2026-09-10, 16:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Berätta för en oinsatt i juridik. OM Medviktarna skrivit på att de inte ska prata om avtalet, får de då verkligen berätta för/prata om det med annan person, som i sin tur pladdrar fritt på sociala medier om avtalet?
Det låter väldigt konstigt, men vad vet jag.....
Varför tror du att de behövda berätta för någon. Det var flera personer inne salen om hörde större delen av förloppet.
Det fanns inte heller något hinder för att diskutera med andra i pauserna eftersom det då inte förelåg något avtal alls...
Citera
2026-09-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Hela den här cirkusen har alltid handlat om klick, uppmärksamhet och i slutändan pengar för båda sidor.
Att följarna trodde att det här var något slags heligt krig för rättvisa eller sanning är det största skämtet av allt.
Det finns inga helgon i den här leran, bara affärsmän och dramaqueens.
Hur kan du tro att alla människor drivs av klick, uppmärksamhet och pengar? Som man känner sig själv, känner man andra.

Sektens följare trodde att rättvisa och sanning var drivkraften bakom drevet. Det var därför dom fick så många med sig. Det som händer nu är att nya kreatörer (som inte drivs av klick, uppmärksamhet och pengar) gång efter annan bevisar att sekten alltid ljuger och har dolda intentioner och att dom är inkonsekventa lögnare och hycklare. Den mörka triadens sekt.

Axel och Medviktarna har varit konsekventa, sanningsenliga och rättvisa i sina videos om sekten. Axel och Medviktarna kritiserade mest Anjo och Rask i början och då utifrån vad dom sett dom säga och göra. Dom dömde inte Jockiboi på förhand. Jag tyckte att dom, i huvudsak Axel många gånger gav Jocke the benefit of the doubt i situationer i vilka Jocke hade varit drivande. Men jag begriper också att det är svårt att förstå att någon kan vara så manipulativ och rutten som Jockiboi är. Dom började kritisera Jocke när dom räknat ut att dom konflikter, lögner, ryktesspridningar, splittringar och drev dom här kreatörerna återkommande hamnar i centrum av har en enda gemensam faktor - Jocke.
Citera
2026-09-10, 16:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur kan du tro att alla människor drivs av klick, uppmärksamhet och pengar? Som man känner sig själv, känner man andra.

Sektens följare trodde att rättvisa och sanning var drivkraften bakom drevet. Det var därför dom fick så många med sig. Det som händer nu är att nya kreatörer (som inte drivs av klick, uppmärksamhet och pengar) gång efter annan bevisar att sekten alltid ljuger och har dolda intentioner och att dom är inkonsekventa lögnare och hycklare. Den mörka triadens sekt.

Axel och Medviktarna har varit konsekventa, sanningsenliga och rättvisa i sina videos om sekten. Axel och Medviktarna kritiserade mest Anjo och Rask i början och då utifrån vad dom sett dom säga och göra. Dom dömde inte Jockiboi på förhand. Jag tyckte att dom, i huvudsak Axel många gånger gav Jocke the benefit of the doubt i situationer i vilka Jocke hade varit drivande. Men jag begriper också att det är svårt att förstå att någon kan vara så manipulativ och rutten som Jockiboi är. Dom började kritisera Jocke när dom räknat ut att dom konflikter, lögner, ryktesspridningar, splittringar och drev dom här kreatörerna återkommande hamnar i centrum av har en enda gemensam faktor - Jocke.

Båda sidor har mjölkat den här konflikten på visningar och uppmärksamhet i månader.
Men när verkligheten och risken för personlig konkurs kom ikapp dem i dag, så försvann det där heliga kriget ganska snabbt och förvandlades till en förlikning bakom stängda dörrar.

Klockan är dessutom över 16.00 nu och domstolen har stängt för dagen.
Varför tror du att det är så tyyyyst överallt om det nu var en sådan enorm seger för dina hjältar?
Om de hade vunnit hade det varit ett jävla liv på sociala medier vid det här laget.

Fortsätt du, jag hämtar mer popcorn 🍿
Citera
2026-09-10, 16:32
Medlem
Citat:
Den gubben köper du inte för att du blandar ihop Youtube-videor med verkligheten.

De kan mjölka hur mycket klick som helst på drama i sina egna kanaler, men när de väl sitter i en muntlig förberedelse i Patent- och marknadsdomstolen och Jockes advokat hotar med hundratusentals kronor i rättegångskostnader, då skiter Medviktarna på sig.

