2012-04-18, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Du säger alltså att högst subjektiv nyhetsrapportering är nyhetsrapportering av hög kvalitet? Jag föredrar att ta del av fakta för att sedan dra mina egna slutsatser, inte få det serverat på ett silverfat i linje med vad den typiske läsaren förväntas tycka. Men det kanske bara är jag som ser det så..
All nyhetsrapportering är subjektiv, Realisten.se rapporterar om olika händelser ur en nationalistisk och regimkritisk vinkel, det innebär inte att de har fel i sak, för det har de nämligen inte. Radio Framåt är dessutom en nationalistisk radiokanal.
Jag ser nog fortfarande inte problematiken är jag rädd.
Citera
2012-04-18, 20:56
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
All nyhetsrapportering är subjektiv, Realisten.se rapporterar om olika händelser ur en nationalistisk och regimkritisk vinkel, det innebär inte att de har fel i sak, för det har de nämligen inte. Radio Framåt är dessutom en nationalistisk radiokanal.
Jag ser nog fortfarande inte problematiken är jag rädd.

Okej, en snabbkurs.

Källa A, Opartisk nyhetsrapportering: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen.

Källa B, starkt vinklad, t.ex. Aftonbladet: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Detta kan endast bero på Moderaternas förändringar av lag T och förordning Q.

Källa C, starkt vinklad (annat åsiktsläger), t.ex. Realisten: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Hur många gånger skall detta behöva inträffa innan svenskarna får nog?

Jag är endast intresserad av källor av typ A. Att du säger att all nyhetsrapportering är vinklad är beklagligt för det är inget inneboende i nyhetsrapportering som sådan, det är bara så det ofta är idag, tyvär. Jag skyller på Bonnier och hans penningkåta lakejer som skapat ett sådant uselt mediaklimat. Det har i sin tur genererat motrörelser som Realisten, Avpixlat etc. Också väldigt dåliga nyhetskällor eftersom de är skrivna med andan i halsen och är fulla av hemmasnickrade slutsatser.
Citera
2012-04-18, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jag är endast intresserad av källor av typ A. Att du säger att all nyhetsrapportering är vinklad är beklagligt för det är inget inneboende i nyhetsrapportering som sådan, det är bara så det ofta är idag, tyvär. Jag skyller på Bonnier och hans penningkåta lakejer som skapat ett sådant uselt mediaklimat.
Då är det ju tur att Realisten så ofta refererar till ursprungskällan och postar den längst ner i artikeln. (I de fall de inte själva är förstahandskälla genom att ha själva beställt ut domar och liknande) På så sätt kan ju alla vara glada.
Senast redigerad av Straybullet 2012-04-18 kl. 21:06.
Citera
2012-04-18, 21:12
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Då är det ju tur att Realisten så ofta refererar till ursprungskällan och postar den längst ner i artikeln. (I de fall de inte själva är förstahandskälla genom att ha själva beställt ut domar och liknande) På så sätt kan ju alla vara glada.

Jag illustrerade ju problemet med det på ett utmärkt sätt utan att ens veta om det. Jag såg det nämligen inte! Folk i allmänhet läser nyheter slentrianmässigt och sällan till punkt och jag är inget undantag, det erkänner jag. Detta är folk bakom olika medium väldigt medvetna om.
Citera
2012-04-18, 21:29
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Jävlar vad mycket gamla godingar ni spelar, är det Dan Erikssons privata skivsamling eller tar ni grejer från internet?
Det spelar ingen större roll alltså, jag är bara nyfiken. (Eftersom Dan i senaste avsnittet pratade om att han alltid försöker köpa alla nationalistiska skivor han kommer över, även om han inte själv lyssnar på dem)

Låtarna kommer från en hel del olika källor, men bland annat den nästan aldrig avlyssnade "samlingen" Men nu har jag fått ännu en anledning till att köpa skivor: Så jag kan spela dem i Radio Framåt!

Finns många sätt att utveckla detta, och jag hoppas att folk nyttjar tjänsten nu när vi erbjuder den. En nationalistisk kanal dygnet runt, sådant drömde jag om som tonåring
Senast redigerad av mrphonk 2012-04-18 kl. 21:39.
Citera
2012-04-18, 22:06
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Radio Framåt sänder nu dygnet runt. Bra initiativ. Mest musik nu i början, så klart, men förutom tisdagskvällarnas RF också äldre program, föreläsningar och liknande. Lovande.

http://www.radioframat.se/2012/04/18...t-dygnet-runt/
Riktigt stark utveckling! Ska bli spännande att se vart det här slutar. I den här takten blir man ju inte förvånad om ni har en egen TV-kanal om ett år eller så
Citera
2012-04-18, 23:42
Medlem
Ustyugov2s avatar
Kul satsning med dygnet runt-radio! Lär inte lyssna så mycket på det dock, särskilt inte om det mest är musik.

