Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Okej, om man kallar det "pro-legalisering" istället för "drogliberalism" då - är det verkligen folkligt? Min subjektiva uppfattning är att det mest är amerikaniserade ungdomar som är för legalisering, medan de flesta vuxna inte är det.
Folkligt är inte ett mått på vad som för tillfället är populärt. Vad som är folkligt bör rimligtvis vara de principer som vanligt folk lever efter i relation till varandra när du exkluderar staten. Det bästa exemplet är nog att se på hur 99+% (?) uppfostrar sina barn; det är fel att stjäla, det är fel att (oprovocerat) misshandla, det är fel att hota; det är fel att våldta osv. Med andra ord: folk lär sina ungar att det är fel att initiera aggression mot andra; detta även mot folk som är rikare än dig själv (exempelvis: att grannungen har fler leksaker ger inte rätt att stjäla dennes egendom) eller som beter sig eller ser ut på ett sätt som du inte gillar (mobbning). Samtidigt förstår alla ungar att det exempelvis inte är fel att ta tillbaka saker som de blivit bestulna på, att det inte är stöld.
Men genom intensiv propaganda som börjar redan i första klass (förr genomfördes propagandaspridningen av kyrkan) så lär sig ungarna med tiden konsten
dubbeltänk. Med hjälp av dubbeltänk så lär man sig att det finns vissa människor som har rätt att göra allt detta som vi vanliga dödliga inte får göra. Det är inte omoraliskt när staten stjäl och rånar; då kallas det "skatt". Om staten mördar eller misshandlar eller kidnappar de som motsätter sig "beskattningen" så kallas det "ingripande" eller "fängelse". Att råna, misshandla, kidnappa eller mörda folk för att de lever på ett visst sätt (utan att de skada någon annan) är inte mobbning om staten gör det; då är det "upprätthållande av narkotikalagar/bilbälteslag/annan-skitsak". Massmord är "krig". Osv.
Folk lär sig också att det är moraliskt "rätt" att använda staten som ett verktyg till saker som vore omoraliska om de gjorde samma sak själva. Ex: Maria tycker det är moraliskt fel att gå in och pistolråna Bengt så att hon med hjälp av dessa pengar kan vara mammaledig; men tycker det är moraliskt rätt att rösta på ett parti som förmår staten att göra samma sak åt henne.
Citat:
Juridiskt rätt och fel är det som för tillfället står på ett "papper skrivet av staten", sedan kan man ju anse att lagar är omoraliska.
Jag går rakt på sak: anser du att den som bryter mot lagen om Hets mot folkgrupp begår ett brott och är kriminell? Skulle du kalla de av dina organisationskamrater som har dömts för Hets mot folkgrupp för kriminella? Är du skribent på en kriminell nättidning?

Skit i vad staten säger nu. Eller anser du att lagar och kriminalitet endast kan definieras och existera under en stat?
Citat:
Personligen tycker jag dock inte att lagarna som rör droger är omoraliska.
Okej. Nu är det ju så att de enligt mig inte bara är omoraliska utan även helt vansinnigt hycklande då alkohol och nikotin inte omfattas.
Anser du att alkohol och nikotin skall förbjudas?
Hur motiverar du detta och alla andra förbud mot droger? Alltså vad ger dig rätt att använda våld mot någon som brukar vissa droger?