2026-09-10, 14:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke betalar sina rättegångskostnader (vilket är dyrare än medvikts kostnader) och medvikt betalade troligen sina kostnader (mindre än Jocke)

Källa på att medvikt gick med på att betala lägre skadestånd? Jockes advokat ska ju ha haft svårt att bevisa och förklara hur de kommit fram till skadeståndet.

Eftersom Jockiboi och Medvikt skiter totalt i tittarna så får vi nog aldrig veta.

Det lutar väl mot ett samarbete och att båda parterna tjänar på dramat, och behöver inte ens berätta för tittarna eller domstolen att allt är uppgjort för att tjäna klicka på Youtube, för det ger reklampengar.

Därför kan man inte välja en sida i detta drama.. för båda sidorna är vidriga och ser ner på sina tittare, och är villiga att ljuga för tittarna, och även låta random företag ljuga för deras tittare genom reklam.

Båda sidorna sysslar ju med drama och videos för pengar och uppmärksamhet.

Tittarna förlorade rättegången, när Medvikt och Jockiboi förlikade genom att inse hur lika dom är varandra gällande ärlighet mot följarna som saknar värde utöver klicksen dom kan ge.
Citera
2026-09-10, 15:00
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Berätta för en oinsatt i juridik. OM Medviktarna skrivit på att de inte ska prata om avtalet, får de då verkligen berätta för/prata om det med annan person, som i sin tur pladdrar fritt på sociala medier om avtalet?
Det låter väldigt konstigt, men vad vet jag.....

Jag har såklart noll insyn i vad som faktiskt står på det där pappret, men man behöver ju knappast vara jurist för att använda vanligt sunt förnuft.

Hela poängen med överenskommelser kring tystnad är ju att de ska bli tyst. Att Jocke och hans advokat skulle gå med på en deal där Medvikt har fripass att briefa sina kompisar så att Cissi eller Axel kan sitta och göra content om det direkt efteråt låter ju helt absurt. Varför skulle Jocke gå med på det? Då är ju avtalet helt värdelöst för honom.

Allt hänger såklart på hur avtalet är formulerat. Men OM det finns ett vite inskrivet för att hålla käft och detaljer ändå börjar läcka ut via folk runt omkring, så handlar det väl snarare om att Medvikt antingen har noll konsekvenstänk, eller helt enkelt skiter i vilket och är villiga att ta risken.

Men det är bara min gissning, vi får väl se vad som kryper fram. Banal har säkert bättre koll på sånt här, jag gissar bara.
Citera
2026-09-10, 15:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Eftersom Jockiboi och Medvikt skiter totalt i tittarna så får vi nog aldrig veta.

Det lutar väl mot ett samarbete och att båda parterna tjänar på dramat, och behöver inte ens berätta för tittarna eller domstolen att allt är uppgjort för att tjäna klicka på Youtube, för det ger reklampengar.

Därför kan man inte välja en sida i detta drama.. för båda sidorna är vidriga och ser ner på sina tittare, och är villiga att ljuga för tittarna, och även låta random företag ljuga för deras tittare genom reklam.

Båda sidorna sysslar ju med drama och videos för pengar och uppmärksamhet.

Tittarna förlorade rättegången, när Medvikt och Jockiboi förlikade genom att inse hur lika dom är varandra gällande ärlighet mot följarna som saknar värde utöver klicksen dom kan ge.

Hela den här cirkusen har alltid handlat om klick, uppmärksamhet och i slutändan pengar för båda sidor.
Att följarna trodde att det här var något slags heligt krig för rättvisa eller sanning är det största skämtet av allt.
Det finns inga helgon i den här leran, bara affärsmän och dramaqueens.
Citera
2026-09-10, 15:35
Medlem
KungPungPats avatar
Helt galet ju att Medvikt och Axel låtsas att intrånget var rätt, och att det är rätt att förtala... dom som man kritiserar för att dom förtalar.. och att folk är så korkade att dom väljer en sida, och tror att man är anti-jockiboi om man gör som Jockiboi dvs förtalar, mot han.

Medvikt tjänar pengar på samma sätt som Jockiboi, förutom barnslaveriet såklart.
Det är drama och att tittarna ska delta i häxjakt på Jockiboi... för det blir nämligen rätt att göra fel, mot dom som gjort fel.. för då gör man rätt.
Allt detta kommer ur Jockibois handbok för dramaskapande på internet.

