2011-08-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Den bilden du letar kommer nog inte att komma ut. Ifall den gör det kommer det säkert vara ett fotomontage. Faktum är att Breivik har i varje fall närmat sig tjejer enligt vittnen och att Det finns bildbevis där i varje fall en tjej hänger över honom.

Det är ändå anmärkningsvärt att han är så pass hängivet pro-gay i sitt manifest.

Här finns en bra sammanfattning av hans ideologi, där han beskriver sin rörelse som
”antirasistisk, pro-gay och pro-Israel”:

https://www.flashback.org/sp31843135
Citera
2011-08-04, 23:35
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det är ändå anmärkningsvärt att han är så pass hängivet pro-gay i sitt manifest.

Här finns en bra sammanfattning av hans ideologi, där han beskriver sin rörelse som

Det är mycket som är anmärkningsvärt med comander Breivik och hans ideologi. Men som jag har förstått det så är det primära målet enligt honom att stoppa islamiseringen av Europa. För honom är det viktigt att förklara att han inte är anhängare av de klassiska nazistiska åsikterna.
Citera
2011-08-04, 23:37
Medlem
Citat:
Den bilden du letar kommer nog inte att komma ut. Ifall den gör det kommer det säkert vara ett fotomontage. Faktum är att Breivik har i varje fall närmat sig tjejer enligt vittnen och att Det finns bildbevis där i varje fall en tjej hänger över honom.
En vän hade känt igen honom på bild som publicerades från paraden i norsk tidning. Alltså finns bilden att hitta.
Citera
2011-08-05, 00:00
Medlem
Citat:
Det är mycket som är anmärkningsvärt med comander Breivik och hans ideologi. Men som jag har förstått det så är det primära målet enligt honom att stoppa islamiseringen av Europa. För honom är det viktigt att förklara att han inte är anhängare av de klassiska nazistiska åsikterna.

De bloggar som han hämtat en stor del av sin inspiration ifrån, är "Gates of Vienna" som drivs av en amerikan med det gay-klingande (?) nicket "Baron Bodissey", samt Robert Spencers blogg "Jihad Watch".

Båda bloggarna är extremt pro-israeliska och antimuslimska.

ABB är ingen nazist, hur gärna svensk media och EXPO försöker att banka in den lögnen i läsarnas medvetande. ABB är en sionist.

Tråden om ABB:s manifest är klart läsvärd för den som vill sätta sig in i hur ABB formats ideologiskt.

Det är helt riktigt att primära målet enligt ABB är att stoppa islamiseringen av Europa. Men inte i samarbete med några nassar, utan med pro-israeliska krafter som han lierat sig med.
Citera
2011-08-05, 01:00
Medlem
Guardian Angels avatar
Breivik tog kontakt med norska Monica, Playboy-modell boende i USA:

Han skrev: ”Du ska vara stolt över att du är norsk och har lyckats så bra i USA.” Det var inga sliskigheter eller något sexprat. Han var hövlig och han gav mig komplimanger för att jag hade flyttat till USA och gjort karriär.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13417297.ab
Citera
2011-08-05, 08:46
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Han kommer vara det stora dragplåstret vid nästa års Pride-festival. Europas mest kända bög måste ju vara med.
Ingen har väl gjort mer för att göra gay-rörelsen ö-känd.
Citera
2011-08-05, 11:56
Medlem
Guardian Angels avatar
Hur gammal var han när han blev nedslagen?
Det var tydligen efter det som han började med anabola.

Omtrent samtidig ble han banket opp av en medelev. En annen kompis av ham, som står nevnt i det omtalte manifestet, hadde kontakter i A-gjengen, som derfor beskyttet Behring Breivik.

Det var på denne tida Behring Breivik begynte å pumpe jern. Han skal også ha begynt å bruke anabole steroider, ifølge kompisen.

I mellanstadiet/högstadiet (?) blev han lite mobbad i skolan.

Mot slutten av barneskolen begynte Anders Behring Breivik å bli litt mobbet, ifølge barndomsvennen

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17441807/
Citera
2011-08-05, 12:00
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
ABB verkar ha varit en rätt normal och vanlig personlighet av typen partykille + intelligent. Flera personer minns honom och säger att dem festat med honom. Andra minns att det varit i samma rum och känner igen hans ansikte.

Finns en bild i en Norsk nättidning då en Svensk tjej kysser honom.

Nej, det stämmer inte. Han beskrivs mer som en "nobody" som fick följa med på fester för att de tyckte synd om honom. Ingenstans beskrivs han som en frontfigur eller särskilt populär. Någon partyprins var han inte. Angående bilden, menar du den där en tjej pussar honom på kinden?
Citera
2011-08-05, 12:02
Medlem
Någon som vet hur ABB:s röst låter? Finns det någon inspelning där man får höra honom prata/sjunga?
Citera
2011-08-05, 12:07
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackgrundaren
Någon som vet hur ABB:s röst låter? Finns det någon inspelning där man får höra honom prata/sjunga?

Haha, vad tänker du då, att han låter som en fjolla? Jag minns första gången jag hörde Beckham prata och det lät som en 11-åring. det hade varit intressant att höra ABB, det håller jag med om. Vi får hoppas att rättegången sänds i TV.
Citera
2011-08-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Haha, vad tänker du då, att han låter som en fjolla? Jag minns första gången jag hörde Beckham prata och det lät som en 11-åring. det hade varit intressant att höra ABB, det håller jag med om. Vi får hoppas att rättegången sänds i TV.

Tror han har riktigt normal manlig röst. Men det återstår att höra.

Det jag mest undrade är om han lyckats utveckla en bärande röst. Är han t.ex. bra på att sjunga nidvisor?
Citera
2011-08-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjolnir
Ok, har av tråden lyckats utröna att killen gillar fotboll. Har nån uppgifter om han följde nån klubb, d.v.s. var ett fan?

Försökt hitta detta runtom på nätet, men hittar inga uppgifter.

Ingen som svarat, frågan hamnar i glömska? Eller ingen vet?: Är det nån som vet om ABB har ett favoritlag i fotboll som han följer? Norskt, engelskt, italienskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in