2012-04-22, 11:39
Medlem
Gatecreepers avatar
Ganska lustigt att han småler när han får syn på sin mage. Tycker det är idiotiskt och totalt oralevent att ta upp wow i hans rättegång.
Citera
2012-04-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatecreeper
Ganska lustigt att han småler när han får syn på sin mage. Tycker det är idiotiskt och totalt oralevent att ta upp wow i hans rättegång.

Förmodligen därför han ler, jag hade börjat garva om jag satt i en rättegång och mina wow gubbar kommer up xD
Citera
2012-04-22, 12:23
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatecreeper

De, åklagaren, är väl inte så insatt i tv-spel och upptäckte på datorn att han lekte "riddare" med namn som "justicar" på nätet. Det är ganska skäligt att se det som bevismaterial för galenskaper (... att han levde i en fantasivärld och isolerad).

Vi som spelar tv- och dataspel förstår givetvis att dessa inte har något sammanband. Men som åklagare när man försöker analysera en individ, och personen ifråga leker riddare utomlands,hemma och i "datavärlden" så ger väl det ett intryck.
Senast redigerad av raxtoren4ever 2012-04-22 kl. 12:26.
Citera
2012-04-22, 12:30
Medlem
brybjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroLLisGoNNaTroll
ABB slår sig mer som någon som spelar hunter, givet hans CV.

Fan, du hann före! Någon var ju tvungen att skriva det.

OnT; Har en gammal klasskamrat som efter dådet hävdade på facebook att han spelade WoW i samma guild som ABB och tydligen var rätt chockad över att han hade gjort en sån sak. Huruvida han pratade sanning kan jag inte säga med säkerhet, men jag vet att han spelar en hel del WoW och vid tidpunkten varken gick i skolan eller jobbade.
Citera
2012-04-22, 12:32
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxtoren4ever
De, åklagaren, är väl inte så insatt i tv-spel och upptäckte på datorn att han lekte "riddare" med namn som "justicar" på nätet. Det är ganska skäligt att se det som bevismaterial för galenskaper (... att han levde i en fantasivärld och isolerad).

Nu är det inte world of warcraft i sig som är skurken i dramat. De ãr bara ute att lägga fram så mycket irellevant bevismateriel som möjligt, med störst chans att få honom dömd. Det räcker med att du hyrt en film som handlar om kristendommen och det har bevis för det så kan de använda detta mot dig, med åtanke att få dig dömd för att ha dödat i kristendommens namn.
Citera
2012-04-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Nu är det inte world of warcraft i sig som är skurken i dramat. De ãr bara ute att lägga fram så mycket irellevant bevismateriel som möjligt, med störst chans att få honom dömd. Det räcker med att du hyrt en film som handlar om kristendommen och det har bevis för det så kan de använda detta mot dig, med åtanke att få dig dömd för att ha dödat i kristendommens namn.

Nej. Det finns redan bevis material så det räcker och han har ju erkänt själv, anledningen till att de tar upp WoW kort är för att måla upp en psykologisk profil av GM. Om han spelade WoW på heltid i ett år inte långt innan dåden så är det inte orimligt att det tas upp lite snabbt.
Citera
2012-04-22, 13:56
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib

Ingen tror nog det heller.
Min poäng var att de försöker göra en profil av en isolerad man som lekte riddare 24/7. När han spelade dataspel,skrev manifestet, tog bilder på sig själv, utlandsresor på hemliga "riddarmöten" osv.
Citera
2012-04-22, 13:56
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedlemXX
Det är nog jag med isåfall.

Verkar som journalister har aldrig spelat dataspel förut. Rekylen är ju inte densamma,man laddar ett magasin på 2 sekunder,får aldrig eldstopp

Det är ABB själv som sagt att datorspelande hjälpt honom............................................. ...

Inget som någon journalist har hittat på med andra ord.
Citera
2012-04-22, 14:28
Medlem
Han ser ut att vara frostspeccad va?
Ice Lance... Specade man fram den, eller var den bara värelös utan frostspec?
Citera
2012-04-22, 14:30
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigskjorta
Han ser ut att vara frostspeccad va?
Ice Lance... Specade man fram den, eller var den bara värelös utan frostspec?

Vad spelar det för roll?
Citera
2012-04-22, 14:50
Medlem
raxtoren4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Vad spelar det för roll?
Det spelar en jävla roll. Det svarar på om han var PVP eller PVE-speccad!
Citera
2012-04-22, 14:50
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstreet
Det är ju sjukt att man ska förbjuda lagliga nöjen
i landet bara för att en galen jävel öppnar eld?

Nästa grej dom ska förbjuda är väl mat,
därför ABB åt väl mat, eller hur?

Hoppas ni förstår vad jag menar...
Norge överdriver lite väl mycket.

Mvh
Det var tänkt att han skulle äta spagetti med köttfärsås dagen då han begick du-vet-vad. Hans snälla mor hade gjort iordning maten, men antagligen åt hon upp det själv, eller tappade aptiten och slängde allt. Källa: http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article14681623.ab

Jag säger: Förbjud denna maträtt

Finns hans karaktär kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in