Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
All nyhetsrapportering är subjektiv, Realisten.se rapporterar om olika händelser ur en nationalistisk och regimkritisk vinkel, det innebär inte att de har fel i sak, för det har de nämligen inte. Radio Framåt är dessutom en nationalistisk radiokanal.
Jag ser nog fortfarande inte problematiken är jag rädd.
Okej, en snabbkurs.
Källa A, Opartisk nyhetsrapportering: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen.
Källa B, starkt vinklad, t.ex. Aftonbladet: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Detta kan endast bero på Moderaternas förändringar av lag T och förordning Q.
Källa C, starkt vinklad (annat åsiktsläger), t.ex. Realisten: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Hur många gånger skall detta behöva inträffa innan svenskarna får nog?
Jag är endast intresserad av källor av typ A. Att du säger att all nyhetsrapportering är vinklad är beklagligt för det är inget inneboende i nyhetsrapportering som sådan, det är bara så det ofta är idag, tyvär. Jag skyller på Bonnier och hans penningkåta lakejer som skapat ett sådant uselt mediaklimat. Det har i sin tur genererat motrörelser som Realisten, Avpixlat etc. Också väldigt dåliga nyhetskällor eftersom de är skrivna med andan i halsen och är fulla av hemmasnickrade slutsatser.