2014-01-26, 16:50
Medlem
Deliberatelys avatar
Angående detta som lagts upp på radio framåts hemsida:
http://www.radioframat.com/uttalande...rna-i-ukraina/
I meddelandet talas det endast om "Den högra sektorn" som nationalistisk opposition. Nu är ju meddelandet uppenbarligen från den organisationen, men vad har Svoboda för roll i den revolutionsstämning som råder i Ukraina och var ställer de sig?
Citera
2014-01-26, 17:24
Medlem
NirvanAs avatar
Blir det nån sändning imorgon som vanligt eller ersätter kvällens avsnitt morgondagens?
Citera
2014-01-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det är definitivt inget exklusivt för religion att styra folk kollektivistiskt. Flertalet sekulära/ateistiska fenomen, både historiskt och i nutid, används för dessa ändamål.
Givetvis. Som jag skrev 2 inlägg under:

Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Man får väl helt enkelt arbeta på olika fronter. Att man är gudsförnekare innebär förvisso att man framstår som något mer rationell än många andra, men det innebär inte i sig att man inte är en strömföljande lämmel. Således får vi dela upp detta arbete i en sekulär normdel och en teistisk religionsdel. Ungefär som judarna har gjort med diverse tungtalande fåntrattar i USA ("Judarna kommer att uppfylla en profetia som kommer att leda till jesu återkomst" osv.) samt det sekulära snacket om att Israel minsann bara försvarar sig från angrepp och att det dessutom är mellanösterns enda dummokrati.

Citat:
Att vara andlig/troende betyder absolut inte att man är ett får. Sverige är ett av världens mest sekulariserade, oandliga och materialistiska länder idag, trots det ser jag får överallt på väg till den mångkulturella slakten. Abortförespråkande, konsumtionsälskande trygghetsnarkomaner. Med ett, av agendajudar, väl inlärt simplistiskt fårlikt beteende. Perfekt för att styras av en medveten elit. Vilken fantastisk ateistisk logik, eller rättare sagt motsatsen Absolut. Håller med.
Insikter om existentialism och empiri är så långt från lämmelbeteende man kan komma.
Jo, och just därför skulle nog många av dessa får behöva en sundare saga att tro på och ledas av, än den kulturmarxistiska dynga vi matas med hela livet idag. Religion är till för att leda majoriteten vilken består av svagsinta får. Är man inget får/lämmel behöver man ingen religion.

Vad gäller empiri kan man lätt konstatera att gudstroende får inte baserar sitt liv på det. De läser vad som står skrivet i en bok de vuxit upp med eller som påverkat dem känslomässigt senare i livet och utgår sedan från den kartan, trots att den inte kan visas stämma överens med verkligheten och i många fall står i bjärt kontrast till den. Känslofolk har inget att göra inom vetenskap och politik. Där är det logik och rationalitet som skall härska, inte felledande känslor. De bör istället arbeta med yrken och uppgifter med tyngdpunkten på det sociala.