Tycker sista programmet var jättebra, enklavsnacket tillsammans med resonemangen kring egen infrastruktur och ekonomi var riktigt intressant. Hoppas ni återkommer till dessa ämnen, något ni också trodde skulle ske.
Citera
2012-04-18, 23:55
Medlem
Kommer det finnas möjlighet att fylla på med program varje dag, möjligen från andra nationalister? Finns enorm potential här.
Citera
2012-04-19, 00:05
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Kommer det finnas möjlighet att fylla på med program varje dag, möjligen från andra nationalister? Finns enorm potential här.

Det finns en enorm potential ja, och vi har planer på hur det kan utvecklas. Men först ska vi göra våra åtta program som vi lovat. Vad som händer sen? Ja, det får vi se
Citera
2012-04-19, 00:06
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Kul satsning med dygnet runt-radio! Lär inte lyssna så mycket på det dock, särskilt inte om det mest är musik.

Tycker sista programmet var jättebra, enklavsnacket tillsammans med resonemangen kring egen infrastruktur och ekonomi var riktigt intressant. Hoppas ni återkommer till dessa ämnen, något ni också trodde skulle ske.

Tanken är att (inledningsvis) åtminstone 18:00 varje dag ska vara vikt åt något program, längre tal eller föreläsning. Så lyssna gärna in då om det inte är musik du är ute efter.
Citera
2012-04-19, 04:17
Medlem
Nord88s avatar
Superbra program och så men helt ärligt så är ni - som ni även själv erkänner - inte speciellt kunniga när det kommer till ekonomi.

Jag är absolut ingen expert och jag gillar såklart inte Soros men att påstå att han på egen hand sänkte kronan är rent svammel, han stod bara för en liten del av alla de pengar som försvann från Sverige men blev ändå utmålad som syndabocken.

Sossarna skapade en våldsam bostadsbubbla och hög inflation på 80-talet efter sin avreglering av kreditmarknaden i kombination med de höga ränteavdragen och marginalskatterna. Många trodde att Sverige skulle behöva devalvera och att kronan skulle gå ner vilket fick spekulanter att blanka kronan genom att ta lån i SEK, växla till andra valutor för att sedan kunna lösa lånen billigare när kursen sjönk.

Man skulle såklart ha låtit kronan flyta först och sedan i så fall avreglerat kreditmarknaden, att göra det samtidigt som man hade en fast växelkurs var ett stort misstag då man inte kunde ändra räntan.

Soros går inte att beskylla för någonting, jag hade gjort precis exakt samma sak med hans tillgångar och kunskaper, kan ett land inte sköta sin jävla ekonomi får de skylla sig själva. Det viktiga att förstå är att om stater bara gav fan i att skapa artificiellt låga räntor och att ge upphov till stora kreditexpansioner så skulle vi slippa återkommande bubblor. Beskyll inte lejonen för att äta upp ditt barn om du släpper in det i deras bur.
Senast redigerad av Nord88 2012-04-19 kl. 04:20.
Citera
2012-04-19, 09:08
Medlem
Citat:
Okej, en snabbkurs.

Källa A, Opartisk nyhetsrapportering: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen.

Källa B, starkt vinklad, t.ex. Aftonbladet: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Detta kan endast bero på Moderaternas förändringar av lag T och förordning Q.

Källa C, starkt vinklad (annat åsiktsläger), t.ex. Realisten: Igår kl xx.xx hände x och sedan y, varpå person Z blev gripen. Hur många gånger skall detta behöva inträffa innan svenskarna får nog?

Jag är endast intresserad av källor av typ A. Att du säger att all nyhetsrapportering är vinklad är beklagligt för det är inget inneboende i nyhetsrapportering som sådan, det är bara så det ofta är idag, tyvär. Jag skyller på Bonnier och hans penningkåta lakejer som skapat ett sådant uselt mediaklimat. Det har i sin tur genererat motrörelser som Realisten, Avpixlat etc. Också väldigt dåliga nyhetskällor eftersom de är skrivna med andan i halsen och är fulla av hemmasnickrade slutsatser.

Problemet med nyhetsrapportering A är ju att dom i vissa nyheter utelämnar relevant information. Det gäller oftast nyheter som är relaterade till allmän kriminalitet, bidragsfusk, mord, våldtäkter och så vidare. Är det så att gärningsmannen/-kvinnan har utländsk etnicitet kan vi vara säkra på att det nästan alltid utlämnas.
Är det så att gärningsmannen är etnisk svensk så har media, speciellt kvällsblaskorna börjat med namn och bild på gärningsmannen.

Visst, jag tycker också nyhetsrapportering A är att föredra, men tyvärr får vi som mediakonsumenter i Sverige inte reda på hela sanningen i denna typ av nyhetsrapportering.

Alltså går allt med folk över till nyhetsrapportering C, alltså Radio Framåt, Realisten, Avpixlat, Flashback, bloggar och andra nätkällor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in