2013-11-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Såg programmet nyss.Hon kände sig besudlad av de två breven hon fick av ABB...
Tycker ändå att Åsne dragit en del bra slutsatser om ABB. Vilken skillnad det är på norska och svenska journalister!
Citera
2013-11-11, 00:48
Medlem
Citat:
Hahaha. Hon njöt säkert varje sekund när hon låg och läste breven från Breivik för det var ju hon som kontaktade honom och bad om en intervju. She's a dirty girl!
Citera
2013-11-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Hahaha. Hon njöt säkert varje sekund när hon låg och läste breven från Breivik för det var ju hon som kontaktade honom och bad om en intervju. She's a dirty girl!

Nja,hon kände sig illa till mods av att läsa breven från Anders.Men tjejer gillar ju
"farliga" män.. så hon kan mycket väl ha "gått igång" på denna privata kontakt
med Lacoste Anders.
Citera
2013-11-11, 08:21
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose

Citat:
Nja,hon kände sig illa till mods av att läsa breven från Anders.Men tjejer gillar ju
"farliga" män.. så hon kan mycket väl ha "gått igång" på denna privata kontakt
med Lacoste Anders.

Undrar hur det känns att ta på honom?
Citera
2013-11-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Undrar hur det känns att ta på honom?

Breivik har krokodilhud under den röda Lacoste tröjan så det känns nog lite...hårt...
Nä, men det känns nog bra om du gillar honom och obehagligt om du avskyr honom.
Citera
2013-11-13, 00:23
Medlem
Övervakas han dygnet runt nu också eller har de släppt lite på den biten? Måste kännas jobbigt
att inte få kunna dra i snabeln ifred...
Citera
2013-11-13, 09:10
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Breivik har krokodilhud under den röda Lacoste tröjan så det känns nog lite...hårt...
Nä, men det känns nog bra om du gillar honom och obehagligt om du avskyr honom.

Jag är faktiskt inte riktigt säker vad jag menade med den frågan? Antagligen handlar det om att jag vill veta exakt vad och vem han är och det kan man inte utan fysisk beröring, till exempel skaka hand med hälsning på det franska sättet eftersom jag vill också veta hur han luktar. Jag hoppas att det inte tolkades som att jag vill ha sex med honom, men det var nog tydligt eftersom jag inte använde "evil grin" som smiley.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-11-13 kl. 09:12.
Citera
2013-11-13, 21:48
Citat:
Det där var bara Norges motsvarighet till "jag är inte rasist, men...".
Citera
2013-11-13, 22:32
Medlem
Citat:
Övervakas han dygnet runt nu också eller har de släppt lite på den biten? Måste kännas jobbigt att inte få kunna dra i snabeln ifred...
Detta gäller Ila men jag antar att de har samma övervakning på Skien där han sitter nu. Artiklarna är visserligen gamla men jag gissar att samma rutiner gäller nu.
Citat:
Massemorderen Breivik blir kameraovervåket overalt hvor han beveger seg i fengselet, bortsett fra på cellen hvor han sover.
http://mobil.ranablad.no/Innenriks/article6200307.ece

Citat:
Sovecellen sjekkes systematisk når han sover - mens trim- og arbeidscellen overvåkes døgnkontinuerlig med kameraer.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...eker/10060091/
Citera
2013-11-21, 07:41
Medlem
Breivik dropper eksamener
Citat:
Instituttleder ved Institutt for statsvitenskap ved Universitet i Oslo, Dag Harald Claes, bekrefter overfor VG at Breivik har trukket seg fra de tre eksamenene.

- Først trakk han seg fra eksamenene i internasjonal politikk og politisk teori for over en måned siden. Så trakk han seg fra den tredje eksamenen, som var i offentlig politikk og administrasjon. Det skjedde nå nylig. Jeg fikk vite om det tidligere i dag, sier Mads A. Danielsen til VG.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10137163
Citera
2013-11-23, 17:54
Medlem
thewellovedones avatar
Jag har just läst ut Åsne Seierstads bok "En av oss - en berättelse om Norge" som handlar om Anders Behring Breivik och några av offren på Utöya och deras familjer. Det är en oerhört bra bok på hela 540 sidor. Det är en fakta- och dokumentärbok men den är skriven som en paralellbiografi och en kriminalroman. Seierstad har gjort oräknerliga intervjuer med berörda både angående Breivik och offren, hon har även läst igenom hela manifestet, tusentals journalsidor både från polisen och den norska myndigheterna som har hand om sociala problem från hans barndom. Läs den! Ni kommer till och med att glömma att gå in på Flashback, det går inte att slita sig.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-11-23 kl. 17:58.
Citera
2013-11-23, 22:41
Medlem
Författaren Kaj Skagen sågar Åsne Seierstads bok En av oss och liknar den vid Aage Storm Borchgrevinks bok En norsk tragedie. Anders Behring Breivik og veiene til Utøya med liknande tema. Enligt Skagen tycks boken säga att det "oss" som Breivik växte fram ur inte är vi, utan "dem" på Oslos västkant med "fina mellannamn och stora trädgårdar". Jag uppfattar det som att båda dessa böcker innehåller en irriterande politisk underton som blir mycket tröttsam efter ett tag om man inte är fullkomligt hjärntvättad.

Breivik har gjort bland det värsta en människa kan göra men det räcker inte för dessa författare, det är som att de måste övertyga läsarna om att han verkligen är så ondskefull som de tycker genom att beskriva honom som elak sedan födseln.

"Boken skildrar Breivik som ett ondskefullt barn som plågade humlor, förstörde rosor och gladde sig över andras gråt..."

Man ska dock komma ihåg att Seierstad har helgarderat sig genom att säga att det som står i boken är rykten från grannar och vänner och därmed inte behöver vara sant.

Kaj Skagen nämner i recensionen någonting som jag också har funderat efter att jag såg rättegången live på nätet.

"...Ett bra exempel på detta är skildringen av händelsen när Breivik kämpade med gråten i rätten, överraskad av uppspelningen av den video han själv hade skapat, efter att han i flera timmar hade stirrat ned i bordet under uppläsningen av skadorna på hans 77 mordoffer. "77 liv bekom honom inte. Detta berörde honom", skriver Seierstad som ett eko av den välkända och enhälliga domen från dagspressen över denna händelse.

Jag var också vittne till denna händelse. Det var lätt att se att Breivik satsade allt på att inte visa känslor under uppläsningen av mordskadorna, och att han koncentrerade sig på att inte höra. Gråten kom när han trodde att TV-sändningen var över, utlöst av videon. Saken kan vara mer komplicerad än det man kan få ut av rena typskildringar."

Hela recensionen hittar ni här: http://www.dagogtid.no/ei-forteljing-om-ein-av-dei/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in