Citat:
En existentialism som man knappast kan beskylla alla (vi är bäst för vi tror inte på spagettimonster, hahaha, hihihi) ateistiska profeter för att vara bekanta med. Trots det, vill de verka hippa och citera 1800-tals filosofen Nietzsche stup i kvarten. Kanske skall ni också citera Sartre, en annan existensialist. En judisk sådan! Judedyrkan som sagt!
Ja, som jag skrev ovan är man inget fritänkande geni bara för att man hakat på dagens svenska gudsförnekartrend. Stannar det bara där är man samma lämmel som sina förfäder och den övriga religiösa majoriteten av mänskligheten, man följer bara en annan dum lära. Diskussioner mellan Dawkinstrollande PK-religiösa hjon och kroksnoksgudsdyrkande hjon blir då ungefär lika dumma som när abrahamiter diskuterar huruvida jesus var gud eller bara en profet, eller någon annan meningslös fråga, och nästan (ibland helt och hållet) slår ihjäl varandra. Man tar sig för pannan, för bådas räkning, i bägge fallen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lennon - Working class hero
Keep you doped with religion and sex and TV
And you think you're so clever and classless and free
But you're still peasants as far as I can see
Senast redigerad av kustmannen 2014-01-26 kl. 17:45.
Citera
2014-01-26, 18:59
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blir det nån sändning imorgon som vanligt eller ersätter kvällens avsnitt morgondagens?
Det blir också sändning imorgon
Citera
2014-01-26, 19:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Givetvis. Som jag skrev 2 inlägg under:
Citat:
Man får väl helt enkelt arbeta på olika fronter. Att man är gudsförnekare innebär förvisso att man framstår som något mer rationell än många andra, men det innebär inte i sig att man inte är en strömföljande lämmel. Således får vi dela upp detta arbete i en sekulär normdel och en teistisk religionsdel. Ungefär som judarna har gjort med diverse tungtalande fåntrattar i USA ("Judarna kommer att uppfylla en profetia som kommer att leda till jesu återkomst" osv.) samt det sekulära snacket om att Israel minsann bara försvarar sig från angrepp och att det dessutom är mellanösterns enda dummokrati.
Ok, låt mig försöka bli aningen mer specifik med begreppen. Frågan här är inte främst om man är rationell generellt sett, vilket självklart borde gälla oavsett om man är troende eller inte, utan snarare, om man har en rationellt grundad nationalism.

Lite av mitt resonemang är också, att det finns massor med individer som på "inlärda ateistiska grunder" (judaiserade) vill anse sig rationella per automatik endast för att de kallar sig ateister, men ändå inte är det, speciellt inte när det kommer till det nationella. Likaså finns det givetvis liknande individer inom olika ideologier och religioner, som använder sin rationalism omkring detta. Samtidigt som de inte är rationella objektivt sett. Vidare. För en individualist (läs egoist) är det inte rationellt att vara nationalist och tvärt om.

Oavsett detta finns det personer, t.e.x i denna forumdel, som anser att kristna, mer eller mindre, inte kan vara nationalister, trots att de påvisar rationellt och nationellt tänkande både i sinne och praktik. Ett resonemang grundat på att man då skulle vara svag, irrationell, universialist, judedyrkande osv. När det i själva verkat är så att man kan säga precis samma sak om en kristendomsfientlig ateist, i avsaknad av det nationalistiskt rationella tänkandet, inkluderande kristendomen minst i fråga om kultur, historia och identitet. Med argumentet, att man inte kan förneka en så pass betydande del av sin större nationella identitet och samtidigt vara en nationalist, speciellt inte en som vill nå ut till folket med sin nationalism.

Ungefär som SD kan benämnas kulturnationalister, pga av att de prioriterar svensk kultur, oavsett vilka som bebor Sverige, ingenstans kan kalla sig riktiga nationalister. Bör en person med övertygelsen att sprida ateism (nationellt sett kristendomsfientlighet) inom den nationella rörelsen, kalla sig ateistnationalist. Självklart gäller detta även de kristna sionister som har sålt sina svenska själar till staten Israel och det judiska folket. Ingen nationalism där heller. Rationaliteten bestäms även med en viss subjektivitet, inte sant?
Citat:
Jo, och just därför skulle nog många av dessa får behöva en sundare saga att tro på och ledas av, än den kulturmarxistiska dynga vi matas med hela livet idag. Religion är till för att leda majoriteten vilken består av svagsinta får. Är man inget får/lämmel behöver man ingen religion.
Du får ursäkta, men även begreppen religion, tro och andlighet kan det vara nödvändigt att skilja på. Andlighet och tro, eller andra mer existentiella frågeställningar, är något mycket mer personligt än religiösa ritualer och sånt. Så även när det kommer till filosofi. Visst kan man argumentera för att man är ett får om man förlitar sig på att styra sitt liv efter sådana livskriterier. Men min eller någon annans andlighet, moral, privata livsfilosofi, bör inte nödvändigtvis hindra mig från att vara nationellt medveten. Faktum är att det nog i andra fall kan vara tvärt om, dvs att man kan stärkas i sin nationella övertygelse. Allt beror på vilka faktorer som spelar in.

