......
Jag tror att människor som sympatiserar med Breivik tänker i ett annat perspektiv än här och nu. Jag tror att resonemanget är att man över tiden inte vill hamna i minoritet i sitt eget land och att islam därför är ett reellt hot. En enskild handling kan ju aldrig jämföras med en hel befolknings underkastelse.
Jag tror att vi kommer att få se fler galningar likt Breivik om inte makthavare och media slutar att förtrycka människors demokratiska rätt att rösta på vilket parti de vill utan att de därför ska behöva känna sig som brottslingar. Demokrati kan nämligen inte bara innebära att ha samma åsikt som Aftonbladet. Det är ju när man stänger in djur i hörn med psykiskt eller fysiskt våld som de blir galna och biter tillbaka.
Det är väldigt tragiskt det som har hänt men jag anser faktiskt att media och makthavare har en stor skuld att bära. Tragedin är frukten av ett sedan länge ruttet träd.
Mina tankar går oavkortat till offer och anhöriga. Ingen ska behöva dö för sin politiska åsikt i ett demokratiskt samhälle...