Då handlar det inte om klick längre, utan om att rädda sig själv från personlig konkurs.
Jocke använde sina pengar för att tvinga fram tystnaden, och Medviktarna tog den nödutgången för att de inte hade råd med en rättegång.
Båda sidor lever på klick i vanliga fall, men i rättssalen vinner plånboken.

Wake up!

Vad för tystnad? De enda avtal de bör skriva under och exempel gjorde i anjo fallet (stackarn va ju så dum att han offentliggjorde de) var att de inte får prata om tvisten. Ja fattar inte hur ni har så jävla svårt att förstå. De enda jocke vann var en redigt saftig räkning till advokaterna och möjligtvis att de tar bort de 2 specifika tröjor från shoppen. Här vann ju rätt tydligt inte den med plånboken.
Citera
2026-09-10, 16:37
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag är en dem som är på plats.
Det ska bli kul att följa spektaklet.
Skulle du vilja ge en rapport på hur det faktiskt gick idag?
Citera
2026-09-10, 16:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Båda sidor har mjölkat den här konflikten på visningar och uppmärksamhet i månader.
Men när verkligheten och risken för personlig konkurs kom ikapp dem i dag, så försvann det där heliga kriget ganska snabbt och förvandlades till en förlikning bakom stängda dörrar.

Klockan är dessutom över 16.00 nu och domstolen har stängt för dagen.
Varför tror du att det är så tyyyyst överallt om det nu var en sådan enorm seger för dina hjältar?
Om de hade vunnit hade det varit ett jävla liv på sociala medier vid det här laget.

Fortsätt du, jag hämtar mer popcorn 🍿
Jag tror faktiskt inte Jockiboi hade gått i konkurs även om man gått vidare och han hade förlorat.

Det har inte varit tyst, vare sig under tiden förhandlingen pågick eller efteråt .. så vad pratar du om.
Citera
2026-09-10, 16:42
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Vad för tystnad? De enda avtal de bör skriva under och exempel gjorde i anjo fallet (stackarn va ju så dum att han offentliggjorde de) var att de inte får prata om tvisten. Ja fattar inte hur ni har så jävla svårt att förstå. De enda jocke vann var en redigt saftig räkning till advokaterna och möjligtvis att de tar bort de 2 specifika tröjor från shoppen. Här vann ju rätt tydligt inte den med plånboken.
Sanningen är att ingen vet ett skit förrän pappren blir offentliga. Tills dess är det ganska underhållande att se hur båda sidors hejaklackar kämpar livet ur sig för att vinkla det här till sin egen fördel.
Citera
2026-09-10, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sanningen är att ingen vet ett skit förrän pappren blir offentliga. Tills dess är det ganska underhållande att se hur båda sidors hejaklackar kämpar livet ur sig för att vinkla det här till sin egen fördel.
Du fattar inte grejen med tystnadsavtal kring tvisten ser jag.
Om parterna skriver på ett avtal om att inte prata om tvisten så kommer överenskommelsen inte bli offentlig.
Det är liksom det som tystnadsavtalet går ut på i så fall.
Citera
2026-09-10, 16:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Tyvär men det blev inte som Motvikt hade hoppats. Därför kommer du inte få höra deras skryt om hur bra det gick med förlikningen. Dom väljer att vara tysta nu.
Du får väl fantisera om hur det gick.

Du är bara en tittare.
Du har ingen rätt att veta vilka överenskommelser som görs mellan Medvikt och Jockiboi.. dom som bara vill att du klickar och håller käften.

Schysst ändå att följarna får se att rättegångarna är samarbeten mellan dom som förtalar varandra som yrke.

Följarna är inte de smartaste dock, för dom följarna kom ju från Rask och ligan.
Citera
2026-09-10, 16:48
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fattar inte grejen med tystnadsavtal kring tvisten ser jag.
Om parterna skriver på ett avtal om att inte prata om tvisten så kommer överenskommelsen inte bli offentlig.
Det är liksom det som tystnadsavtalet går ut på i så fall.
Jo, jag fattar precis, men det gör uppenbarligen inte du.
Citera
2026-09-10, 16:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Kolla in Cissis storys på IG.
Citera
2026-09-10, 16:52
Medlem
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför tror du att de behövda berätta för någon. Det var flera personer inne salen om hörde större delen av förloppet.
Det fanns inte heller något hinder för att diskutera med andra i pauserna eftersom det då inte förelåg något avtal alls...
Det var ingen förutom Heydaris i salen. Varför försvarar du Medvikts olagliga spridelse av sekretessavtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in