2012-10-31, 11:31
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Favoritmusik:

Vocal elektronica/trance,klassisk musik och pop.
Kommendör Anders hatar hårdrock.

Favoriträtt:

Ingen.
Kommendör Anders tycker alla kulturer har fantastiska rätter.

Favoritfilm:

300, Sci-fi, zombie, Lord of the Ring, Star Wars, Passion of the Christ.

Favoritböcker:

George Orwell - Nineteen Eighty-Four, Thomas Hobbes – Leviathan, John Stuart Mill - On Liberty, John Locke - Essay Concerning Human Understanding, Adam Smith - The Wealth of Nations, Edmund Burke - Reflections on the Revolution in France, Ayn Rand – Atlas Shrugged, The Fountainhead, William James – Pragmatism, Carl von Clausewitz - On War, Fjordman – Defeating Eurabia.

Komiker:

Pat Condell

Klädmärke:

Lacoste.

Parfym:

Chanel Platinum Egoiste

Kommendör Anders ska enligt uppgift snusa.
Ingen aning om det rör sig om lössnus vs portionssnus.
Känslan säger att kommendör Anders nyttjar portionssnus.

Tack! mina undringar om honom är gränslösa! Kommendör Breivik älskar ju melodifestivalen och jag tycker mig ha hört någonstans att han anser att Loreen var helt rätt vinnare i år.
Senast redigerad av thewellovedone 2012-10-31 kl. 12:03.
Citera
2012-10-31, 13:03
Medlem
TheBlackSwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Tack! mina undringar om honom är gränslösa! Kommendör Breivik älskar ju melodifestivalen och jag tycker mig ha hört någonstans att han anser att Loreen var helt rätt vinnare i år.

Breivik föredrar nog Saga...
Citera
2012-10-31, 13:48
Medlem
forest79s avatar
Citat:

Han hoppas dock att Tyskland skulle vinna.
Senast redigerad av forest79 2012-10-31 kl. 13:50.
Citera
2012-10-31, 17:36
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackSwan

Breivik föredrar nog Saga...

Visserligen är Loreen marockansk muslim till sitt ursprung men hennes livstil och musik är allt annat än muslimsk. Loreens stil är mer trolsk house, det vill säga väldigt mycket Breiviks egen smak. Glöm inte att Breivik är fientlig mot främmande kulturer och religioner i första hand, i synnerhet islam, han har även påpekat att det är religionen islam han avskyr, inte muslimerrna som människor. Är han hudfärgsrasist så överdriver han i alla fall inte som vissa helfrälsta nazister här på flashback. Jag kan tänka mig att Breivik har överseende med Loreens ursprung så länge hon håller sig borta från slöjan och koranen, det är ju så att Breivik är inte alltid så konsekvent.
Ja, jag kan med lätthet föreställa mig Breivik meditera till "Euphoria". Det finns en hel del musik med lite olika artister som jag tycker känns väldigt breiviksk i sin känsla trots att artisterna ligger långt ifrån Breivik.
Senast redigerad av thewellovedone 2012-10-31 kl. 17:42.
Citera
2012-10-31, 17:39
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
Han hoppas dock att Tyskland skulle vinna.

Jag tror det var för ett par år sedan och att Tyskland också vann.
Citera
2012-10-31, 17:51
Medlem
forest79s avatar
Citat:
Jag tror det var för ett par år sedan och att Tyskland också vann.

Nä, tror inte att det var det för det var under tiden han höll på med bomben.
Citera
2012-11-01, 01:21
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
Nä, tror inte att det var det för det var under tiden han höll på med bomben.

Han hoppades att Tyskland skulle vinna 2011. Han såg Eurovision song contest medan han förberedde operationen. Det står i manifestet, under "dagboksanteckningarna".

Eurovision song contest-finalen 2011 ägde rum den 14 maj i Tyskland. Azerbajdzjan vann.

Loreen deltog i Eurovision song contest 2012.
Citera
2012-11-01, 01:36
Medlem
forest79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Han hoppades att Tyskland skulle vinna 2011. Han såg Eurovision song contest medan han förberedde operationen. Det står i manifestet, under "dagboksanteckningarna".

Eurovision song contest-finalen 2011 ägde rum den 14 maj i Tyskland. Azerbajdzjan vann.

Loreen deltog i Eurovision song contest 2012.

Ja, det har du rätt i, såg bara att det var dagboksanteckning: Lördag 14 maj - Dag 13, året fanns inte med. Och detta var under tiden han höll på med syntetiseringen av acetylsalicylsyra från magnecyl.
Det var pga att han höll på med bomben som jag trodde att det var 2012, men då han samtidigt skrev att det var en asylsökande från Kenya, som utför en bongo sång så var det ganska självklart att det inte var årets Eurovision.
Senast redigerad av forest79 2012-11-01 kl. 01:46.
Citera
2012-11-01, 15:36
Medlem
TheBlackSwans avatar
Citat:
Visserligen är Loreen marockansk muslim till sitt ursprung men hennes livstil och musik är allt annat än muslimsk. Loreens stil är mer trolsk house, det vill säga väldigt mycket Breiviks egen smak. Glöm inte att Breivik är fientlig mot främmande kulturer och religioner i första hand, i synnerhet islam, han har även påpekat att det är religionen islam han avskyr, inte muslimerrna som människor. Är han hudfärgsrasist så överdriver han i alla fall inte som vissa helfrälsta nazister här på flashback. Jag kan tänka mig att Breivik har överseende med Loreens ursprung så länge hon håller sig borta från slöjan och koranen, det är ju så att Breivik är inte alltid så konsekvent.
Ja, jag kan med lätthet föreställa mig Breivik meditera till "Euphoria". Det finns en hel del musik med lite olika artister som jag tycker känns väldigt breiviksk i sin känsla trots att artisterna ligger långt ifrån Breivik.

Fast Breivik är ju kritisk till att bl.a. Alexander Rybak fick framföra Norges bidrag i melodifestivalen. Detta tar han ju upp i sitt sista tal den 22 juni.
Det är därför jag skulle bli förvånad om Breivik "gillar" Loreen...
Citera
2012-11-01, 18:10
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackSwan
Fast Breivik är ju kritisk till att bl.a. Alexander Rybak fick framföra Norges bidrag i melodifestivalen. Detta tar han ju upp i sitt sista tal den 22 juni.
Det är därför jag skulle bli förvånad om Breivik "gillar" Loreen...

Du har helt rätt, det är ologiskt! Men jag är ganska säker på att Breivik vid något tillfälle yttrade om Loreens "Euphoria" något i stil med att det inte var någon tvekan om att Loreen skulle vinna. Om jag bara kunde komma ihåg var jag har hört det. Kan det verkligen vara så att minnet spelar mig ett spratt för låten som sådan är ganska Breiviksk.
Citera
2012-11-02, 00:22
Medlem
hoppas han hatar jugoslaver..

faktum är : Hoppas några av de han sköt var jugoslaver.

SÅ frågan är: Hatar Anders Breivik juggar lika mycket som jag?
Citera
2012-11-02, 17:26
Medlem
thewellovedones avatar
En annan sak som jag har undrat över men som jag inte har hittat något riktigt svar på, det är varför Breivik blev frikallad? Det påstås att det var för att kunna ta hand om sin sjuka mor men det håller inte med tanke på Breiviks militäriska ideal och att han har flera halvsyskon både på sin fars och sin mors sida som hade kunnat ta hand om henne. Det måste vara en efterkonstruktion av Breivik för att rädda ansiktet på sig själv. Breivik fick helt enkelt frisedel för att han ansågs för politiskt extrem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in