2011-07-24, 00:31
Medlem
Benedictuss avatar
Hittade en film han har gjorde innan dådet, kanske har postats redan.

http://www.youtube.com/watch?v=2OlyVFCGi2g
Citera
2011-07-24, 00:31
Medlem
va det en norsk man som har gjort detta. Fan trodde bara muslimer gjorte såna saker. så man ska inte dåma en folkrass över handlingen av en person. jävla sverige demokrater/rasister
Citera
2011-07-24, 00:33
Medlem
Narrspegels avatar
Jag tycker inte att det är riktigt rätt att kalla sådana här människor "galna". Han har en övertygelse (tro), och han agerar på den -på samma sätt som religiösa och politiska martyrer gjort i alla tider. Skall man angripa honom, så anser jag att man skall angripa hans övertygelse, och inte bara vifta bort honom som "galen".
Citera
2011-07-24, 00:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Finns det någon version av manifestet i vanligt .doc-format, alltså inte docx eller vad det heter nu för tiden.

Och pdf-filen som finns längre bak i tråden, hur stor (antal MB) är den egentligen på? Min dator hävdar att det inte fanns tillräckligt med minne för att öppna den.

Jag sitter nämligen med Win XP och två GB RAM, men det ska väl egentligen inte vålla några bekymmer...

Finns det nåt enkelt konverterings program mellan docx och gamla hederliga doc?

Löst sig!!!

Hittade ett konverteringsprogram på nätet...
Citera
2011-07-24, 00:35
Medlem
Mollgans avatar
Bevis på att han var inspirerad av McVeigh

"I was able to improve my blending per bag by 30 minutes compared to the manual method. Also, using the concrete mixer is much less fatiguing. Perhaps with time, I will be able to reduce this to 60 minutes per bag. In any case; it is hard work for one person and I am really beginning to understand why Mr. McVeigh limited his manufacturing to 600kg. He probably encountered much of the issues I did and he probably had to learn everything the hard way just as I have done."
Citera
2011-07-24, 00:37
Medlem
TigerKids avatar
förlåt att jag skriver utan att läsa till slut,
Youtubefilmerna tas bort, som väntat! Hoppas någon sparar ner... jag kommer inte på hur man gör.
Citera
2011-07-24, 00:38
Medlem
hajskinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
surrade nyss igenom snubbens manifest, bara jag som tycker att upplägget påminner väldigt mycket om mein kampf?

kanske nämnts tidigare, men vafan, det verkar rätt självklart att snubbens främsta mål med sin massaker var att sprida sin manifesto, för att sedan få andra att följa hans fotspår, ett sätt att sprida sin propaganda helt enkelt..
Samma tanke slog mig också. Jag sitter och läser manifestet nu. Det känns som hela attentatet bara var ett sätt att få maximal spridning för manifestet. Men jag tycker upplägget känns mer som Turner Diaries än Mein Kampf.
Citera
2011-07-24, 00:38
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Under normal circumstances I would never reveal intimate details about my friends and
my family’s personal lives due to societal taboos and shame, confidentiality issues and
loyalty. However, how are we supposed to have a chance at changing our societies when
we refuse to reveal the negative impacts surrounding the disintegrating moral?

Citat:
Although I have had a change of mentality a majority of my friends have not. My
stepfather Tore, one of my best friends Marius and my more distant friends Kristoffer,
Sturla and Ronny are all living manifestations of the complete breakdown of sexual
moral. All five have had more than 300 sexual partners (two of them more than 700) and
I know for a fact that three of them have one or more STDs (probably all of them). I
have several other promiscuous (slut) friends and I could list at least 30 male and
females in my social environment if I wanted to.

Citat:
My half sister, Elisabeth was infected by chlamydia after having more than 40 sexual
partners (more than 15 Chippendales’ strippers
who are known to be bearers of various
diseases). Her chlamydia went untreated and she became one of several million
US/European women who were suffering from PID, Pelvic inflammatory disease caused
by untreated gonorrhea and chlamydia which leads to infertility

Citat:
My mother was infected by genital herpes by her boyfriend (my stepfather), Tore, when
she was 48. Tore, who was a captain in the Norwegian Army, had more than 500 sexual
partners and my mother knew this but suffered from lack of good judgement and moral
due to several factors (media – glorification of certain stereotypes being one).
Unfortunately for her, her poor judgment resulted in her being afflicted by genital herpes.

Ok...
Citera
2011-07-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarathustra01
Nu förstår man vad polisen menade med att förhören med ABB var "vanskliga". Han sitter väl och babblar om samma saker som finns i manifestet.
Polisinspektören som intervjuades i direktsändning senare sa, precis som tidigare (med undantag för polischefen som höll presskonferens vid trappan tidigare under dagen), att den misstänkte gärningsmannen var medgörlig och benägen att berätta. Och skulle han "babbla" manifestet så är det väl en mer än öppet medgivande till handlingarna.
Citera
2011-07-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
Undrar om några saker .. som ingen kan mer än spekulera i men ändå.
Grönsaksfirma startad 2 år sedan , kan det vara för att han ville ha tillgång till konstgödsel vilket används vid hemmagjorda bomber?

FB-kontot gjordes någon vecka före attentaten, med rena promotionbilder. kanske för att han visste vilken uppståndelse det skulle bli och det är bilderna som kommer rulla över hela världen?

Han hänvisar till Terrorattacken när kommer ut till Utøya. Var bomben alltså bara en del i steget för att kunna go bananas på ön? alltså inte meningen att den skulle plocka nå speciella människor eller dylikt?

så i slutändan.. Har hans senaste år vart inriktade mot den här dagen när han gick bananas mot de han kallade kommunister ? (sossar och dyl)

Klockrena antaganden!
Citera
2011-07-24, 00:45
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Kanske att han checkade in på ett hotell där uppe - för att ha det som alias - och sen för att fly tillbaks dit?

Inte helt osannolikt. Men varför nämner han då ingenting om en tillbakaresa från Kautokeino. Det är inte speciellt lätt att ta sig därifrån.
Citera
2011-07-24, 00:45
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajskinn
Samma tanke slog mig också. Jag sitter och läser manifestet nu. Det känns som hela attentatet bara var ett sätt att få maximal spridning för manifestet. Men jag tycker upplägget känns mer som Turner Diaries än Mein Kampf.

Inte läst hela manifestet än och har inte läst turner diaries, dock var det min första tanke när jag började läsa. Massiv propagering av sina ideologier, riktlinjer för hur man för saker och ting vidare till nästa steg. I vilket fall känns det inte avlägset att det kommer få den effekt Breivik hoppats på. Kanske inte just på direkten men jag tror definitivt han just skickat en snöboll ner för backen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in