2011-07-26, 09:35
Medlem
spleendids avatar
"Säg något fint om Anders Behring Breivik" - tråden försvann så jag postar det här.

Den blonda lilla mannen med de stora ambitionerna. Det han gjorde var välplanerat men på samma gång ogenomtänkt. Lika fruktansvärt ogenomtänkt som dådet i sig saknade motstycke av barbari. Lik förbannat talar man om honom som intelligent, och det vill jag lova - den mannen är mycket intelligent. Men vad är en intelligens utan medmänsklighet? Den är absolut ingenting värd och resulterar bara i det obefintliga förnuftet. Den skarpa blicken som alltjämt blundar, ty hatet famlar alltid i blindo, alltid lika bländat oredigt förblindad av sin egen hatiska förvissning. En målmedvetenhet närmast likställd med ett tunnelseende och en dödlig fartblindhet med empatilösa ytterväggar. Men även hatet har sitt vattenhål och även kallsinnet sin mänskliga börd.

Breiviks pappa försvann enligt Aftonbladet när han var 15 år gammal. I själva verket hade han aldrig någon sådan. Han saknade vad varje ung man aldrig får berövas. Han fick aldrig uppleva den starkaste av mellanmänskliga relationer - den villkorslösa förälskelsen mellan far och son. Och där förebilden lös med sin frånvaro fanns bara nidbilder och en urspårad verklighetsuppfattning kvar; ett högblont litet barn omöjligt att hejda från gräsliga influenser. Blott en rudimentär på ruderaten. Ja, där står barnen i Afrika enade mot hungersnöd medan ljushuvudet i västerlandet svalt kärlekens nödtorft.

Det fina i kråksången? Det fina, hör och häpna, eller hör bara, för dödsskjutna, och skadeskjutna, och alla skeppsbrutna närstående hör bara, är det blonda ursprungets starka grad av mänsklighet. Det kunde nämligen varit du eller jag som satt med fastspända smilgropar i den där bepansrat pianolackade jeepen. Det kunde varit vi som förverkligat avvägarnas lika mänskliga naturlagar. Det är ett ganska vackert faktum. Anders blev bara lidande av sin intelligens, och led bara lite mer än tusentalet söner faderskärlek förutan. Han fick aldrig chansen till livsinsikter.
Senast redigerad av spleendid 2011-07-26 kl. 09:42.
Citera
2011-07-26, 09:39
Medlem
Sigstens avatar
Kan det vara så att han har fått för lite kärlek i sitt liv som hade en del i att han blev så här knäpp? Hans far verkar inte ha varit där för honom. Han hade bott länge hos sin mor så kanske hon gav honom en del kärlek men det kanske inte var tillräckligt. Han verkar ju inte ha haft något ordentligt förhållande med en tjej, kanske om han hade haft det så hade han kanske inte gjort detta hemska?

Vem vet? En sak som är säkert är att alla behöver kärlek!
Citera
2011-07-26, 09:51
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Kan det vara så att han har fått för lite kärlek i sitt liv som hade en del i att han blev så här knäpp? Hans far verkar inte ha varit där för honom. Han hade bott länge hos sin mor så kanske hon gav honom en del kärlek men det kanske inte var tillräckligt. Han verkar ju inte ha haft något ordentligt förhållande med en tjej, kanske om han hade haft det så hade han kanske inte gjort detta hemska?

Vem vet? En sak som är säkert är att alla behöver kärlek!
Underbart. Kärlek löser allt. Du bör genast ställa dig i kontakt med SÄPO, FBI, CIA och förklara att metoden för stoppa fanatiker och lättledda är genom långa kramar och hurvardinbarndomsfrågor med moderlig röst.
Du kommer få serafimeordern och samtliga Nobelpris!
Citera
2011-07-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Utifrån en människas åsikter och verbala kapacitet samt allmänbildning i stort, kan man dra en rad korrekta slutsatser beträffande hans ras, samhällsklass, intelligens och inte minst hans inlärningsförmåga.

Skämtar du? Hur skulle du någonsin kunna bedöma ras och samhällsklass utifrån dessa egenskaper. Dessutom visar ju analys av det mänskliga genomet att det inte finns några raser. Genomet skiljer sig ofta mer mellan två "kaukasier" än mellan en "kaukasier" och en "negroid". Du får gärna referera till den forskning som stöder ditt påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Med största sannolikhet har Breivik rötter i den Europeiska adeln och han upplever - med all rätt - att han förtjänar en högre status i samhället. Socialdemokrater bryr sig endast om kungligheter men de försummar (och föraktar) helt och hållet adelns samt den övriga aristokratins talanger och bättre ledarbegåvning.

Öööh, vilken planet bor du på? Tror du att ättlingarna till de människor som hade makten på medeltiden besitter högre egenskaper än andra? Våra kära dyslektiker Carl Gustav och Victoria är väl utmärkta exempel på att detta är ren bullshit. Hade kungen konkurrerat om jobben på samma villkor som alla andra hade han blivit busschaufför.