Det är nog uppgjort dvs Medvikt och Jockiboi har kommit fram till att dom båda tjänar på att stämmas och förlika, eftersom det skapar uppmärksamhet och samtalsämnen till kampen mot eller för Jockiboi.

Att det skulle vara två lag?
Njaaa dom gör ju samma saker.
Citera
2026-09-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag har såklart noll insyn i vad som faktiskt står på det där pappret, men man behöver ju knappast vara jurist för att använda vanligt sunt förnuft.

Hela poängen med överenskommelser kring tystnad är ju att de ska bli tyst. Att Jocke och hans advokat skulle gå med på en deal där Medvikt har fripass att briefa sina kompisar så att Cissi eller Axel kan sitta och göra content om det direkt efteråt låter ju helt absurt. Varför skulle Jocke gå med på det? Då är ju avtalet helt värdelöst för honom.

Allt hänger såklart på hur avtalet är formulerat. Men OM det finns ett vite inskrivet för att hålla käft och detaljer ändå börjar läcka ut via folk runt omkring, så handlar det väl snarare om att Medvikt antingen har noll konsekvenstänk, eller helt enkelt skiter i vilket och är villiga att ta risken.

Men det är bara min gissning, vi får väl se vad som kryper fram. Banal har säkert bättre koll på sånt här, jag gissar bara.

Hur ska det kunna krypa fram, som du säger? Avtalet ska ju vara hemligt mellan alla parter.
Citera
2026-09-10, 15:37
Medlem
Citat:

Det roliga är ju att CW inte bara kan sabotera förlikningen men också att hon tycks bekräfta spekulationerna i tråden: överenskommelsen kostade "väldigt lite" för hororna. Dock: en kostnad. Nåt har de gjort avkall på. Jag tror, som sagt, att kostnaden ligger i att de tvingas ändra i shoppen.

Vad kan hon annars syfta på?
Citera
2026-09-10, 15:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Hela den här cirkusen har alltid handlat om klick, uppmärksamhet och i slutändan pengar för båda sidor.
Att följarna trodde att det här var något slags heligt krig för rättvisa eller sanning är det största skämtet av allt.

100%
Ja det är sjukt att folk tror att det finns en god sida och en ond sida, bland dom som förtalar andra genom videos på Youtube för att tjäna reklampengar.
Citera
2026-09-10, 15:41
Medlem
0.1s avatar
De nya motiven kan ju vara
J̶O̶C̶K̶I̶B̶O̶I̶?̶ ̶N̶E̶J̶ ̶T̶A̶C̶K̶!̶
F̶U̶C̶K̶ ̶J̶O̶A̶K̶I̶M̶ ̶L̶U̶N̶D̶E̶L̶L̶

Ett på varje underarm....
Citera
2026-09-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Om de skulle handla om klicks varför förlikades dom då med avtal om tystnad? Den gubben köper ja inte lmao
Citera
2026-09-10, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag skrev förhandling, inte huvudförhandling.
Som du själv skrev
"Idag var det muntlig förberedelse och förlikningsförhandlingar, huvudförhandling hölls inte idag"

Att jag skrev förhandling och du bestämde att jag menade huvudförhandling, och inte förlikningsförhandling är verkligen ett Du problem.

Jag vet mycket väl vad du skrev, och det vittnade om att du inte har en aning om vad du snackar om, som vanligt.
Citera
2026-09-10, 16:03
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Om de skulle handla om klicks varför förlikades dom då med avtal om tystnad? Den gubben köper ja inte lmao

Den gubben köper du inte för att du blandar ihop Youtube-videor med verkligheten.

De kan mjölka hur mycket klick som helst på drama i sina egna kanaler, men när de väl sitter i en muntlig förberedelse i Patent- och marknadsdomstolen och Jockes advokat hotar med hundratusentals kronor i rättegångskostnader, då skiter Medviktarna på sig.

Då handlar det inte om klick längre, utan om att rädda sig själv från personlig konkurs.
Jocke använde sina pengar för att tvinga fram tystnaden, och Medviktarna tog den nödutgången för att de inte hade råd med en rättegång.
Båda sidor lever på klick i vanliga fall, men i rättssalen vinner plånboken.

Wake up!
Citera
2026-09-10, 16:05
Avstängd
Citat:

Nu tror jag väl att det inte blir något i praktiken ändå, men Cissi är verkligen inte smart som är kaxig med att hon vet och antyder vad det handlar om så uppenbart, hon golar i princip ner Medvikt.

Det är Cissi, det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in