Vi bör kanske vara mer förstående inför det mer privata nationalister emellan, när det inte har med det nationella att göra? Inom vissa givna sunda gränser då såklart.
Senast redigerad av skillnad 2014-01-26 kl. 19:28.
Citera
2014-01-26, 19:47
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vad gäller empiri kan man lätt konstatera att gudstroende får inte baserar sitt liv på det. De läser vad som står skrivet i en bok de vuxit upp med eller som påverkat dem känslomässigt senare i livet och utgår sedan från den kartan, trots att den inte kan visas stämma överens med verkligheten och i många fall står i bjärt kontrast till den. Känslofolk har inget att göra inom vetenskap och politik. Där är det logik och rationalitet som skall härska, inte felledande känslor. De bör istället arbeta med yrken och uppgifter med tyngdpunkten på det sociala.
Människan är bevisligen mer än en rationell varelse, känslor styr, på gott och ont, mycket av vad vi gör, privat eller offentligt, allt beror på vad man prioriterar i sitt liv. Men som sagt, det har heller inget med den nationella frågan att göra, varför den kanske inte är relevant till ämnet. Kanske bör den lämnas där, om inte för att undvika massa onödigt tjafsande om det mer privata. Jag har iaf inget intresse att lägga mig i om någon är ateist eller inte. Kristen eller inte kristen.
Citat:
Ja, som jag skrev ovan är man inget fritänkande geni bara för att man hakat på dagens svenska gudsförnekartrend. Stannar det bara där är man samma lämmel som sina förfäder och den övriga religiösa majoriteten av mänskligheten, man följer bara en annan dum lära. Diskussioner mellan Dawkinstrollande PK-religiösa hjon och kroksnoksgudsdyrkande hjon blir då ungefär lika dumma som när abrahamiter diskuterar huruvida jesus var gud eller bara en profet, eller någon annan meningslös fråga, och nästan (ibland helt och hållet) slår ihjäl varandra. Man tar sig för pannan, för bådas räkning, i bägge fallen.
Ja, som vi redan varit inne på ovan. Skillnaden mellan våra resonemang kanske trots allt mest ligger i hur man ser på rationalitet kontra andlighet objektivt och subjektivt, i förhållande till det nationella. Det rationella nationella tänkandet, bortom privata åsikter omkring ateism/religion. Varför kan det inte stanna där? Vad är egentligen problemet?
Senast redigerad av skillnad 2014-01-26 kl. 19:51.
Citera
2014-01-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Lägg ned ditt jävla nordgermanhatande judesnack nu. Det är inget konstigt med att svenskar vill värna sin särart, och dom andra europeiska etniciteternas särarter för den delen. Du verkar lida av nåt slags ynkligt mindervärdeskomplex.

Är själv hälften nordgerman så det stämmer inte. Jag har full respekt för de nordgermanska folket och tycker absolut de ska få bevara sin särart. DOCK anser jag att många av er asatroende "patrioter" är negativa för rörelsen då ni saknar kunskap om historia och smutskastar kristendomen och hyllar Adolf Hitler etc. Men samtidigt har Thailuder till flickvänner och fruar. Det är en slags WT-mentalitet tyvärr.
Citera
2014-01-26, 23:48
Medlem
563f7031s avatar
Har två frågor till Dan eller till någon annan om man nu råkar ha insyn.

Jag undrar när det är tänkt att bli ett riktigt specialprogram?
Minns att det var snack om ett om Bitcoin men det verkar som det blivit lagt på is nu, inte mig emot. Jag skulle dock vilja efterfråga ett helt program helt ägnat åt judefrågan. Skulle ju vara perfekt att kunna använda i diskussioner att bara länka till ett avsnitt där Radio Framåt går igenom frågan och om det var med lite inringare också.

