2011-07-26, 11:16
Medlem
vsops avatar
[quote=Akinator]ABB är alltså inte NonServiam?

Det stämmer
Citera
2011-07-26, 11:23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Våra kära dyslektiker Carl Gustav och Victoria är väl utmärkta exempel på att detta är ren bullshit.

Där avslöjar du att du inte kan skilja på kungligheter resp adel, dessutom har vi redan gått igenom aspekterna rörande den för Riddarhuset registrerade adeln, resp de oregistrerade Europeiska adelsmännens situation i Sverige samt Norden i övrigt.
Vidare får du gå till rasforumet om du vill fördjupa dig i haploider samt Y-DNA:ts betydelse för rasanalys.

OnT:
Förutom tydliga markörer på adlig bakgrund uppvisar även Breivik hög inlärningsförmåga, och man går från klarhet till klarhet allteftersom fler uppgifter tillkommer. Han är bl.a diplomatson och även tillhörig den katolska grenen av Kristendomen; vilket tillsammans med Tempelriddaridentifikationen borde vara tillräcklig information för att förstå vem han är.
Citera
2011-07-26, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Nu resonerar du med samma begåvning som de stackars socialdemokraterna på Utöja, och intelligensskillnad är dödligt irriterande för den som tänker i större sammanhang och i djupare led.
OnT: Utan att försvara Breiviks handlande i Oslo 2011-07-22, kan det i framtiden visa sig att han hade synnerligen goda skäl till att reagera på den socialdemokrati som styrde Norge vid tidpunkten.

Det rättfärdigar inte (minst sagt kontraproduktiva) massmord på tonåringar Mr Intelligence.
Citera
2011-07-26, 11:32
Bannlyst
Citat:
Nu resonerar du med samma begåvning som de stackars socialdemokraterna på Utöja, och intelligensskillnad är dödligt irriterande för den som tänker i större sammanhang och i djupare led.
Nej, jag kan omöjligen tänka mig att jag tänker som de gjorde vid liv. Har knappast sett bödeln som de gör och du lär inte veta vad de tycker om "inbillningsinavelsadel".

Citat:
OnT: Utan att försvara Breiviks handlande i Oslo 2011-07-22, kan det i framtiden visa sig att han hade synnerligen goda skäl till att reagera på den socialdemokrati som styrde Norge vid tidpunkten.
Visst hade han det. Hans huvud var infekterat av idioti.
Citera
2011-07-26, 11:54
Medlem
Citat:
Där avslöjar du att du inte kan skilja på kungligheter resp adel

Detta måste väl ändå mest vara en semantisk skillnad idag när alla adelns privilegier och kungligheternas makt är utrotade. Dessutom har ju både kungen och kronprinsessan adliga titlar och genom historien har det varit kungligheterna som har haft rätten att adla. Då blir dina invändningar mest hårklyveri.

Citat:
OnT:
Citat:
Förutom tydliga markörer på adlig bakgrund uppvisar även Breivik hög inlärningsförmåga, och man går från klarhet till klarhet allteftersom fler uppgifter tillkommer. Han är bl.a diplomatson och även tillhörig den katolska grenen av Kristendomen; vilket tillsammans med Tempelriddaridentifikationen borde vara tillräcklig information för att förstå vem han är.

Nu får du gärna utveckla lite. Hur förstår vi vem han är utifrån detta? Det framkommer ju endast en ytterligt störd människa med narcissistiska drag och uttalad empatistörning. Han har trots att han förvisso är intelligent och har hög inlärningsförmåga inte haft någon förmåga att analysera effekten av sitt handlande. Han tror på fullt allvar att genom att utföra detta vansinnesdåd kommer folkets ögon att "öppnas". Reaktionerna i Norge och övriga omvärlden tyder väl ändå inte på detta? Inte ens på 10 års sikt kommer omvärldens ögon att ändras. Vem bryr sig idag om Oklahomabombarens motiv? Dessa har för alltid fallit i glömska och kvar består bara intrycket av ännu en störd människa. Jämför ABB och honom så kommer du att finna många likheter.

Det dessa galningar alltid glömmer är att för att få igenom sina förändringar måste man ha folket med sig först och det får man aldrig på detta sätt. Enkelt för oss övriga att förstå men omöjligt om du besitter en djup psykisk störning.
Citera
2011-07-26, 12:39
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Norberg
Jag såg det med. Fruktansvärt. Hur kan en far säga så om sin son? Han sa förvisso att han skulle ta livet av sig innan han tog död på så många människor, men det är ju ännu värre. Varför hjälpte han inte sin son istället? Han sa ju att ABB var psykiskt sjuk.

