2011-07-29, 19:41
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Hans hat mot den politiska och intellektuella eliten i Norge och västerlandet är större än hatet mot islam. Annars skulle han väl ha bombat en moské.

Hans hopkok av högerextrema idéer, historieförvanskning, religiösa svärmerier, barnsliga lekar och paranoida vanföreställningar gjorde honom till en spegelbild av bin Laden.

Religion gör en del människor livsfarliga. Det gäller främst de som säger sig ha sett sanningen och betraktar oss andra som blinda.

Nyfrälsta....
Citera
2011-07-29, 20:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Ok datumen stämmer.

Ja det är självfallet innehållet i artikeln som är poängen. Stoltenberg och arbejderpartiet har haft täta kontakter med KGB och stoltenberg mötte den gamle KGBaren Putin två dagar innan dådet. Fjordman m. fl försöker visa på denna koppling och strax efter kommer den KGButbildade marxistjägaren med ett kompendium av fjordmans texter och lanserar sin terrororganisation. Marxistjägarens idol är Putin.

Vid sidan av detta så har vi att stoltenberg och putin talade energifrågor och vi vet vilka problem det är med sånt i östblocket. Olje och energiministeriet sprängdes av terroristen.

Förvirrande, ja, men man kan konstatera att allt pekar österut mot KGB, även marxistjägarens besatthet av östblocket.

Ja det skulle ju i alla fall bli ett riktigt dundertema för en ny agentroman. Anders rekryteras av den ryska säkerhetstjänsten, Putin lackar av någon anledning ur på Stoltenberg (kanske pga. gammalt samarbete) och bestämmer sig för att ge den senare en varning, varpå Anders som är stationerad i Norge "aktiveras" och genomför sitt terrordåd på begäran av ryssarna.

Några problem med den "teorin" är ju dock att Anders registrerade sin "grönsaksodling" 2009 så redan då ska han alltså ha planerat ett bombdåd, och hur kommer det sig att Anders fortfarande är vid liv om någon annan håller i trådarna? Njaa, låter ju inte så troligt kanske, men om Anders "dör" i häktet och råkar kremeras lite väl fort kanske vi kan återkomma till den teorin.
Citera
2011-07-29, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja det skulle ju i alla fall bli ett riktigt dundertema för en ny agentroman. Anders rekryteras av den ryska säkerhetstjänsten, Putin lackar av någon anledning ur på Stoltenberg (kanske pga. gammalt samarbete) och bestämmer sig för att ge den senare en varning, varpå Anders som är stationerad i Norge "aktiveras" och genomför sitt terrordåd på begäran av ryssarna.

Några problem med den "teorin" är ju dock att Anders registrerade sin "grönsaksodling" 2009 så redan då ska han alltså ha planerat ett bombdåd, och hur kommer det sig att Anders fortfarande är vid liv om någon annan håller i trådarna? Njaa, låter ju inte så troligt kanske, men om Anders "dör" i häktet och råkar kremeras lite väl fort kanske vi kan återkomma till den teorin.

Varför skulle någon bry sig om anders? Han har troligen ingen aning om vad han gör men gillar spioner.

Med tanke på att det är från oppositionen i vitryssland som historien kommer så menar väl dom att det är Lukachenko som ligger bakom. Ryssland och Vitryssland är inga goda vänner så Putin borde inte vara involverad. Det är bevisat att Anders var i Vitryssland 2005. Däremot så är det fortfarande omtvistat ifall han var där två gånger till som oppositionen påstår.
Citera
2011-07-29, 20:50
Bannlyst
Hallå alla glada läsare. Här är en ny uppdatering:

Jag var lite orolig ett tag att detta vitryska spår skulle tystas ner på något sätt men jag tror inte jag behöver oroa mig för det. Danska och Tyska tidningar har nu hakat på samt att Engelska telegraph påstår att norska polisen nu ska utreda vitrysslandspåret.

Detta kan bli väldigt spännande att följa.
Citera
2011-07-29, 21:08
Medlem
Soterns avatar
Känns som den här tråden snart kan plockas över till konspirationsforumet. Antagligen kommer den bli lika evig som Palmemordet. Är det ingen längre som tror han bara var galen?
Citera
2011-07-29, 21:12
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Hallå alla glada läsare. Här är en ny uppdatering:

Jag var lite orolig ett tag att detta vitryska spår skulle tystas ner på något sätt men jag tror inte jag behöver oroa mig för det. Danska och Tyska tidningar har nu hakat på samt att Engelska telegraph påstår att norska polisen nu ska utreda vitrysslandspåret.

Detta kan bli väldigt spännande att följa.

Finns ingen spänning i det spåret, glöm det!

Det ger nog mer att ta tag i hans kontakter med extremister i väst. Men inte ens det kommer att ge något, de var bara inspiratörer.
Citera
2011-07-29, 21:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Känns som den här tråden snart kan plockas över till konspirationsforumet. Antagligen kommer den bli lika evig som Palmemordet. Är det ingen längre som tror han bara var galen?

Det ena utesluter väl inte det andra... Själv tror jag mest på att han är en galning men så länge han själv hävdar att det finns andra och att det dessutom finns fasta bevis på att han träffat andra så är det väl givet med spekulationer utan att det ska bli foliehatt diskussion av det hela.
Citera
2011-07-29, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Finns ingen spänning i det spåret, glöm det!

Det ger nog mer att ta tag i hans kontakter med extremister i väst. Men inte ens det kommer att ge något, de var bara inspiratörer.

Ok, har du några argument att krydda din uppfattning med?

Bara att han har varit i Vitryssland är ju uppseendeväckande. Känner ni någon som har åkt dit för att kolla in vikingagravarna bara sådär? Han hävdade i tullen att det var det han skulle göra där.
Citera
2011-07-29, 21:45
Medlem
Han var även donator i en spermabank och hans sperma ska ha blivit brukt till att inseminera 5-6 kvinnor
Citera
2011-07-29, 21:46
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperNilsson
Han var även donator i en spermabank och hans sperma ska ha blivit brukt till att inseminera 5-6 kvinnor

Har du länk på det?
Citera
2011-07-29, 22:04
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:

Galen är ingen diagnos eller seriös etikett som man kan sätta på en brottsling, det är för enkelt.

Han har ju förklarat ganska väl, om än lite förvirrat, vad som rörde sig i hans huvud. Han var en kristen fundamentalist bl.a.

Brottet var ett utstuderat politiskt attentat som grundas på, ett för vanliga människor, obegripligt hat till arbetarrörelsen och dess ungdomsförbund. Påminner f.ö. om Palmemordet som begicks i ett liknande klimat.
Citera
2011-07-29, 22:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Jodå, jag tror åtminstone att ABB har ganska grava personlighetsstörningar, men det kan ju vara intressant att spekulera lite tills polisen kommer med fler uppgifter direkt ifrån källan.

På tal om ABBs psyke så hittade jag förresten det här klippet på GoV där man även gör ett försök att förklara den uppenbara kontraproduktiviteten i det ABB gjorde:

http://www.mrctv.org/embed/104044

Psykiatern börjar snacka vid 01.07 i klippet. Stämmer analysen eller inte? Vem vet, men jag har i alla fall inte riktigt fått vissa saker i ABBs handlande att gå ihop, vilket kanske kan förklaras med den analys psykiatern lägger fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in