Sen undrar jag om radion tänker vara med på Almedalen i sommar? Var ju snack om det med.
Vore också skoj då jag ska dit.
Citera
2014-01-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Är själv hälften nordgerman så det stämmer inte. Jag har full respekt för de nordgermanska folket och tycker absolut de ska få bevara sin särart. DOCK anser jag att många av er asatroende "patrioter" är negativa för rörelsen då ni saknar kunskap om historia och smutskastar kristendomen och hyllar Adolf Hitler etc. Men samtidigt har Thailuder till flickvänner och fruar. Det är en slags WT-mentalitet tyvärr.
Släpp sargen och kom in i matchen för fan. Jag tror inte att någon av de du debatterar med har thailändska flickvänner eller tycker att det är okej att rasblanda med asiater. Du målar upp en stereotyp som antingen inte existerar (annat än i din fantasi) eller som existerar men inte har något med den aktuella diskussionen att göra.
Citera
2014-01-27, 00:19
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Du är nåt smutsigt halvblod med tillhörande identitetskris, det vet vi. Dessutom är du en intellektuellt ohederlig clowndebattör som målar upp halmgubbar till höger och vänster som du sedan angriper.

1) Det är knappast någon nationell idag som är religiöst asatroende i den bemärkelsen att man tror på övernaturliga väsen och annat hokus pokus. De kristna däremot tror på dessa sagofigurer på fullaste allvar.

2) Vi angriper kristendomen för att den inte hör hemma i norden samt att den är efterbliven på alla tänkbara sätt.

3) Vilken sorts historia är det vi saknar kunskap om?

4) Vad har du för problem med Hitler och varför är det konstigt att nationella hyllar honom?

5) En individ som har ett thai-luder till flickvän kan per definition inte vara nationell, oavsett vad han hävdar. Det är en självmotsägelse i klass med "kristna nationalister".
Citera
2014-01-27, 05:52
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Är verkligen "drogliberalism" "folkligt" då? Eller "tokliberalism" rent generellt? Visst att många kanske gillar "frihet" och gnäller över staten ibland, men jag vet ingen bortsett från dig som ältar om att "staten kidnappar folk" (låser in brottslingar), "skatt = rån" osv.

Drogliberalism? Narkotikabruk kriminaliserades 1988. Och en bit in på 1900-talet kunde du köpa opium på apoteket. Var Sverige "drogliberalt" alla årtusenden innan detta då?

Att låsa in brottslingar är inte nödvändigtvis kidnappning. Att låsa in folk utan att de har begått brott är kidnappning. Att du tror att brott är vad som står på ett papper skrivet av staten är ju tråkigt för dig. Den mångtusenåriga traditionen bland västerlänningar är att brott är att initiera aggression mot någon annan; inte att röka en växt eller någon annan handling som inte skadar någon annan.

De flesta jag känner, som inte arbetar inom offentlig sektor (och därmed inte betalar någon skatt), gnäller på skatt.
Senast redigerad av NordiskRevolution 2014-01-27 kl. 06:00.
Citera
2014-01-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Drogliberalism? Narkotikabruk kriminaliserades 1988. Och en bit in på 1900-talet kunde du köpa opium på apoteket. Var Sverige "drogliberalt" alla årtusenden innan detta då?

Att låsa in brottslingar är inte nödvändigtvis kidnappning. Att låsa in folk utan att de har begått brott är kidnappning. Att du tror att brott är vad som står på ett papper skrivet av staten är ju tråkigt för dig. Den mångtusenåriga traditionen bland västerlänningar är att brott är att initiera aggression mot någon annan; inte att röka en växt eller någon annan handling som inte skadar någon annan.

De flesta jag känner, som inte arbetar inom offentlig sektor (och därmed inte betalar någon skatt), gnäller på skatt.
Okej, om man kallar det "pro-legalisering" istället för "drogliberalism" då - är det verkligen folkligt? Min subjektiva uppfattning är att det mest är amerikaniserade ungdomar som är för legalisering, medan de flesta vuxna inte är det.

Juridiskt rätt och fel är det som för tillfället står på ett "papper skrivet av staten", sedan kan man ju anse att lagar är omoraliska. Personligen tycker jag dock inte att lagarna som rör droger är omoraliska.

Jo, fast du tenderar ju att göra det lite oftare och i alla möjliga sammanhang känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in