Bilden om Breivik som en person med en grav personlighetsstörning klarnar ju mer information som kommer, hans syn på adeln och behovet av att glorifiera sig själv bara styrker detta.
Citera
2011-07-26, 10:01
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Underbart. Kärlek löser allt. Du bör genast ställa dig i kontakt med SÄPO, FBI, CIA och förklara att metoden för stoppa fanatiker och lättledda är genom långa kramar och hurvardinbarndomsfrågor med moderlig röst.
Du kommer få serafimeordern och samtliga Nobelpris!

Verkar som om du skulle behöva lite kärlek. Vill du ha en kram?
Citera
2011-07-26, 10:04
Medlem
Måste säga att jag blir beklämd av att se ABBs pappa i tv. Han säger att han aldrig mer vill se honom, och att det bästa hade varit om han tagit livet av sig efter dåden. Så totalt motsatt Stoltenberg och andras åsikt om försoning. Om han hade varit det minsta till far så hade han genast rest till Norge för att försöka gottgöra sin skuld i form av det dåliga faderskapet. En mycket liten människa, och fan vet om han inte lider av samma störning som sonen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...-sitt-eget-liv
Citera
2011-07-26, 10:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Alex Jones menar att Anders Breivik har kopplingar till Bohemian Grove.
Måste ses!

http://www.youtube.com/watch?v=t94gp...mbedded#at=211
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2011-07-26 kl. 10:24.
Citera
2011-07-26, 10:12
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Ett par saker förstår inte Jag,varför skriver han att han har haft sex med en prostituerad? Varför skönhets-opererade han sej innan attacken? Och varför har han lagt så stor vikt på att styrketräna och tagit anabola innan vansinnesdådet?
Citera
2011-07-26, 10:19
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Alex Jones menar att Anders Breivik har kopplingar till Bohemian Grove.
Måste ses!

http://www.youtube.com/watch?v=t94gp...mbedded#at=211
Riktigt riktigt intressant. Om det han presenterar som fakta om bland annat frimurarna stämmer och att han dagen innan varnade om en attack så är det uppgifter som är viktiga att följa upp. Tänk om det här är starten på ett tredje världskrig. Det kan vara svårt för oss som fortfarande är i chock att ta in den sortens uppgifter som han säger i videoklippet men omöjliga är dom inte. Synd att han blev avbruten när han skulle berätta vad steg 2 var.
Citera
2011-07-26, 10:54
Medlem
vsops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightbettime
Vilket innebär att han använt sig av anders.breivik@gmail.com , finns hans paypal adress också med någonstans ?

Det är INTE rätt man.

http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=5374

http://freak.no/forum/showthread.php?t=193058&page=269

Citat:
Hei! Jeg er så uheldig at jeg heter Anders Breivik. Jeg vil gjerne at dere droppe å legge ut info som er knyttet til meg og ikke den forferdelige morderen.

Jeg har brukt nicket NonServiam mange steder, bl.a. for å diskutere politikk og våpen, da jeg er skytter. Jeg skyter for Akademisk Skytterlag, så det er et feilspor.

Jeg samler også på mekaniske ur, derfor dukker navnet mitt opp i mange slike sammenhenger.

Mine mailadresser er anders.breivik@gmail.com og en gammel fra UiO, anderb@ifi.uio.no

Jeg håper på forståelse for jeg helst ikke vil ha min info blandet inn i info rundt morderen, still meg gjerne spørsmål på PM om leads dere tror er ham men som kan være meg.

Jeg er hverken terrorist eller høyreekstrem eller innvandingsmotstander
Senast redigerad av vsop 2011-07-26 kl. 10:59.
Citera
2011-07-26, 11:11
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Måste säga att jag blir beklämd av att se ABBs pappa i tv. Han säger att han aldrig mer vill se honom, och att det bästa hade varit om han tagit livet av sig efter dåden. Så totalt motsatt Stoltenberg och andras åsikt om försoning. Om han hade varit det minsta till far så hade han genast rest till Norge för att försöka gottgöra sin skuld i form av det dåliga faderskapet. En mycket liten människa, och fan vet om han inte lider av samma störning som sonen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...-sitt-eget-liv

Jag såg det med. Fruktansvärt. Hur kan en far säga så om sin son? Han sa förvisso att han skulle ta livet av sig innan han tog död på så många människor, men det är ju ännu värre. Varför hjälpte han inte sin son istället? Han sa ju att ABB var psykiskt sjuk.

Det jag vet nu om ABB som jag inte visste innan var att han har en helt störd egoistisk pappa som flyttade utomlands (med sin nya familj?) och sket fullständigt i sitt ansvar. Han satte säkert djupa spår hos sin son pga. detta. Jag har läst att klasskamrater till ABB sagt att ABB inte hade mycket kläder och att hans och hans mamma ansågs som fattiga. Hur kan detta vara möjligt när ABB har en far som bor så jävla flott i Frankrike?? Jag blir så ledsen, så jävla ledsen. ABB var en plågad själ som barn som säkert kände att han var till besvär för sin pappa.
Citera
2011-07-26, 11:11
Bannlyst
ABB är alltså inte NonServiam?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här