Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Endast den repliken i ditt citat bar någon form av mognad och förmåga till att reflektera i sitt sköte, för den som reflekterar och läser mellan raderna behöver aldrig hemfalla till oförskämdheter och ad hominems (som ju är pöbelns kännetecken).
Sedan har du fel när du tror att dagens adel lever på andras bekostnad, eftersom det snarare är pöbeln som stulit adelns tillgångar och arvegods;vilket i sin tur gjort den Europeiske adelsmannen (som inte är registrerad i Riddarhusets kalender) till en fattig rebell med stor revanschlusta.
Men eftersom du saknar allt vad idealism och storsinthet betyder (du styrs istället av pengar), lär vi knappast kunna diskutera den här frågan på Herrars hövliga och upplyftande vis.
Vi får konstatera att Breivik inte låter sig förstås av krämare som du, utan han förblir ett psykonalytiskt och Freudianskt studium i din trångsynta lilla småjudiska hjärna.
Men herregud, har du vaknat till liv i den här tråden igen? Jag trodde vi var klara med alla adliga missförstånd.
Låt mig sammanfatta din ståndpunkt för övriga: ABB hyser vissa adliga "egenskaper". Dessa egenskaper är inte nödvändigtvis ärftliga, såvida man inte har turen, att som du, vara högadlig i en rakt manlig ättelinje. Då är "egenskaperna" självfallet ärftliga. Tyvärr har vi inte fått reda exakt vad dessa "egenskaper" utgörs av eftersom du, trots att endast pöbeln vräker ur sig otidigheter i debatter, alltid besvarar frågor med angrepp på person.
Detta enda som kommit fram är att du beundrar vissa andra personer med adliga egenskaper, för att citera dig: "Man lär sig också mycket av Hitler om hur en maskulin Europid (dvs arier) kombinerar såväl sina djuriska drifter som det sofistikerade intellekt en sann Herre alltid besitter."
Jag tror att vi övriga har bilden ganska klar av dig och du behöver inte visa ditt fula tryne mer i denna debatt eftersom det inte tillför bilden av ABB ett dyft.