2011-08-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Inte länge! ...och det kommer bara att bli värre för honom. Han är så inne i sin egen förvirrade värld, att han inte har en susning om att de andra fångarna inte direkt kommer att spörja honom om att delta i rundpingis. När han inser, att resten av livet för hans del blir isolering av rena säkerhetsskäl kommer han att sitta på cellgolvet och storgrina och när han inte går att sälja som förstasidesstoff längre kommer han att låtsas ha ångrat sig.

Trots alla enfaldiga FB-are, som inbillar sig, att man är oerhört smart om man kan skita ur sig ett internet-collage-manifest på 1500 sidor, som även innehåller lite egna inslag om att det är i sin ordning om anhöriga skulle bli mördade av hans hjärnspöken till allierade tempelriddare, är vanskaplingen genuint imbecill, när det gäller att bedöma andras reaktioner. Han vill skada socialdemokraterna genom att slakta deras ungdomar på tältläger och vilken idiot som helst hade ju kunnat förutse över 90 % sympatier för Stoltenberg och 10 % upp i opinionsundersökningarna, men inte detta miffo. Han tror på att det ska komma en här tempelriddare på vita springare rätt ur dataskärmen och rida till storms mot de pakistanska grönsaksbutikerma runt centralstation i Oslo.

Måste säga, att de kliar lite i fingrarna att lösa ett års stödmedlemskap i arbeiderpartiet.

Har du verkligen bemödat dig att läsa något ur hans egenskrivna delar av manifestet?
Allt går någorlunda som han planerat och förutspått, han är fortfarande lika kallt beräknande och denna cirkus är nog tyvärr långt från över. Det är uppmärksamheten han vill åt, hans yttersta mål är i min mening att bli så omnämnd som möjligt, negativt omnämnande rör han inte ryggen, målet att gå ner i historien helgar alla medel.
Jag tror med andra ord tyvärr att framförallt media dansar efter hans flöjt.
Citera
2011-08-04, 17:43
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Har du verkligen bemödat dig att läsa något ur hans egenskrivna delar av manifestet?

Ja

Citat:
...hans yttersta mål är i min mening att bli så omnämnd som möjligt...

Vi är helt överens på den punkten. Idealen är underordnade i såna här vansinnesdåd, även om jag inte är säker på att han fattar det själv. Det är därför han kommer att försöka hitta på nåt nytt, när medierna tröttnat på att rapportera om terrordåden och han inte ens får ett "så lever han idag"-reportage var sjätte månad, men visst det är bara en gissning och vi kan inte veta ett skvatt om det idag.

Citat:
Jag tror med andra ord tyvärr att framförallt media dansar efter hans flöjt.

Det är väl lite för starkt uttryckt, men de kunde ha betett sig annorlunda och skrivit mer om miffopsykologi istället för det fåniga manifestet och hans homoerotiska drömmar om tempelriddare. Ett förutseende av att Norges största avskräde sedan Quisling skulle ges denna uppmärksamhet tycker jag inte kan uttryckas som att medierna dansar efter hans flöjt.
Citera
2011-08-04, 17:48
Bannlyst
Citat:
Inte länge! ...och det kommer bara att bli värre för honom. Han är så inne i sin egen förvirrade värld, att han inte har en susning om att de andra fångarna inte direkt kommer att spörja honom om att delta i rundpingis. När han inser, att resten av livet för hans del blir isolering av rena säkerhetsskäl kommer han att sitta på cellgolvet och storgrina och när han inte går att sälja som förstasidesstoff längre kommer han att låtsas ha ångrat sig.
Det är svårt för mig att tro att han skulle önska något annat än isolering, i synnerhet i slutet av straffet ( om det nu blir något slut på det ), då ju klientelet blir värre ( mer PK ) ju närmare samhället och den s k friheten man kommer. I dom slutna anstalterna är inte folk lika prestigfulla.