Det jag vet nu om ABB som jag inte visste innan var att han har en helt störd egoistisk pappa som flyttade utomlands (med sin nya familj?) och sket fullständigt i sitt ansvar. Han satte säkert djupa spår hos sin son pga. detta. Jag har läst att klasskamrater till ABB sagt att ABB inte hade mycket kläder och att hans och hans mamma ansågs som fattiga. Hur kan detta vara möjligt när ABB har en far som bor så jävla flott i Frankrike?? Jag blir så ledsen, så jävla ledsen. ABB var en plågad själ som barn som säkert kände att han var till besvär för sin pappa.

Hans far bär ett visst ansvar.
Citera
2011-07-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund

Borde inte pappan som var diplomat, fått sina tjänster och utlandsplaceringar av de norska socialdemoktaterna som satt i regeringsställning? I så fall kanske ännu en förvirrad källa till hat gentemot socialdemokratin, för den i stort sett faderslöse ABB.
Faderna har sagt att han tillhör den politiska mitten.
Citera
2011-07-26, 13:07
Medlem
madmaxzzs avatar
Skulle uppskatta om någon kunde skicka en sammanfattning till mig(PM)
mvh
Citera
2011-07-26, 13:13
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Man måste vara fullständigt efterbliven om man säger att Anders är något annat än extremhöger. Kulturkonservativ kristen. Kan inte bli mycket mer höger.
Iom att han som kulturkonservativ strävar efter att dra tillbaka samhällsklockan till 50-talet så saknade han alltså de gamla sossarna som gav kyrkan mer makt. Innan kulturmarxismen fick greppet om arbetarrörelsen så verkar han varit för arbederpartiet.

Hur man kan få det till extremhöger finner jag en smula märkligt då han vill att alla i samhället ska behandlas lika (den vita mannen ska bli mindre utsatt). Till det vill han ha mindre invandring av främst muslimer. Inget av detta är egentligen extremhöger även om han i manifestet erkänt att han gillar kapitalism och liberalism. Faktum är att det är klassisk politik som arbetarrörelsen drev "de tar våra jobb" är liksom inte en borgerlig slogan.

Så på höger/vänsterskalan så är han svårplacerad.
Citera
2011-07-26, 13:17
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Tyckar andra partier rätt tydligt visar vad dom anser om SD om du stoppar debatter med dom. Demokrati på ett sätt. Men visst fegt dom smett undan men ingen med censur här.

Det är ju en sorts censur då de inte får lika stor chans att visa vad de tycker vid offentliga tillställningar.
Citera
2011-07-26, 13:55
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund

Ja, frågan är varför pappan valde att inte ha kontakt med sonen?
Citera
2011-07-26, 14:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Måste säga att jag blir beklämd av att se ABBs pappa i tv. Han säger att han aldrig mer vill se honom, och att det bästa hade varit om han tagit livet av sig efter dåden. Så totalt motsatt Stoltenberg och andras åsikt om försoning. Om han hade varit det minsta till far så hade han genast rest till Norge för att försöka gottgöra sin skuld i form av det dåliga faderskapet. En mycket liten människa, och fan vet om han inte lider av samma störning som sonen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...-sitt-eget-liv

Måste man älska sina familjemedlemmar villkorslöst? Jag antar att man inte behöver vara psykiskt sjuk eller personlighetsstörd för att man valt att klippa banden till sin familj. Det kan ju finnas massor av orsaker. Personligen skulle jag nog ha väldigt svårt för att känna något medlidande med en släkting (syskon/barn/förälder) som utfört ett såhär allvarligt brott.

Det är mycket möjligt att hans fars frånvaro har haft en menlig inverkan på ABBs personliga utveckling men det ändrar ju inte faktumet att han självmant och mycket medvetet planerat ett massmord under flera års tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Exakt! Relationen till fadern känns mycket viktig i sammanhanget. Jag rös åt faderns uttalande. Han ska för tusan vara en diplomat också, och nåt med just det rimmar illa. Men hur som så ska en förälder älska sitt barn oavsett vad barnet har gjort, även i de värsta av fall. Det är inte naturligt av en förälder att önska sitt barns död. Och detta är dessutom sagt under en intervju där de mest kallsinniga ändå brukar välja sina ord..
Ponera att ABB hade varit en serievåldtäktsman eller ett kräk som våldtar småbarn istället. Tycker du att han skulle förtjänat sina föräldrars villkorslösa kärlek då också bara för att de råkar vara av samma kött och blod? Jag kan ju med gott samvete säga att jag inte hade sympatiserat med eller haft några som helst positiva känslor för en släkting som utsatt någon för sexövergrepp. Gör det mig till empatistörd eller psykiskt sjuk?
Senast redigerad av Cineasten 2011-07-26 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in