Citat:
Trots alla enfaldiga FB-are, som inbillar sig, att man är oerhört smart om man kan skita ur sig ett internet-collage-manifest på 1500 sidor, som även innehåller lite egna inslag om att det är i sin ordning om anhöriga skulle bli mördade av hans hjärnspöken till allierade tempelriddare, är vanskaplingen genuint imbecill, när det gäller att bedöma andras reaktioner. Han vill skada socialdemokraterna genom att slakta deras ungdomar på tältläger och vilken idiot som helst hade ju kunnat förutse över 90 % sympatier för Stoltenberg och 10 % upp i opinionsundersökningarna, men inte detta miffo. Han tror på att det ska komma en här tempelriddare på vita springare rätt ur dataskärmen och rida till storms mot de pakistanska grönsaksbutikerma runt centralstation i Oslo.

Måste säga, att de kliar lite i fingrarna att lösa ett års stödmedlemskap i arbeiderpartiet.

Har ingen som helst betydelse vilket parti som leder länderna; alla politiker är av samma skrot och korn.
Citera
2011-08-04, 19:50
Moderator
-Info-s avatar
Artikel i norska VG:

Citat:
Frp-politiker: - Jeg var på fest hjemme hos Breivik

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089259
Citera
2011-08-04, 20:11
Medlem
Ok, har av tråden lyckats utröna att killen gillar fotboll. Har nån uppgifter om han följde nån klubb, d.v.s. var ett fan?

Försökt hitta detta runtom på nätet, men hittar inga uppgifter.
Citera
2011-08-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Artikel i norska VG:

Kvinnorna avvisar ABB när han ville dansa:
Citat:
Videoen viser rundt 10-15 FpU-medlemmer som fester og danser i lokalene. I begynnelsen av videoen danser to kvinner med hverandre, mens Anders Behring Breivik forsøker å være med i dansen, men blir holdt utenfor.
Citera
2011-08-04, 22:11
Medlem
singularitets avatar
ABB verkar ha varit en rätt normal och vanlig personlighet av typen partykille + intelligent. Flera personer minns honom och säger att dem festat med honom. Andra minns att det varit i samma rum och känner igen hans ansikte.

Finns en bild i en Norsk nättidning då en Svensk tjej kysser honom.
Citera
2011-08-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Den bilden måste komma fram
Mitt googlande tar mig inte längre än hit
http://i34.servimg.com/u/f34/14/74/94/97/gay20p10.jpg

Och jag vet inte om det är rätt, men någonstans finns det en bild och den måste ut och få spridning. Om man vill träffa honom där det gör ont alltså...

Finns han här i mängden, eller är spåret falskt? 2004 borde han alltså inte ha samma haka panna och näsa...
Citera
2011-08-04, 22:42
Medlem
Vi vet att han tar första platsen på listan på Världens vapendesperado (spreekillers) med flest antal döda i en skjut-episod.

Han tar även andra plats på listan av antal döda i en terrorhandling (samordnad) i världen.

I
Citera
2011-08-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Mitt googlande tar mig inte längre än hit
http://i34.servimg.com/u/f34/14/74/94/97/gay20p10.jpg

Och jag vet inte om det är rätt, men någonstans finns det en bild och den måste ut och få spridning. Om man vill träffa honom där det gör ont alltså...

Finns han här i mängden, eller är spåret falskt? 2004 borde han alltså inte ha samma haka panna och näsa...

2002 såg han ut så här ( lite mer åt Oisin Cantwell-hållet ), enligt artikeln från VG som länkats ovan:

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/08/04/1312463261222_672.jpg
Citera
2011-08-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
2002 såg han ut så här ( lite mer åt Oisin Cantwell-hållet ), enligt artikeln från VG som länkats ovan:

http://static.vg.no/uploaded/image/b...261222_672.jpg
Hoppas bilden kommer ut och pusslet blir lagt
Citera
2011-08-04, 23:04
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Hoppas bilden kommer ut och pusslet blir lagt

Den bilden du letar kommer nog inte att komma ut. Ifall den gör det kommer det säkert vara ett fotomontage. Faktum är att Breivik har i varje fall närmat sig tjejer enligt vittnen och att Det finns bildbevis där i varje fall en tjej hänger över honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in